Ahad, 2 Ogos 2009

Search Di Awan Biru ... Bukit Kiara...

.
Search Di Awan biru... ya... konsert lagend yang dinantikan.. finally telah pun aku hadiri... planning untuk ke konsert ni telah dia buat 2bulan awal dari tarikh berlangsungnya konsert ni... almaklumlahh geng yang join ada yang dari Sarawak dan ada yang dari Pahang.. so memang kena deal awal awal...

sehari sebelum hari konsert.... time aku drive pulang ke rumah... terserempak ngan bas di atas... wOw gempak sehhh... satu bas tu tepek iklan pasal konsert ni... dalam hati aku... sure gempak lahh konsert Search kali ni.... ditambah pula dengan perbualan dalam segmen Fenomena Seni di RTM bersama Rosyam Nor.... perhh mesti malatop.... maklumlahh SOUND SYSTEM dari luar negara tu.. bukan guna khidmat local.... sure gempaks lahh...

so setelah aku berada di dalam suasana konsert SEARCH DI AWAN BIRU.... apa yang aku boleh katakan.... aku malas nak hurai panjang panjang... just listkan ajhe ye...

- di awan biru bertukar menjadi awan mendung yang hampeh....

- camera tidak dibenarkan masuk... (aku dah rasa macam layan konsert akademi fantasia)... dah lah bayar tiket mahal mahal... dan cuba fikirkan siapa yang mai konsert tak nak bawa camera... for sure nak snap satu memori berada di konsertkan... tak paham pasal issue ni....

- suasana hambar di siang hari... xpecially bila tiada persembahan band.. (yup tak tau nak buat apa.. nak snap snap gambar camera tak ada)

- look... actually kedudukan macam diatas... tapi bila rialiti... BLUE ZONE... di tengah tengah depan.... erkk motif.... dan finally time konsert... semua rempuh masuk.... so tak ke rugi ko beli tiket mahal mahal... finally ko bersebelahan ngan mereka bertiket rm58.. erkkk....

- kehadiran artist yang dinantikan... lambat sejam... alasan jammed... erkk motif.. jadikan issue jammed sebagai alasan...

- dj ntahapapantah... aku dah rasa macam layan konsert FUNFAIR pun ada..... merapu meraban.....

- baru dua lagu perform... blackout... erkkk... how come... suara tak kluar... mic ada problem.... (dah macam pekan frinjan edisi 4.0)

- sound system yang kononnya diimport dari oversea.... perhhh... hampehh.. sound koyak... sehingga bosan dan membuat kan aku mengantuk layan konsert ni.... and finally kluar dari kawasan konsert duk area belakang.. layan sambil bersantai ala ala di tepi pantai...

akhir kata.. apa yang aku lehh kata... itu tag line... BERBALOI BALOI !! memang tak berbaloi occay.... upset..... hampa.... and unexpected macam ni sekali konsertnya....

bukan apa... showmanship search dah gempak.... cuma soundsytem dan stage management (lighting, camera...) berterabur.... Amy memang superb.... menanti kemunculan KID... finally tak sedar bila dia masuk.... coz sportlight tak focus kat KID.... then apa dia goreng tidak kedengaran.... erkkk... upset...

ntahlahh bebel banyak benda dah lepas.... cuma apa aku lehh katakan... persembahan SEARCH time SUNBURST 2008 jauh lebih mantop dari konsert solo dorang ni... tu jer yang aku lehh katakan... dan apa aku dengar kata brother sebelah aku.. persembahan dorang di konsert di AWAN BIRU yang diadakan di PENANG... lebih bagus dari di KL.... so UPSET..

so gitulah... apa nak buat kan... hadapi dengan senyuman...

* better layan konsert JomHeboh or JelajahERA....

TakSangkaYe...
.

12 ulasan:

Ibu berkata...

DAMN RITE !!!! *SUMPAH SERANAH* SOUND SYSTEM ... !!!!!

me2kimi berkata...

x berbaloi langsung aku bayar tiket rm88. konsert ntah pape, x boleh nak layan.

sukahati berkata...

hehe...selamat aku pegi snorkel :D

KeMatZ berkata...

bondarock.... kan... international lahh sangat....

kimez.... serius tak berbaloi... finally ko bersebelahan ngan pemegang tix rm55..... apakah...

sue.. tulahhh... tau aku gi layan concert indie kat capsquare lagi bagus tix pun rm80....

sinaganaga berkata...

"Berbaloi baloi!" HA HA HA HA HA.

KeMatZ berkata...

bro naga... ni bukan berbaloi baloi namanya... ni BERBAHLOL BAHLOL sama itu sound engineer......

NONIE AZIZ berkata...

aku pun sakit jiw ngan konsert kali ni..mmg betul BERBAHLOL-BAHLOL

budakUtara berkata...

aku pun upset. memang BERBAHLOL BAHLOL gi konsert ni.

jammed dijadikan issue sebagai lambat. bukan ada vip room ke. ingat lagend sangat ke. nak kekwat. ni lah artist kita.

sound system standard funfair.

giler tak berbaloi beli tiket mahal mahal mai jauh jauh...

aku setuju ngan pendapat kau.
camera tak leh bawa masuk. ingat ni majlis kematian ke.

pulangkan duit kami

red... berkata...

masa kat jb dgn seberang jaya diorg pakai sound engineer dari indon... tapi kat kl tu pakai malaysian je... sbb tu tak best... tu pe yg aku tau le... aku pun tak rasa impact konsert tu... mmg aku tak sangka ar mcm bangang... management sepatutnye bagi the best sbb diorg main dgn nama search... sound hampeh mcm tu bagi kat band bodoh2 leh ar... tapi pe2 hal pun aku tetap enjoy ar dpt gi... tapi tak 100 percent ar... hahaha...

Tanpa Nama berkata...

macam siut...tk salah kan search..derang lambat kununye..bese laa rockstar memang gitu...tp masalahnye organizer yg mcm hareeemmmm...tk pro langsung meh...sian kt band local mcm ni...hmm..amy buat statement dlm fenomena seni..bkn kate yg kt KL ni ke yg guna khidmat indon...yg lain2 tu local engineer...tp tk tau la kan..hopefuly ni pengajaran bg sesiapa yg berkenaan..--dida

siRoza berkata...

GILER SAMPAH KONSERT NI
LU KIRA BAGUS BAGI STANDARD FUNFAIR
GUA BAGI STANDARD KONSERT BUDAK TADIKA JER
BUDAK TADIKA LAGI BAGUS

NASIB BAIK KID ADA
KID PENYELAMAT

ORGANIZER BODOH
CAMERA TAK BOLEH BAWA MASUK
DAN TENTU ORANG MAU JADIKAN
KENANGAN

OTAK LETAK KAT KAPLA LUTUT

YA BETUL... BUKAN BERBALOI BALOI
BERBAHLOL BAHLOL SAMA ITU ORGANIZER

MagnusCaleb berkata...

satu perkataan yang aku nak petik dari pelawak terkenal A.R. Tompel "Bongok", itulah layaknya konsert hari tu :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin