Selasa, 15 Januari 2008

Hang Out At Bukit Tinggi....

.
Kitorang ni yang dah lama tak hang out bersama kerana dek kesibukkan career masing masing menyebabkan kitorang planning ajak hang out bersama. Bermula hanya idea lepak lepak makan and minum area kl sambil menonton wayang tiba tiba tertimbul idea hang out keluar dari kl... so finally decide Bukit Tinggi.

[Aku Adalah Aku]

So berkumpul kat Bukit Aman. Around kul 11pagi. Aku, Mally, Paktam (dari Melaka... gigih nak join our hang out...), Ena and Ana. Actually try ajak other macam Aleng and Dida. Si Aleng.. kitorang roger bila dah on de way ke sana and akan jumpa kat Petronas before tol. Si Dida plak tak dapat join coz malam on that day dia ada bday party. So dia tak dapat nak join. Ke coz kitorang semua ni tak ada MASTER so dia tak nak join. Wah dan dan ajhe mulut longkang sungguh.. tak ada lahh jangan percaya statement karut aku tu... Dia memang ada hal... hehhehehe jangan marah ye Dida....

Oleh kerana Aku, Mally and PakTam belum sarapan then kitorang asked Ana kat ner nak sarapan dulu. Then Ana inform kat area Tanling. So aku pun pikirkan Tangling ni jauh dan berada area area jalan Tunku Abd Rahman ke apa. Sekali nengok area situ ajhe. Cit.. hampeh sungguh si Ana... Jalan kaki pun aku rasa tak berpeluh ke tempat tu dari rumah dia... ishh ishh......

Then duk sarapan Nasi Lemak. After sarapan kitorang pun gerak around 1145 macam tu. Then kitorang decide just nak drive one car only. Senang nanti ada yang terpisah lah apa kan.. Dah lah masing masing bukan tau sangat area Bukit Tinggi tu. So gerak ngan kereta aku. Sampai petronas before tol tu kitorang call Aleng to confirm back samaada dia nak join or not. Then oleh kerana kesilapan teknikal yang tak dapat dielakkan so dia tak dapat nak join our hang out.

[Berhenti Di pertengahan Jalan Menuju ke Japanese Village]

[1...2....3...... Action !!!]

So kitorang gerak berlima ajhe. Jalan punya jalan persimpangan Bukit Tinggi kitorang terlepas. Nak tak nak terpaksa U-turn kat Tol Bentong tu. Perhh tak pasal pasal ajhe. Then sampai atas. Bayaran dikenakan rm16 seorang. So first place yang kitorang gi ada Japanese Village. Waktu naik tu hujan lah plak. But kitorang teruskan juga. Ngan berbekalkan 2 payung and satu jacket.

[Aku Berpayung Di Pintu Masuk Japanese Village]

[Aku & PakTam]

[Aku, Ana, Ena & Mally]

Dalam hujan hujan kitorang duk explore Japanese Village and snap snap pic. heheheheh pelbagai poss yang kitorang buat. Dan pelbagai pic yang aku snap... ntah lahhh ambil ajhe lahhh Digital Camera kan... bukan filem pun... so tak kisah sangat dan tak perlu nak save bagai. Lepas duk merayap kat Japaness Village kitorang ke Botanical Garden. kat sini tak ada apa sangat yang menarik. so just snap pic ala ala cukup syarat. so gerak turun and change another place...

[...Friendship....]

[.....FreeStyle......]

So.. from Japan kitorang fly ke France... wah.. dan dan ajhe. now kitorang ke Colmar Tropicale ala ala kat france gitu (yeke..aku tak pernah gi France lagi). Kat sini seperti biasalahh bangunan dia memang nampak unik dan lawa sangat. Boleh dikatakan berada di luar negara. hehehehe Snap snap pic... pelbagai poss dibuat. heheheh....

[.....Colmar Tropicale ......]

[PakTam, Ena, Mally, Ana & Aku]

[Our Style]

[Whats Up Dude !!!]

Kitorang juga boleh dikatakan bertuah kebetulan hari tu ada pertunjukkan dance. So aku apa lagi layan lahh dance tu dah lahh dancer tu cun melecun and seksi sioot... Snap beberapa pic dorang sambil layan performance dorang.. memang best. heheheheh

[AaauuummM!!!]

Then lepas tu continue xplore area Colmar Tropicale then dah puas bergambar singgah kat Sourvineer Shop. So aku memang akan beli sesuatu yang akan jadi bukti aku ke sana. So aku beli satu benda ala ala perhiasan lah janji ada tulis Bukit Tinggi. hehehehe then lepas tu kitorang pun balik ke kereta and gerak ke bawah untuk ke Rabbit Farm

[Sahabat]

[Find Souvenir ]

[PakTam - Mally - Aku]

[Same With The Poster]

Sampai rabbit farm. Kitorang apa lagi masuk ke area yang dorang sediakan... mungkin kerana hujan so dorang tak lepaskan rabbit ni kat rumput. Just kat area berbumbung. Tapi sempat gak kitorang duk belai belai rabbit tu and take a pic bersama.. wahhhh ada ada ajhe. Selain dari tu sempat gak nengok Keldai and rusa. Setelah settle semua. Kitorang pun gerak balik. Around kul 5.30 gitu.

[Whats Up Duc!!!]

Perut lapar. Last makan breakfast tadi Nasi lemak. So singgah kat perhentian highway. Aku ngan pak tam duk beli Properity Burger nye set and bawa ke RnR nye port makan. Si Mally and Ena duk order Chicken Chop Sizzling, Ana plak Kueh Tiaw and aku yang memang rasa lapar bangat sempat order Nasi Ayam... yang tak berapa sedap... lapar punya pasal.. hantam ajhe lah....

[Makan....!!]

Lepas makan. around kul 6.45 gerak. Then still nak lepak and then calling Aleng samaada free nak lepak or not. Dia on ajhe. So jumpa kat NZ WangsaMaju. Lepak lepak makan kat situ sambil si Mally duk transfer gambar ke laptop sambil kitorang duk mengeteh kat situ. Borak borak and around 9.30 kitorang callo....


[With Aleng at NZ WangsaMaju]

So aku hantar Ena ke Kepong... then si Ana ke Bukit Aman... then PakTam ke Puchong... then aku ngan Mally balik ke PJ coz si Mally park dia punya kereta kat rumah aku. Before dia gerak balik dia singgah rumah aku and transfer plak gambar dari camera aku. Coz kenapa ntah tak leh transfer thru card. So kena guna cable. Settle transfer Mally pun cargon..... around 1.30pagi gitu.

So gitulahh citer nya. Seronok gak hang out ngan dorang ni. memang gelak senantiasa ngan gelagat masing masing yang still tak berubah sejak diploma lagi. tak tau lahh kan... nak kata semua dah bercareer udah.. tapi perangai still sama... itu lahh yang dikatakan persahabatan... bila rapat... bila berjumpa... memang tak ada rasa segan, malu, control macho or control cun.... everything lah.... dan aku suka..... hopefully persahabatan ini berkekalan sehingga akhir hayat walaupun masing-masing mempunyai kesibukkan masing-masing dengan career masing-masing...

Aku harap kita dapat hang out lagi sekiranya masih ada masa dan waktu untuk kita bersua...

InsyaALLAH.....
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin