Rabu, 16 Januari 2008

First Day Di Client Site Baru.....

.
Hemmmmm just nak citer my first day kat client site baru.. Aku dah tak lagi kat Institut Jantung Negara... So mulai hari ni tempat baru aku ialah kat UIA Gombak. hemmmm Welcome to UIA .......

- Sempat Snap Bangunan Tempat Aku Kerja -

So nak dijadikan cerita.... aku mai ke sana around 9.30pagi. Janji ngan aku nye project manager but dia mai lambat then dia kata masuk dulu and find parking.. then aku pun ambil pas as visitor and masuk ke UIA.... then aku pusing cari park. Untuk visitor semua penuh. Then aku lepak area depan bangunan yang aku snap tu... sempat snap pic atas tu sementara tunggu PM aku call.

Tup tup dia call dia dah sampai... Aku apa lagi terus pusing and find parking. 2 kali gak lak aku tawaf UIA tu... tak ada gak park. Kalau ada bapak jauh beb. Then PM aku kata park ajhe kat mana mana.. So finally aku park ajhe kat parking yang dah di reservekan.... then aku pun masuk ke Planning Department.

So... everything semua ok... then around tengah hari.. aku ke kereta aku coz aku lupa bawa turun ada satu form kena isi bila nak return back pas visitor.. Sekali nengok apa jadi ngan kereta aku... wakakakkakak.... padan muka aku... kena clamp...

- Kena Clamp -

so... time tu PM aku dah nak gerak coz dia ada meeting then tiba tiba dia naik balik dia citer dia punya kereta pun kena clamp. hemmm so dia tak jadi gi meeting.. then dia settle semua denda bagai dan dia kena denda 25 hinggit katanya but lepas rayuan kena 15 hinggit ajhe... then aku tanya tutup kul berapa coz aku pun kena gak nak settle nanti.... then dia kata kul 5ptg office tu tutup.

around kul 4.20 macam tu aku turun nak gi settle aku nye saman tu. then gerak ke pejabat keselamatan... then tunjuk surat saman. dan settle... tapi yang pelik nye aku just kena 10 hinggit ajhe... tampa perlu rayu bagai... apa kah... then settle aku alih kereta aku park kat visitor area coz ada kekosongan... nanti tak pasal pasal kena clamp lagi.

So around 5.45 macam tu aku gerak balik coz sini bukan macam IJN ko leh balik lambat. Coz kena ikut dorang 5.30ptg dorang semua dah balik... Gitu lahh citer nye aku di first day di UIA Gombak...

Hampehhh sungguh.....
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin