Ahad, 8 Februari 2009

MASKARA 13 di Rumah Pena...

.
wOw... apakah topic aku kali ni agak lain benor dengan jiwa aku... wah dan dan ajhe aku kan... so kalau tak silap aku last week or last 2 weeks aku ada perasan poster ni kat fb member aku....

aku perhatikan dia telah diinvite untuk attend benda ni... bila aku perhatikan poster ni... ada one of performer.. yang aku minat skrang... so aku gigih... ajak member aku tu.. untuk gi ke sana... syukur dan thanx pada member aku tu si SueSukaHati... keran memenuhi impianku... wahh...

so malam tadi... hari yang dinanti tiba... aku pun gi pickup member aku tu walaupun aku masih teringin ingin menaiki saga barunya... bila lahh akan tercapai niat ku itu... erkkk... so sampai ajhe di Rumah Pena.. yang terletak di jalan DBP... ops tak pernah aku sangka kat situ tempatnya...

selama ni aku ingat rumah tu ala ala rumah lama zaman british yang ditinggalkan sepi tampa penghuni... dan semalam juga aku baru mengetahui kedudukan Restoran Tupai Tupai.. yang aku senantiasa dengar dari blog member aku si Pza.... cuma bila aku tanya di mana dia agak blur untuk xplain kedudukan restoran itu...

ya... ini pertama kali aku cuba untuk menghadari event yang memerlukan kita focus untuk memahami maksud maksud tersirat... ohh dammed... dah lama aku tinggalkan benda benda tersirat ni.. rasanya last aku fikir benda tersirat.. bila menjawab paper Bahasa Melayu 2 SPM yang RUMUSAN tu... yang sememangnya memerlukan point yang tersirat compare yang tersurat... wah...

ya kehadiran di sini memang semua aku kurang kenali... nasib baik ada memberku si Sue itu yang sememangnya.. jiwa sastera nya menebal walaupun beliau seorang programmer tegar... ya... itu bukan penghalang untuk diri kita kalau ianya memang naluri hati yang tulus ini... ehh apa aku cuba kaitkan ni...

ya.. si SueSukaHati lebih mengenali bloger bloger terkenal.. yang kadangkala aku sememangnya tidak mengenali siapa mereka.. padahal mereka ni semua bloger handalan dalam penulisan sebegini... hehehhe.... yang blogger kan banyak type... blog penulisan.. blog politik... blog hiburan... blog hampeh aku punya blog lahh ni.. wakkakaka...

so around kul 9 bila semua dah bersedia.. performance pun dimulakan... dengan pengacara majlis.... yang diketuai oleh si Azzam Supardi.... hemmm kalau korang mau tau siapakah beliau click ajhe pada namanya itu... beliau ni kira ala ala selingan untuk ketika pertukaran mereka yang hadir membuat persembahan.... kira macam iklan lahh.... but not bad gak dia handle majlis.... layan..

memulakan persembahan pertama ialah... Ku Chi... erkk aku kurang mengenali siapa beliau... ialahhh... baru first time occay aku join benda ni... hehehe... tapi menurut kata poster diatas.. beliau komposer lagu di belakang tabir... hemm... beliau telah perform 4 buah lagu kalau tak silap aku... dan aku ada capture 2 daripada 4 performance tu... so nantikan video itu occay....

kemudian.... Jonos pula take over pentas... hemmm dia ni pun aku langsung tak kenal... kat poster pun dorang lehh tepek Siapa Jonos.. sioot aje.... hehehe.. but beliau telah menyampai sebuah puisi bertajuk Saya Mahu Jadi PM.... PM ni bukan bermaksud.... Perdana Menteri occay... tapi Papa Mithali... but puisi nyer memang menarik..

ini pulak persembahan tukang pembaca sajak ala muzikal alaf baru bernama Adam Kasturi.... ya... memang menarik.... aku suka lihat pembacaan sajak yang diiringi muzik hemm... best seronok... ada aku capture satu persembahan beliau... heheheh....

ini pula persembahan Fynn Jamal... juga merupakan blogger yang menulis di dalam bahasa melayu kita... walaupun katanya... beliau merupakan guru bahasa inggeris.... hemmmm not bad gak persembahan beliau... sekiranya kalian ini tahu..... siapa beliau... clik ajhe pada namanya itu.... hehehehhe...

aku cukup tertarik dengan bacaan entry blog beliau.... pasal didikan ibu bapa zaman dahulu... maksudnya didikan buat anak anak yang lahir di zaman 70an dn 80an... ya zamanku.... aku memahami... memang benar apa kata katannya... itu......

ini pula... bacaan entry blog.. oleh PipiYapong... salah satu blogger hebat zaman ini... wahhh menurut kata poster di atas lah.... sekiranya kalian ingin tahu siapa beliau... clik saja sini.... Hilang Punca.... hehehhee so layani dehh...

ya... ini lahh dia... performer yang membuatkan aku ingin benar hadir ke sini... hehehhehe... Anna Raffali.... heheheh... yang kali ni aku dapat menikmati... kemerduan suara beliau.... dengan lebih lama lagi... jika dibandingkan ketika Youth09 yang lepas... hehehe.... sempat juga aku capture.. kesemua nyanyian beliau... hehehhe.. gigihkan....

dan yang menariknya.... beliau juga... memenuhi permintaan semua yang hadir... dengan menambahkan persembahan beliau... dengan xtra song.. bertajuk Ghost... wow... memang superb... layan beb... akan ku share kan video beliau...

atas ni pula ialah UJANG... yang hadir untuk just memberi tanda sokongan padan member member beliau yang menganjurkan event ini... dengan memberi sepatah dua kata gitu... hehehhee...

ya... sebelum balik... harus snap dengan new idol aku ni.. hehehhe... wahh tiba tiba mau jadi diehard fans boleh... wakakkaka... so malam tadi... dapat lahh aku tenangkan fikiran ku itu... memang seronok.... walaupun ketika pulang aku melihat myboo ku... begini...

amik ko.. apa kes... aku pun tak tau... sure ada kereta yang tebenam belakang tempat aku tu kot... hemmm tak apa aku tak kisah... ala ni lehh basuh... janji hatiku kini... girang... ala ala ingin.. MENARILAH DAN TERUS TERTAWA.... wah.....

so aku ngan Sue gi lepak makan dahulu di Sentul... sambil membuat planning untuk event ahad plak... erkk apa event kami... so nantikan lahh ye... next thread.... stayTuned...

[benda yang aku unexpected.... ada gak orang kenal aku time kat majlis ni... erkkk..... takSangka beb... ni bukan event bowling or event selibriti... hehehehhe.....]

TakSangkaYer...
.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Terjumpa blog ni dalam carian Maskara 13 di google.

Malam yg lain dari yg lain itulah boleh saya katakan tentang program diorang ni.

Yg best dpt tengok Ana menyanyi dan ada kartunis Ujang.

Yg kelakar puisi si jonos tu. Ha ha ha. Saya pun tak kenal siapa mamat tu tapi setahu saya dia ni kartunis juga.

Kawan saya ada bagitau kartun dia di Suara Keadilan. Akhbar politik. Patutlah malam tu ala2 politik puisinya.

Pipiyapong juga best.

sukahati berkata...

haha...teruk giler kete ko...tak tgk lak....ingat sikit2 jer...tapi takper....berbaloikann :p

KeMatZ berkata...

ain... thanx sebab jengok kat hampeh dot com zone...

hehehe saya pun baru first time attend ke MASKARA ni...

pergi pun coz mau layan persembahan ana raffali... tapi tak sangka seronok gak layan MASKARA ni...

hehehehe......

KeMatZ berkata...

sue.. tu lahh pasal... nasib baik.. hati tengah girang.... hehee...

so tak ada hal nyer..... kekotoran itu boleh dibasuh... wakakkaka

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin