Khamis, 26 Februari 2009

KK Trip... Hari Ketiga...

.
ya... hari ketiga aku berada di KK... kali ni mengikut jadual program yang disediakan oleh tour kitorang tu ialahh.. Island Tour... hemmmm so... around kul 9 kitorang semua dah bersiap.. setelah take breakfast.......

so kami pun menuju ke jeti.... deal everything... semua... life jacket... goggle untuk snorkling.... kaki itik bagai.. tapi aku tak lahh guna kaki itik tu... heheheh..... and life jacket pun aku just guna time atas bot ajhe.....

so... pulau pertama yang dikunjungi ialah... Pulau Manukan.. actually aku dah gi dah... last time nyer vacation... so tak berapa nak interest sangat.... hehehhe.....

sampai ajhe.... letak barang... bersedia nak snorkling.... lama gak aku snorkling.... around 1 hour.... hemmm well... dia nyer coral tak lahh sehebat Pulau Tioman... hehehe.. jangan marah yer... coz coral Pulau Tioman lagi menarik occay....

settle snorkling lepak jap.... around kul 12... kitorang dah kena gerak ke jeti untuk naik bot ke pulau kedua plak.... hehehhe.. sementara tunggu bot sampai... sempat aku duk rendam kaki aku.. ala ala spa kaki gitu... tapi ikan kat jetty tu besar beb... so dia gigit agak geli occay...

ya... naik bot untuk menuju ke pulau kedua... dalam tour kitorang... pulau ni aku memang tak pernah sampai.... nak tau pulau apa... ya ini dia.... Pulau Sapi...

sampai sini... hidangan makan tengah hari disediakan... hemm memang menarik... ko dah penat berenang bagai... memang membuatkan perut rasa lapar.... hehehhe... kira occaylahh kan... makanan pun dah dihidangkan.. hehehhehe....

tapi... jangan korang terkejut kalau.. sedap sedap korang duk makan.. binatang ni lalu lalang area ko makan... mean berhampiran dengan tempat ko makan... memang banyak occay.. spesis biawak besar ni... aku nengok dah ala ala Comodo ajhe... erkkk...

nengok sempat lagi tu... dorang ni bersumo... heheheh.... ni kerana mereka berebut makanan yang diberikan oleh tourist tourist yang duk makan area situ.... hehehehhe.... tiba tiba ada seorang tour guide duk borak ngan si Michele.... bilang... idea sukan sumo bermula dari sini lahh... bila ada seorang jepun datang ke pulau sapi melihat peristiwa ini... hehehhe... lucu sangat... yek yek arrhhh ajhe ko...

bila dah settle lunch.... kitorang semua no idea nak buat apa.. tiba tiba masing masing teringin nak main sport water.... dan atas idea bernas Boss aku..... ni... finally kitorang decide main FlyFish ni....

bapak nyesal occay main benda ni... bukan kerana aku scary atau apa... tapi pasal benda ni.. sampai la ni tangan aku still tak lehh stright occay... rasa sakit sangat.... dah lah mahal... dammed lahh tapi oleh kerana ingin mencuba.... kan.... padan.... tapi serius... kalau lagi lama dia tarik.. aku memang surrender aku jatuh ke dalam laut.... dengan penuh gaya... wakakkaka.....

so settle ajhe... pulang semula ke pulau untuk amik barang kitorang.... then around kul 4 petang naik bot balik ke tanah besar.... dan yang best nyer... satu kenangan.... time on de way balik tu... hujan lebat occay....

otak ni mula fikir... kalau lahh terbalik ke apa ke bot tu.. mesti adventure..... a`ahh jenuh aku nak cover bag aku camera aku bagai occay... hehehehe... sampai kat jetty dah lencun satu badan.... coz aku cover beg dengan baju hujan aku tu... heheheh....

then menuju ke hotel.... malam ketiga ni... dinner pihak tour tak provide... jadi kitorang pun deal kul 8 gerak jalan kaki ke town.. untuk dinner...

so dinner kat medan selera Kampung Air... betul ke nama dia tu ye.. aku tak sure lahh.. tapi betul betul depan restoran Sri Melaka... hehehe.. kat sini pun ada pertunjukkan tarian kebudayaan... heheheh.... dan yang lagi best.. dinner kali ni.. boss sponser... thanx boss... hehehehe...

settle makan... semua buat hal masing masing... jadi aku plak.. sms si AbeRob.... kebetulan dia balik KK ada show and shooting drama katanya... so dia pick up aku.. and kitorang duk melepak kat area WaterFront... tapi aku tak lepak minum kat restoran first day aku pekena nescafe tu....

hehehe.. so duk cikcur ngan AbeRob.... ngan kebetulan ada member dia join sekali... yang merupakan dancer kat sana... berborak pelbagai topic... heheheh.. dari serius sampai ke lawak... sampai duk bahankan member dia... hehehe... tiba tiba slang sabah aku pun menjadi plak... wakakkaka...

apakah... lama gak... around kul 12 kitorang balik.. lagi esok si AbeRob ni ada show kan... jadi nak tau apa aktiviti aku di hari terakhir trip KK ni.. so stayTuned....

TakSangkaYe....
.

2 ulasan:

sukahati berkata...

"and life jacket pun aku just guna time atas bot ajhe"


wahhhh...nak kekwat ngan aku ko bleh terapung yerrrk.....sentap mak

nway...cam best jer flyfish tuh

KeMatZ berkata...

harus lahh.. tu pun dipaksa pakai oleh driver bot tu... kalau sure tak pakai occay...

aku rasa slow giler kalau aku snorkling pakai life jacket.... wakakkaka....

flyfish tu memang best.. but sekali ajhe lah aku naik.. tak nak sakitkan badan aku... wakakka

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin