Rabu, 12 Ogos 2009

Tun Mamat & Mimpi Tuanku.....

.
kembali continue memblogkan diri... so nak tau apa yang aku duk citer pasal activiti malam tu.... planning yang terkeluar secara spontan time aku ngan Sue on tha way pekena nasi lemak.. kat stingarden... erkkk ye ke nama dia tu.. ala yang kat kg baru tu...

so bila aku google check about this teater... then time main bowling... aku sms.. sue.. and finally set... so.. ini lah dia aktviti malam kitorang time tu.....

menonton teater Tun Mamat & Mimpi Tuanku.... yang diadakan di Panggung Bandaraya.... well ni first time aku jejakan kakiku ke dalam panggung ni... no wonder lahh kitorang sesat sesat mencari di mana actually panggung ni.... maybe miss communication... sampai ke bagunan sebelah UNIKL kitorang redah.... wakakka..

finally dapat gak jumpa ini panggung... so bila masuk... dammedd... ramai orang ok... hehehe almaklumlahh FREE lahh katakan.. so memang full ok panggung ni.... kat bawah kalau ko still nak stay.. nampak gaya ko menonton sambil bediri...

so kitorang naik ke tingkat satu.... tu pun full house... but yang crew panggung tu dengan bijak menyediakan beberapa kerusi... agar kitorang lehh duduk di mana ada ruang lapang.... kat tangga pun boleh.. make sure tak jatuh... thanx pada crew yang berkenaan...

hemmm... bercerita pasal teater ni.... ianya merupakan persembahan BANGSAWAN.... orang kata.. heheh aku pun tak pernah layan bangsawan ni bagai ok... jadi kira ni first time aku lahh....

plot citer teater ni... lebih kurang macam Puteri Gunung Ledang... cuma maybe dengan cara lain.. yang dorang olah... dan maybe dorang buat kelainan..... sama juga... kisah seorang Sultan yang pantang dengan ada wanita chantik.... semua dia nak sebat..... tak kiralah isteri orang ke apa ke kan....

cuma kalau dalam PGL kita tau... yang puteri tu sendiri memberitahu mengenai segala hantaran yang patut Sultan sediakan.... dan yang pergi merisik ialah Hang Tuah..... hemmmm kali ni lain... Tun Mamat yang duk gi jumpa... tu pun hantaran tu Tun Mamat duk propa atau just reka ajhe agar Sultan sukar untuk menyediakan hantaran tersebut....

sehingga kan dalam scene ni.. HangTuah... kononnya.. dengar segala permintaan tu rasanya agak pelik lalu melarikan diri menghilangkan diri.... boleh.... hemmm.. so kalau kita lihat just for fun oklahh.. boleh terima... tapi kalau ada anak anak yang tiba tiba tanya... apa ke pelik citer ni... memang sukar nak kata lahh... ala lagi pun kita pun tak tau cerita sebenar mengenai HANG TUAH ni... PUTERI GUNUNG LEDANG ni... semua kan... so tak tau kebenarannya.. so.. hantam ajhe lahh...
cuma kali ni ada satu words yang aku ingat dan rasa kelakar... plak... dan adakah itu as jokes ke apa... ntah lahh mengenai pepatah yang senantiasa kita dengar.... di mana HANG TUAH pernah berkata... "TAK AKAN MELAYU HILANG DI DUNIA....." tapi dia lahh MELAYU pertama hilang di dunia..

hemmm... ye ke... dia melayu pertama yang hilang.... hemmm.. ada ntah ntah ada jer melayu yang hilang yang kita tak tau... hemmm maybe tu just jokes jer lahh untuk persembahan teater ni... coz kalau nengok pada dialog pementasan ni pun memang ada gak terselit lawak lawak tepi... sehingga mencuit hati penonton yang hadir...

apa apa pun.. aku puas hati lahh.... nak kata best sangat pun tak gak... sebab ada time aku rasa mengantuk gak pun ada... maybe scene tu agak slow kot... hemm ntahlahh pendapat orang lain lain.. ni apa yang aku lihat.. aku alami.... heheheh...

tapi tang "ExtraTurn" ada yang menarik.... oh lupa.. teater ni dorang persembahkan dengan ada episod or babak.... so ada 6 babak semuanya... diatara babak babak tu adalah ExtraTurn ni.. or selingan... jadi.. time ni ada yang menariklahh sehingga aku merakam extraTurn itu... so korang leh layan kat bawah ni...


Persembahan Tarian ASMARADANA


Persembahan Singapura Oh Singapura


Persembahan nyanyian Dato' Jalaluddin Hassan

Selesai teater ni... kitorang pun beredar.. mencari port makan.. coz masing masing belum dinner... so padamulanya nak lepak kat makTIm.. tapi tutup udah.. finally decide lepak NZ kat wangsamaju....

makan.. lepak.. sembang.... finally baliklahh... dah pukul berapa dah... so gitulahh citernya.... so stayTuned for next story dari blog aku yang hampeh ni.... hehehhe.... selamat buat semua..

opss.. terlupa plak... ada benda yang nak disharing... pasal yang hadir... aku sekali lagi upset... ntahlah kan... nak marah.. budak budak... tapi untuk tontonan macam ni.. rasanya macam kurang sesuai bawa anak anak kecil..... ialahh tak salah untuk memberi pendedahan pada mereka dari kecil...

tapi apa orang kata respect other audience yang sememangnya hadir untuk menikmati persembahan... imagine ko sedang seronok layan... tup tup anak anak kecik ni merengek... bagai.. nak ke tandas lahh... sejuklahh.. memang spoil mood orang... tu budak kecik boleh dimaafkan... ni yang besar panjang...

dengan lupa silent phone.. lepas tu ko lehh jawab phone berbual supaya semua orang dengar.... dengan ada juga yang duk layan teater tapi macam ko layan titanic... motif... ops.. lupa.. benda ni free.. so masukjer lahh... hemm.. fikir fikirkan lahh ye...

TakSangkaYe...
.

2 ulasan:

sukahati berkata...

takpaham...aper yg org layan macam titanic tuh??

KeMatZ berkata...

oh ic.. coz ko duk depan... bukan sebelah kiri aku...

wakkakaka.... memang anoying occay.... nasib baik aku tak capture tepek kat youtube

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin