Khamis, 24 Januari 2008

Cuti Umum ThaiPussaM.....

.
Hari ni aku kat office agak sengal sikit... tak ada mood nak mentelaah benda baru ni... tak tau kenapa.... mungkin aku still mengantuk oleh kerana malam tadi agak lewat gak aku tido... maklumlam semalam kan cuti umum.... so apa aku bikin semalam...

Actually... semalam full day aku kat luar... means tak lepak rumah lahhh... pagi around kul 10 aku bersiap nak ke office... apa kes aku ke MainOffice... ni semua gara gara nak install Office... aku kena downgrad office aku dari 2007 ke office 2003.... coz SAS nye tools ni tak support office 2007... so kena lahh ke main office coz nak guna original punya pasal.... nak buat macam mana kan....

then kat sana aku ingat aku sorang tup tup ada member aku si Vincent.... dia kena setup server office tu... coz down ke apa ntah... terpaksa dia kerja hari... tapi kejap ajhe dia mai... install settle duk borak borak ngan member aku tu... around 12tgh hari aku gerak....

then call mally tanya dia nak gi ke jenguk sahabat kita tu.... then dia kata dia dah sampai pun kat ampang puteri.... so aku pun gerak lahhh balik rumah.. letak laptop... capai kamera coz aku ingat after jenguk sahabatku tu ... nak terus ke rumms layan NIDJI...

then around kul 12.45 aku sampai sana.. nengok Ika dah ada... tanya dia mana mally... dia kata tak adapun... then salam sahabatku... family dia... lepak jap... then aku try call si mally... rupa rupanya dia kat bawah dari tadi tak naik naik... apa dah.... hehehehe... aku cakap tunggu kat atas.. dia jujur tunggu kat lobi... hehehehe what everlah.... heheheheh....

then dia pun naik ngan dia si usop and ina pun ada.... then lepak jenguk borak borak ngan sahabatku... then bila sedara dia mai... kitorang pun minta diri nak gi makan jap... nanti naik balik...

so tempat dituju... Mom Chickens Rice Shop..(linda onn nyer)... makan kat situ... then ika and alyn pun join tapi dorang tak makan just minum... biasalahh perempuan... on diet.... hehehehe then lepas makan gerak balik naik atas.. on de way.. jumpa si chuck and emi... dorang baru nak gi makan...

sampai atas kitorang continue borak borak kosong ngan sahabatku... tu lahh nak hilangkan rasa sedih kitorang.... kitorang ala ala buat lawak gitu.... luaran memang masing masing nampak ceria... dalam siapa tahu kan....

then another rombongan mai... kakfyda and the gang mai... so kitorang around kul 5 turun minum petang kat bawah... sambil borak borak antara kitorang sambil mengeteh... then around 5.30 kitorang naik balik coz ingat nak beransur pulang... salam ngan sahabatku... family dia... then gerak...

aku still sedih dan kalau aku kenang balik zaman universiti bersama sahabatku... gelak tawa, kecergasan dia... bermain bola, badminton, melayan naruto... pasti aku sedih... bilakah dia akan kembali sihat sediakala.... kembali active macam dulu...

aku memohon kepadaNYA... agar sembuhkan penyakit sahabatku itu... aku hanya mampu berdoa dan tawakal... InsyaALLAH....

Amin...
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin