Selasa, 11 Ogos 2009

Menerjah Muzium......

.
occay kembali memblogkan diri... continue citer lepas bowling HotMama.... so aku ngan Arina... terus ke Kampung baru.... untuk cari tempat makan... finally decide pekena nasi padang depan masjid kg baru.... so time makan.. aku duk sms ngan si Sue... tanyakan pasal planning malam nanti...

so dia pun ON... and inform kat aku yang si Nany pun mau join.. aku pun roger gak si Arina pun mau join untuk malam punya citer nanti... actually si Sue ngan si Nany tengah berpoya poya kat Mines... tak sure apa dorang buat... naik bot pusing tasik mines kot.. erkk dan dan aku buat propa...

so aku ngan Arina... blur.. tak tau nak buat... apa... jam plak baru kul 4 mcm tu.... malam punya citer pun kul 8.30malam.. nak balik umah.. memang leceh lahh... last last sajhe ajhe aku cakap.. jom terjah Muzium.... erkkkk...

si Arina ON.. coz dia ni... selama berada di KL yang dah hampir 30 tahun... kata tak pernah masuk.. bolehh... erkkk... so aku pun apa lagi.. teruskan ajhe lahh... boleh jadi tour guide... wakkaka...

tiket sudah dibeli... tak mahal pun just 2hinggit.... sorang... berbaloi tak.... hehehehe... actually skrang ni tengah ada pameran DARURAT... maklumlahh sempena bulan Kemerdekaan ni... so ni kira another purpose aku nak gi lahh.... last aku ke Muzium ni time pameran hantu.... ngan member member Uni dulu... boleh....

bila masuk dalam.. aku ingat kan besar lahh tempat untuk citer DARURAT ni.. rupanya.. just ruangan tengah ni jer... dan more pada cerita pada dinding... hemm so.. jenuh lahh ko nak membaca... heheheh.. ku sangkakan ada mural.... like Bukit Kepong ke.. kan.. heheheh.. tpi oklahh da gak patung patung and senjata yang ditunjukkan....

so dah alang alang kat dalam muzium.. ronda jer semua sudut yang disediakan... dan unexpected... wOw.... semua nyer baru ok... tak macam dulu... mean aku mai kali ni kira tak sia sia lahh... sebab ada banyak benda baru... serius....

antaranya.... seperti:

pasal.. tulang tulang rangka... yang dorang kutip tak tau kat mana.. dan just kata tempat like perak... zaman bila... macam tu lahh.. atas ni dalam tempayan tu tak silap ada serpihan tulang dan abu dorang simpan... hehehe..

look.. dalam muzium negara.. ada kota melaka... hehehe so tak perlu nak ke Melaka... dulu mana ada benda ni... wakkakak.. memang kali ni agak menarik lahh.... ada pembaharuan....

yang atas ni plak... look like... kota kornelis.... opps... bukan kornelis... hahahha cornwallis.... ya... Kota Cornwallis... yang terdapat di Penang... so... tak perlu ke sana... tapi kalau ingin lihat tempat sebenarnya apasalahnya kan...

so... banyak gak lahh benda baru... dorang tunjuk... macam kapal korek bijih timah.... basikal tua.... hemmm... memang rasanya aku pun macam first time... so semakin ligat aku menyenap nyenap gambar...

settle ruangan utama... ke ruangan peralatan muzik plak... hemmm.. ni pun agak menarik.. kemudian ke ruangan Asean.... settle... ke rumah pondok yang kat luar tu.... ala.. yang kat kawasan.. contoh contoh batu nisan dahulu kala.... hehehe...

so sempatlahh naik ke rumah apa ye nama rumah tu.. aku lupa... dan sempat posse depan meja cermin dalam rumah tu....

sempat aku duk buat lawak... sambil duk baca metera.... macam dalam citer bidasari.... heheheh...

"cermin pusaka cermin hikmat... tunjukkan pada hamba satu alamat..."

hehehehhe... memang mengarut... jadinya... wakkaka... so settle... lepak mengeTEH kat cafe... tup tup kul 6 petang.. kawasan dah mula nak tutup... aku ngan arina dah blur... tak tau ke mana...

finally decide... ke Tugu Negara.... erkkk.. hantam ajhe lahh.. lagipun dah deal ngan si Sue and Nany nak jumpa kat situ.... so ke sana lahh... tapi sayang.. dah tak lehh masuk... gate dah tutup coz sampai kul 6 jer dorang buka...

so jejalan kat taman lahh.. and nampak one team tengah busking secara berkumpulan...

layan gak... dan yang best... dorang ni non stop... sampai lahh ke pukul 7.30 malam ok.... dorang just tukar tukar jer.. sapa penat dia rehat... but music still go on... layan lahh...

tapi aku duk lepak kat taman ngan arina sambil layan nengok one family bermain helikopter control.... hehehhe... and menunggu si Sue and Nany....

aroudn kul 6.45 kot.. dorang sampai... so lepak lahh berempat... borak borak.... sampai lahh ke maghrib.... lepas tu seperti diplan... kitorang pun bergegas ke tempat untuk event malam hari...

so nak tau apa citer malam hari tu... so stayTuned... ye... for next storyMorry... hehehehhe.... so gitulahh activiti aku mengisi masa lapang sementara menunggu aktiviti malam tu.... hahaha...

but pada aku rasa berbaloi gak redah muzium ni... sebab banyak pembaharuan... mana ada dah replika ikan besar... or buaya besar... heheheh.. so kira berbaloi baloi.... bertambah lagi aku tak sangka... ko lehh snap gambar...

look... rm2 ko lehh buat macam mcam.. snap gambar jadikan kenangan.... compare konsert AWAN BIRU.. yang kononnya gah.. finally tak berbaloi... camera tak dibenarkan... hahahhahaha... motif aku still emo pasal konsert funfair tu... hahahaha...

so pada groupie... photoshoot kat tugu negara cara gak wehh...

amacam..... ada bra.... opss... ada BRAN...... groupie.. bila mau photoshoot lagi... hahahaha.... cara ok photoshoot kat TuguNegara... di bulan kemerdekaan... hahahhaha.....

TakSangkaYer...
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin