Selasa, 1 Januari 2008

Family Day At A Famosa Resort....

.
Hemmm... nak citer pasal family day family aku... memang unexpected program ni... tak sangka boleh buat kat A Famosa Resort... aku not sure idea siapa ni... but pada aku ni adalah idea dua anak buah aku... yang berjaya pujuk atuk diorang... hehehhee.... pada mulanya aku just ingat gathering kat rumah... like dinner on malam new year... and next day... mean new year... kitorang planning mandi laut.... finally A Famosa Resort merupakan pilihan semua...

hemmmm so aku ikutkan ajhe lahh... aku yang pada semalam hari kerja just sampai kul 3 coz ingatkan nak terus shoot balik ke kluang... tapi oleh kerana tak jadi.. so aku balik rumah aku dulu melepak... coz abang aku call dorang gerak dari kluang around 5.... so aku pun plan gerak around that lah... heheheh so balik rumah... duk surf internet... and chat ngan beberapa member aku.... ala ala buang masa gitu... ehehehhe... so tepat kul 5 ajhe aku off pc... and terus bersiap and gerak ke MELAKA....

oleh kerana perjalanan KL - Alor Gajah... tak lahh take time so aku just drive my car... ala ala 80 - 90kmj gitu.... sambil duk melayan cd lagu..... so aku sampai sana around 6.20ptg macam tu lahhh kat tol simpang ampat... betul ke AlorGajah nye entrance lahh senang.... aku call abang aku then dorang kata dorang baru ajhe check in... so dorang tunggu kat area office villa tempat kitorang nak duk ni...

kitorang duk villa.. apa ye nama dia ... Villa D Amosa... kalau tak silap aku... ala ala sebuah rumah bungalow 4bilik macam tu... dan villa ni ada swimming pool.... hehehhehe..... apa lagi... aku ngan abang abang aku... lepas ajhe letak barang and settle everything semua ... terus change pakaian.. and terjun... mengalahkan budak budak.... tapi memang seronok.. hehehehe....

[4 Brothers Possing Belakang Ranger]

around 8.30 aku ngan abang abang aku... kluar ke pekan kecik alor gajah cari makanan... kitorang just tapau ajhe... hehehehhee bawa balik... sambil menunggu order siap... kitorang mengeteh sambil plan another planning for family day.... maybe this june.... but tempat not sure lagi..... bila order siap.. kitorang singgah plak kedai runcit... beli minuman and mineral water.... coz mineral water kat villa tu mahal... botol kecik sampai cecah rm3.50.... normallah kan... hehehe....

so sampai rumah... kitorang agih agih makanan... hehehhe.. ala ala mangsa banjir ajhe ayat aku agih agih makanan... and makan ramai ramai... time tu gak lahh idea nak buat next family day... ada yang nak ke Langkawi... ada yang nak ke Tioman.... hemmm.. aku on ajhe.. tak ada hal nak ke mana.. hehehhehe finally decide Tioman....

around kul 11.30 malam... kitorang adik beradik.. and anak anak kluar ke Cowboy Town... nak layan firework sempena NewYear 2008. Mak Ayah aku tak ikut dorang lepak villa ajhe... isteri abang aku yang ketiga pun tak join coz ada baby kecik... hehehe so kitorang ajhe kluar naik Ranger abang aku yang first.... heheheheh dan ala ala orang kata 'Apa Kerawakan' heheheheh aku ngan 2 lagi abang aku duk kat belakang ranger... bersama anak anak buah aku.... so duk dalam abang sulung aku as driver.. isteri dia and isteri abang aku yang kedua... yang lain semua duk belakang ... ala ala berangin gitu... hehehehhe....

[Aku ngan 2 abang aku kat belakang Ranger nak ke Cowboy Town]

[Layan FireWork]

sampai Cowboy Town memang ramai orang dah melepak situ nak tunggu firework... so tepat kul 12 malam... firework pun bermula... tapi tak semeriah seperti KLCC or Dataran Merdeka lahhh hehehhehe... dah habis layan firework... kitorang duk snap snap pic... hehehehhe then balik semula ke Villa... hehehhe then aku balik dengan niat nak mandi lagi... tapi ala ala sejuk plak malam tu... hehehehhe so batalkan lahh niat tu.. sebab esoknye(harini) nak ke waterworld.....

pagi nye... (pagi tadi lahh) bangun.... dan parent aku dan abang abang aku pergi breakfast di tempat yang pihak Villa sediakan... aku malas nak join coz breakfast dia bukanya ala makan sampai muntah.. jenis set yang telah diterhadkan gitu... so biasalahh pagi memang aku jarang makan pun... hehehhe... then around 11 pagi macam tu... kitorang semua semua packing and check out dari villa... and terus ke WaterWorld A Famosa Resort... hehehheehehehhe.....

[Keluarga Tuan Haji Archer]

Kat WaterWorld semua mandi... kecuali Mak Ayah aku dan Kakak ipar aku yang first ajhe tak... dorang berminat nak bermandi manda gitu... so kitorang plak... apa lagi mandi kat area ombak tu... ala ala tepi laut... padahal tak dalam pun... then main gelonsor yang boleh naik 4 orang satu pelampung tu... apa ya nama dia aku tak ingat... hehehehehhe then naik gelonsor yang naik pelampong yang kitorang sewa.....

[At WaterWorld]

[Lunch Time... Nasi Ayam... nyum nyum....]

[Aku ngan 2 Anak Buah Aku Mengelunsur....]

dan paling best pada aku gelongsor laju... yang aku rasa agak tinggi lahh.. dari tepi highway lehh nampak... kat bawah ni aku letak pic dia... hehehehhe aku naik 3 kali... memang best... hehehehehhe 2 kali aku naik yang ada terowong pada mula nya... dan satu lagi yang open... hehehehehhe....

[Aku Menggelunsur Ngan Lajunya]

so around kul 4... kitorang pun naik.... salin baju semua apa semua... then around 5 macam tu.. kitorang semua balik.... Mak Ayah aku.. dan Abang aku yang first and second balik ke kluang... abang aku yang ketiga balik ke perak.. dan aku balik kl... hehehhehe memang seronok lahh family day tadi... hehehehhe memang best... hehehehehhe so aku skrang just tunggu next family day... maybe on Jun.... di Pulau Tioman... hehehehhe InsyaALLAH.....

layanz...
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin