Isnin, 1 Disember 2008

Singgah Ipoh Jenguk Kyra.....

.
occay continue citer aku pulang dari SungaiPetani... so time gerak dari sungaiPetani tu.. aku sms lahh si MommyKyra... tanya kot kot dorang ni keluar ke mana mana ke.. maklumlahh dorang ni benor keluar jejalan.. nak nak ahad kan.. shopping lahh.... apa lah.... hehehe... so dia kata free lepak umah ajhe...

so MommyKyra pun mention suruh singgah... so aku apa lagi.. sajhe ajhe nak mengengada... occay... no prob... but must ada siakap sweet sour.... hehehhee... so memang aku ni gerak sampai ipoh tak perlu roger terus ajhe.... redah ke rumah.. nasib baik aku still ingat ingat lupa rumah abang aku ni.... hehehhe...

sampai ajhe... ingat ada lahhh siakap sweet sour.. tup tup... kata tak pancing lagi... alasan lahh tu... so plan kluar makan kat luar... hehehhe nengok gaya anak buah aku yang sorang ni.... nampak camera terus nak bergaya depan motor dia... sajhe lahh tu...

tapi dengar ajhe... daddy dia suruh dia cari kasut kata nak gi jalan.. cepat cepat cari baju... heheh and gembira nak berjalan.. ishh... so kitorang pun gi lahh makan tengahhari... kat Restoran Tasik Raban... tapi ni kat area stadium bukan kat Tasik Raban Lenggong sana ok...

so settle makan... kitorang pun balik... tiba tiba aku sajhe ajhe tanya.. pasal tasik yang berada depan area taman perumahan abang aku ni... so dia kata nak singgah ke... so aku kata hantam ajhe lahh.. leh gak nengok nengok apa ada kan...

ya.. ni dia.. Taman Rekreasi Gunung Lang... heheheh... menurut cerita cerita mitos atau dongeng... dorang kata kat dalam tasik ni terdapat dinasour ke... naga... heheheh... ntahlahh aku pun kurang pasti pasal kawasan ni... aku just nak nengok lawa ke tak ajhe tempat ni... apa ada kat sini... heheheh...

ya memang ada tasik... kita boleh naik bot... untuk ke seberang sana... di sana terdapat lahh taman untuk lepak lepak nak picnik ke apa kan... hehehehhe....

tasik ni... antara dua gunung batu kapur kot... hehehhe terjadi nye tasik ni aku tak pasti macam mana... hehehe... tapi aku suka lahh nengok gunung gunung ni.. lereng lereng gunung ni bagai kan... hehehehe.....

lihat lahh aksi si Kyra ketika naik bot... cool ajhe.... duk diam... heheheh.. tak plak dia takut ke apa kan... lehh duk sendiri lagi... hehehehhee....

sampai ajhe kat area taman... berlari lahh si kyra ni... sambil di guide oleh si daddy dia... lihat lahh gelagat dia.... hemm tapi kena carefull gak.. sebab sini banyak bangat monyet monyet... tapi monyet monyet ni jenis takut pada orang... kalau kita cuba hampiri dia akan lari.. bukan macam monyet kat bukit malawti kat kuala selangor.. itu jenis dia yang kejar kita.. hehehehe....

nengok gelagat si kyra.. lehh plak poss pelik depan kasut... WakLong dia ni.. hehehhe... tu lahh dia.. puas dia lari lari.. naik rumah rumah yang terdapat kat situ... dah ala ala mini malaysia plak kan.. hehehehe....tapi just ada 4 ke 5 buah ajhe tak banyak... heheh...

look berpeluh si budak ni... punyalahh lasak.. belari ke sana ke sini... heheheh last last dia penat... lepas tu cari susu... wakakka.... lepas tu ala ala merajuk... menangis... hehhehe.... lepas kitorang apa lagi.. sajhe ajhe.. gelakkan ala ala si kyra.. HA HA HA HAHAH.... heheheh hangin ajhe dia...

so dah penat.. apa lagi.. balik lahh tunggu bot... nak balik ke pangkalan.. cehh.... yek yek ajhe.... lepas tu... terus balik rumah abang aku.. relax jap... siap tertido.... lagi.... lepas tu around kul 5 petang.... kitorang pun gerak pulang ke KL.....

sampai KL... around kul 7.30malam.... sampai pudu cari tiket bas untuk abgLong aku... so dapat... 8.30malam... ada sejam lagi.. so pi pekana roti canai dulu.... hehehehe... dah kul 8.30malam.. hantar abgLong aku... nengok dia dah naik bas... selamat semua.. aku ngan cousin aku pun balik.....

so balik ajhe ke kereta.... ha... satu peristiwa sudah berlaku... nak tau apa dia... nantikan next thread.... heheheh.... so gitu kisah perjalanan kami... dari sg petani.. singgah jap ipoh jenguk si Kyra..... nak tau apa terjadi.. time aku nak balik... stayTuned...

TakSangkYe...
.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

comelnya si Kyra.. macam pakciknya juga..

KeMatZ berkata...

dan dan ajhe... pakciknya mana ada comel pun...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin