Selasa, 23 Julai 2013

berSungkai di umah Abe

.
baru baru ni aku ada dapat sms dari Abe ajak berbuka kat rumah dia ... sambil tu dia pesan ajak sekali si Daus, Fateh and Wahida ... memandangkan timing dia ajak weekand and aku pun free time so kitorang ON jah ... biasalahh lagi pun sabtu tu aku kerja ... kira chantek sangatlahh kan ... settle kerja terus serang umah Abe :P

so kitorang mai around kul 6 macam tu ... bawalah sikit buah tangan ... time tu ntah apa mimpi si Daus nak pekena jagung ... so dia beli dan suruh si Wahida yang rebus hahahah :P 

memandangkan masih awal ... so nothing yang kitorang lehh buat melainkan si Wahida yang duk menolong akak di dapur ... aku ngan Daus lepak nengok tv sambil aku duk bermain main dengan Izzara ... bagus plak si Izzara ni tinggal macam tu pun tak nangis heheheh senang nak jaga ... good girl .. :) bila bermain main ngan Izzara tetiba aku rindu kat Kyndra ... dammed :|

tiba masa untuk berbuka kitorang pun berkumpul di hadapan menu yang telah Akak dan Abe sediakan ... amikkk kawww memang meriah ... opss selain kitorang si Amri ngan kawan dia pun ada gak ... cuma si Fateh mai lambat katanya ada urusan lepas berbuka nanti baru dia singgah :P



tuuu dia ... Nasi Kerabu ... dan paling Awesome ialah Solok Lada ... dan yang paling rare Lada ni memang diimport khas dari Kelate katanya ... perhhhh memang sedar tak sedar sampai 3 butir kot aku ngap hahahaha gilo ... selain tu turut terhidang ayam bakar ... time ni aku blank siapa yang bakar coz biasanya aku yang akan bakar kat belakang ... ;)) dan paling menarik ikan keli percik kelantan style ... ala yang kuah putih tu ... fuhhh memang marvelous .... :D



biasalahh bila dah kenyang ... lepak lepak dulu ... sambil sambil tu duk pekena pencuci mulut ... macam Caremel atas ni ... dan buah buahan serta jagung yang di Daus beli dan Wahida rebus ... heheheheh ;))

tapi tengah kitorang lepak lepak layan tv ... tup tup ada menu special yang Akak dan Abe sediakan ... dan ni katanya khas untuk aku yang pernah suatu ketika tu aku ada tanya pasal menu ni kat Abe ... ni pun sebab member FB aku si Farina yang duk cerita pasal menu ni ... :P nak tau apa dia ... kat bawah ni ... :D


cehhh sotong kicap ... ntah apa apa ntah ko Kematz ... a'ah pada mulanya pun si Daus ngan Wahida serta Fateh yang baru sampai pun kata ... motip aku nak sotong kicap ... hahahahah tapi Akak ngan Abe senyum jer lahhh ... aku pun jawab lahh ... ni bukan Sotong Kicap ... ni Ketupat Sotong ... dorang blur ... then aku suruh dorang try ... sambil sambil tu aku pun try gak ... aku pun baru first time :D


nampak tak ada pulut dalam ketupat tu ... dan akhirnya dapat gak aku merasa Ketupat Sotong Kelantan style ... coz aku dengan Ketupat Sotong ni ada Terengganu style ... hahahah ni yang nak suruh CikNor buat plak coz dia kan Ghanu mari ... hahahaha 

tapi kalau ada yang nak cuba try test ... leh jenguk kat FB si Farina ni ... Ketupat Sotong Farina Style heheheh ... dia ni lahh yang duk sembang sembang pasal menu ni membuatkan aku duk tertanya and nak rasa macam Ketupat Sotong ... dan yang bestnya baru this year aku dengan nama menu ni vollehhh ;))

bila dah kenyang ... si Abe pun dah times up untuk kerja ... so kitorang lepak jap bantuk Akak kemas apa apa yang patut finally kitorang pun pulang ke pangkal jalan ... kat sini aku nak say thanx a lot pada Akak ngan Abe kerana sudi menjamu kitorang dengan menu menu yang Awesome sangat ... nanti kalau ada buat makan makan jangan lupa jemput kitorang ... kitorang pasti akan mai .. kalau tiada aral melintang ... :P

so gitulahh kisah untuk entry kali ni ... as usual stayTuned for next entry dari aku ok ;)

** sorry Farina tersharing uols punya entry dalam entry iols ni ... jangan marah ye ... :D




TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin