Khamis, 26 Februari 2009

KK Trip... Last Day....

.
occay... aku ingin bercerita tentang last day trip KK aku kali ni... well.. oleh kerana bermula dari malam ketiga tu... dan hari keempat atau last day ni... merupakan "free and easy" mean memang tak ada apa apa plan yang disediakan oleh pihak tour.. melainkan kul 4ptg dorang aku pickup kitorang and send to airport... jadi aku pun buat lahh hal sendiri....

seperti dah dirancang pada malam sebelumnya.. time duk mengeTEH bersama si Ebi ni... maka.. on last day tu... dia telah mai pickup aku and bawa ke tempat show dia... di Inanam.... ya kebetulan on sunday tu.. ada Gempak Desa Astro....

hemmm... oleh kerana si Ebi ni mai dengan drive kereta dia sendiri so kitorang terawal lahh sikit compare ngan team astro lain... jadi sampai sampai... terus lepak kat khemah backstage gitu... tengah duk sembang sembang..... dengar bunyi crowd.... rupanya team astro yang membawa another 2 artis pun sampai....

jadi kitorang pun lepak sebelum 3 3 artist ni mulakan performance dorang.... aku dah rasa macam one of crew astro pun ada... macam PA si Ebi pun ada... wakakka... tak bleh blah occay....

so... sebelum tu... dorang ni pun melakukan praktice vocal dulu.. sambil si Ebi ni.. duk memetik guitarnya... si Farha dan Candy... menyanyi... before memulakan persembahan... hehehhe... seronok gak.. sambil borak borak ngan dorang....

so... bila aku dengar rasa macam dah nak start ajhe.. aku pun kluar dari khemah tu.. untuk cari port... untuk snap gambar... dan video... hehehe... biasalahh kan aku... pantang ada show.. ada ajhe video or gambar aku snap... hehehhee..... so persembahan dimulakan oleh si Farha dahulu....

Farha menyampaikan lagu Gadis Melayu..... sambil tu... Farha telah menjemput 4 tetamu dari Inanam yang hadir.. untuk sama sama di atas pentas.... selesai menyanyi... satu games diadakan... mereka memilih lagi 2 orang.. masing masing berpasangan.. mean ada 3 pasangan... untuk main game bawa bola pingpong dalam sudu mengguna kan mulut... hehehhe.. memang seronok.... layankan...

selesai ajhe tugas Farha... Candy plak menyusul... Candy plak menjemput sekumpulan anak anak kecil untuk berjoget dengannya.. ketika si Candy ni menyampaikan lagu Gadis Dan Bunga.... hehehhe selesai dia menyanyi lagu tu... Candy menjemput 4 orang dewasa 2 lelaki dan 2 perempuan.. untuk pertandingan joget plak... memang sronok... dan mereka semua memang sporting... dan yang menang dance tu ialah Lelaki... hehehhe...

selesai ajhe tugas Candy... si Ebi plak mengambil alih microphone... Si Ebi menyampaikan Lagu Pahlawan Cinta sambil melemparkan stock kipas muka dia yang di bawa untuk peminat peminat nya... heheheh... selesai tu... event yang ebi handle plak... kalau tak silap aku... permainan tiup belon kot...

hehehe sorry coz time game tu.. aku duk mencari COKE... coz cuaca time tu panas bangat occay... so aku tak nengok time games tu berlangsung... hehehe... aku sibuk snap snap gambar pekan Inanam... hehehehe.....

selesai ajhe performance Ebi tu.. so majlis berhenti berehat... dan akan continue kul 3petang gitu.... jadi time ni.. tiba tiba kitorang kena ikut van astro... dengan aku aku... kena naik occay.. serius aku dah rasa macam crew plak... heheheh..... so kitorang pun menuju ke bandar KK untuk Lunch....

time onde way ke bandar KK tu... ternampak bas ni... tu pun si Ebi tunjuk kat aku... ya.... bas ni ada lambang band Dewa... then Ebi cerita ngan aku.. dalam bas tu.. memang driver dia akan pasal semua lagu band Dewa.... perhh... memang die hard fans Dewa katakan....

so tempat yang dituju ialah Medan Selera di Tapak Peringatan Double Six.... hehehe ala tempat yang terhempasnya pesawat yang dinaikki oleh Tun Fuad Stephen kalau aku tak silap... yang pesawat disabotaj tu....

so duk lah aku lepak makan lunch ngan dorang... dan yang best fully support oleh ASTRO gitulahh kekdahnya... thanx to crew.... hehehhe.... settle makan.... dorang semua balik hotel nak rehat... tapi aku, Ebi dan KakRos... erkk betulke nama dia... ke Pasar Philipines.... coz si KakRos nak cari pearl...

aku serius blur tak tau nak beli apa.. wakaka.... jadi aku just teman ajhe akak tu.. cari barang dia... ala ala tolong suggest mana yang menarik lahh... settle ajhe... si Ebi calling member dia.. kebetulan member dia nak jumpa dia... then mintak tolong drop aku kat hotel.....

sampai hotel... aku terus naik.. packing bagai.. kebetulan colleague aku tak ada.. maybe dorang semua masih merayap di town kot... so... tau tau aku terlelap... kul 3.30 ptg bersiap mandi bagai.. and 4ptang dah bersedia check out hotel..... settle semua.. kitorang gerak menuju airport... onde way ke airport singgah last destinasi... iaitu di sini...

ya.. kedai chocolate.... hemmmm memang banyak pilihan.. dan semua dibuat dari koko sabah.... heheheh... tapi aku tak beli apa apa pun.. coz kat KL pun ada cawangan ni... jadi tak de yang perlu risau... heheheh...

then terus ke airport... settle check in semua... makan jap kat KFC... coz still ada masa... kemudian masuk ke balai perlepasan.. flight aku kul 6.30petang... tapi delay 20minit.. cuaca tak elok kot..... finallu sampai kat LCCT... around kul 9.20malam...

sampai... terus beli tiket bas... menuju ke KL SENTRAL.... sampai KL Sentral... terus beli tiket komuter.. balik umah... naik komuter yang terakhir..... so begitulahh berakhirnya Company Trip aku ke Kota Kinabalu...... so ending story sudahh...

jadi nantikanlahh ye.. kalau ada benda benda lain yang aku nak share... story ke... occay.. so stayTuned...

[**video performance si Farha, Candy Dan Ebi akan disharingkan nanti**]

TakSangkaYer....
.

4 ulasan:

sukahati berkata...

wahhh.....spt crew astro...dah kene tempias bak selebriti

KeMatZ berkata...

mana ada selebriti... siapa lahh aku ini...

romi flizz berkata...

crew astro tuh..siap backstage..
ahaks...sure af7 nanti ko lepak backstage ...hehehe

KeMatZ berkata...

wakakak..... af7 hehehhe backstage mana wehh... wakakkaka....

tu ko lahh ngan aweks ko.. ops...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin