Isnin, 17 Ogos 2009

Travell balik Kampung....

.
balik kampung...?? ops.. bukan balik sabah ye.. tu maybe after raya... if everything settle here... dan dan ajhe aku ni.... actually aku balik kampung SouthParkz... hehehehe.. kebetulan anak buah aku sorang ni pun tengah cuti semester so dia pun join...

memandangkan malam sebelum tu aku ngan anak buah aku masing masing balik lewat... coz kluar merembes kat danau kota... so finally kitorang gerak around kul 1 gak lahh.. aku gi lahh pickup dia kat kolej dia...

then terus shoot ke masuk highway.... time kat highway.... singgah dulu kat hentian seremban... lepak makan.. isi minyak bagai... time lepak ni.. aku ada perasan something... ada beberapa orang duk jual handphone... ada iPhone... ada Nokia.. ada sonyEricson... N series.. E series... aku cuma terfikir mana lahh dorang dapat.. dan motif dorang ke hentian tu semata mata nak menjual... barangan tu... erkk... abaikan....

another one pasal kfc... coz kitorang lepak makan kfc... kerana RnR full house... so decide kfc... aku baru tau rupanya kfc kat highway.. menggunakan sistem selfservice... so kita just amik apa yang kitorang nak... sometimes aku rasa... menarik... tapi macam tak practicle aje kan...

coz.. macam slow... kena plak... ada pelanggan.. yang kejap nak amik tu kejap tak nak... kena plak... ada yang jenis tak sabar duk merungut ketika pelanggan lain duk memilih apa yang nak dimakan... hehehhe... (terjadi pada aku bila ada one gurl ni... duk mengeluh sebelah aku time anak buah aku duk memilih ayam... ada yang aku siku karang...) abaikan...

settle makan bagai.. gerak... so planning mau jenguk anak buah aku sorang lagi yang belajar kat Melaka... coz si kakak dia ni teringin nak nengok kolej adik dia... so go on... je lahhh.... oleh kerana anak buah aku duk tido... aku pulak berangan pikir apa ntah.. aku terlepas simpang susur keluar... choii..

nak tak nak masuk susur keluar AyerKeroh then ikut jalan dalam ke AlorGajah..... sesampai ajhe simpang masuk kolej... try calling.. tup tup anak buah aku si Nanee ni dah pun kluar.. ke town AlorGajah.. so... patah balik lahhh.. kitorang..

sampai town.. ada pasar malam... no wonder lahhh... dorang turun... weekand lagipun kan.. kesian tak tau nak buat apa dorang ni... ke pasar malam lahh kekdahnya... anak buah aku bersama 3 kawan dia.. duk lahhh bawa aku ngan si ayeen ni... menular kat pasar malam...

as usuall.. sempat duk snap gambar....

sempat lagi posse kat area pasar malam... heheheh tiba tiba teringat kata kata hadek time travel ke teluk anson... last time...

"ala.. slumber jer berposse kat pasar malam... macam lahh ko nak posse kat pasar malam area rumah ko... kan.. ni tempat orang posse jer... hahahah...
"

tengah aku duk ronda ronda... tiba tiba aku ternampak air di bawah ini....

Air Khatira... erkkk... tiba tiba aku teringat one blog ni citer pasal air ni... dan aku duk pikir... air apakah itu.. lepas tu boleh plak dia mention air ni kalau kat satu tempat tu.. memang sedap... dan tempat tu tak lahh jauh dari kampung aku.... hahahahha... tapi serius sumpah aku tak pernah dengar.... so bila dah jumpa... apa lagi... cuba try test lahhh...

hemmm.. not bad lahhh.... manis... susah nak xplain... heheheh... ada bijih selasih yang ala ala telur katak tu bagai... erkk yek yek ajhe aku xplain... tak apalah.. dan yang best nyer anak buah aku siap bungkus satu bungkus besar.. nak bawa balik kolej... erkk.. dia tau plak... air ni...????

bila semua dah settle.. aku hantar lahh dorang ke kolej dorang... kebetulan si kakak ni kan teringin nak nengok tempat adik dia belajar... tempat adik dia tinggal....

settle... ajhe.. kitorang tinggalkan anak buah aku sorang tu... coz dia memang tak balik kampung.. sebab dia dah cuti sebelum ni... hehehe... masuk highway.... ajhe.... aku decide... suruh anak buah aku.. drive...

pada mulanya.. niat dihati mau tido... lahhh... erkkk.. tapi korang rasa aku tido ke... memang tak lahhh... seriau aku dibuatnya... but finally sampai gak lahh kitorang kat destinasi dituju.... wakakka..

so gitulahh perjalanan travell balik ke SouthParkz.... hehehhe...

TakSangkaYer..
.

3 ulasan:

sukahati berkata...

air tuh rupanyer tidak menarik

midyx berkata...

erkk org joho tak tau katira..betul2 lupe daratan en. kematz neh hak3..air katira ni mmg femes kat sekitar johor esp. pasar ramadahan, tp still kene tgk gerai gak..ada yg sedap ade yg x, air katira ni gak dah diimprovisasi dan ditransformasi ade yg kaler pink,purple,hijau & isi2 dlm pun dah ditokok tambah..sekian..

KeMatZ berkata...

sue... but rasanya not bad...

midy... hehehehe kan... mana ada lupa beb... tapi serius aku memang tak tau... kena plak aku baca tu dorang kat air hitam top... erkk.. tu bila nampak aku cuba try test... ko dan dan ajhe ada pelbagai warna.. nanti aku usha...

wakakkaka...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin