Rabu, 26 Ogos 2009

Chop....Coca Cola.....

.
duk aku surfing youtube tiba tiba sajhe clik advertisment ni.... tak ingat ni tahun bila punya iklan... tapi nampak layan lahh.. hahaha.... jom layan...



bila dah layan clip atas ni... tiba tiba teringin nak tulis pasal ketagihan aku or obses nyer terhadap benda yang bernama Coca Cola..... bukan saja aku ketagih ngan minuman nyer... malah aku pun ada hobi kumpul tin or botol coke.... hehehehhe

hemm... ni antara koleksi aku... erkk motif ada PEPSI.... hehehe sajhe ajhe... tapi pepsi tu dari siapa ye... hehe tu Pepsi dari US ke UK... AbgZul husband KakGie belikan... actually pesan Coke.. tapi misscommunication... finally AbgZul terbeli Pepsi.. so amik jer lahh buat kenangan... hehehehe....

macam macam coke.. dari jepun lahhh korea lahhh... arablahh... botol... tin yang size 150ml lahh... 250ml... 500ml... pun ada... heheheh.... ada yang diberikan oleh rakan rakan yang melancong ke luar negara... ada gak yang aku beli sendiri... hehehe...

atas ni keluaran malaysia jer... tapi ni edisi aku tak sure... cuma aku perhatikan memang dia ada 3 jenis gambar jadi aku pun angkat time tu... ala modal just rm1.20 jer... cuma benda ni bawa satu sepanduk... satu KITA... satu cita rasa.... heheheh

atas ni plak keluaran sempena Olympic kat Beijing pada Ogos 2008 hemmm... aku angkat kasi simpan... heheheh... still tak buka... sajhe ajhe... buat buat koleksi.... hehehe..

yang bawah ni plak.... kalau korang perhatikan... dia macam pair kan... tapi yang tin tu aku beli kat kedai koleksi COKE time tu kat TimesSquare... aku tak sure ada lagi ke tak... kenapa aku beli kat situ.. sebab yang tin tu khas untuk keluaran di Singapore... Malaysia hanya Botol ni jer.... cool kan... hehehehe... Thailand, Indonesia and Brunie... aku no idea... hehehe..

gambar yang atas ni plak.. aku beli time aku masih belajar lagi... mean time aku buat degree kot... time ni... keluaran khas untuk WorldCup 2006.... heheheh tapi just keluaran Malaysia ajhe.. hehehe...

dan gambar bawah ni plak... sama time aku belajar gak... keluaran khas untuk Akademi Fantasia.... hahahha... dan kalau korang nak tau 2 tin dari 4 tin di bawah tu dah terbuka dengan sendirinya... maybe tekanan kot.... so 2 dari 4 tin bawah ni adalah kosong.... dan yang botol tu pun dah tak berapa nak nampak macam botol... sebab dah kemek... walaupun belum terbuka.... erkkk..

untuk gambar bawah ni... aku pun pelik... mana aku dapat... tapi kalau tak silap akulahh... aku jumpa kat GIANT kot.... hemmm nampak unik ajhe... aku pun amik ajhe lahh... size dia 237ml... hehehe.. harga dia aku tak ingat berapa dulu aku beli... tapi tak lebih rm10 lahhh... heheheh...

gambar atas ni... agak unik.... aku jumpa botol ni bersaiz 1liter... hemmm... dan aku jumpa kat Perak.... kat stesen minyak Caltex berhampiran umah abang aku time tu.... dan yang peliknya lagi.. aku try lahh cari kat KL... tak jumpa plak..

cek kat Giant pun tak jumpa... so aku tak tau benda ni memang ada pengeluaran atau just percubaan.... dan harganya tak silap... rm2.50 kot... compare ngan 1.5litre tu.. rm.3.90 kan.. or 3.50... ntah... depand pada kedai... hahaha...

dan kalau korang perhatikan gambar atas tu... ada gak aku letak coke terkecil dalam koleksi aku... hheheh ni pun aku beli kat kedai coke kat timeSquare tu.... coz aku nengok macam cute jer... hahahah.. dan nak tau harga dia.... rm20 erkkk.... tapi untuk koleksi apasalahnye kan.... hehehe....

hemm... untuk gambar kat atas ni... adalah koleksi yang aku simpan dari pemberian dari individu yang aku tak kenal dan tak pernah jumpa... pelik kan... dah lahh aku tak kenal bagai.. tup tup dia bagi aku 3 botol... 1 berisi lagi 2 kosong....

ni pun hasil dari member aku yang dahulunya berkerja kat Library Petronas... Ena eeEKkk.... kebetulan boss dia pun die hard coke collector.... jadi dia citer... pasal aku pun minat kumpul coke ni.. tup tup boss dia hadiahkan 3 botol ni untuk aku.... mean dia pass thru si Ena ni lahh....

baik hati sungguhkan... dan sampai sekarang aku still simpan.. pemberian boss si Ena ni... heheheheh... oklahh... tu ajhe lahh antara yang aku simpan.. dan ada gak coke yang pernah aku sharekan dulu... yang member member aku belikan dari Indonesia... Singapore.. Hongkong... Paris... Dubai.... dan banyak lahh...

so.. pada sesiapa yang baik hati.. berjalan melancong ke luar negara... kalau terniat nak belikan aku sourvineer.. aku tak nak yang mahal.. cukup setin or sebotol coke dari negara itu.. wahhh dan dan ajhe aku ni.....

bulan puasa ni rasanya dah 5 hari aku tak pekena COKE.... tiba tiba rasa mcam ketagih plak... ntahhlahh sama ada aku nak maintain... sampai sebulan tak pekena COKE... atau tidak.. depand on how aku control nafsu COKE aku... hahah...

oklahh... mau keluar... mencari COKE menaikki myBoo ku... hahaha.. so stayTuned.... for next ntry..... heheheh.. sebelum tu layan yang ni plak... another cool advertisment.... heheheh




*pernah try pekena NASI GORENG COCA COLA di Kota Kinabalu..... not bad....

TakSangkaYer...
.

5 ulasan:

Unknown berkata...

pergh dasyat ko ni wei..tak sangka lak ko ada wat koleksi bnyk ni...cayalah...

KeMatZ berkata...

aku pun taksangka ada banyak ni... hehehe....

Adam Arjuna berkata...

coke aku kasi dari mesir tak de pon kat sini...

- Leena - berkata...

tq zam stil simpan coke dr bos aku...

KeMatZ berkata...

adam...

choiii coke dari mesir aku tak dapat... sentap kempunan... nasib baik tak ada batu belah betakup...

LeenA...

sama sama.. kena simpan pemberian orang... hehehe thanx sekali lagi coz dapatkan coke tu... classic sangat...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin