Ahad, 30 November 2008

Mission Complete....

.
Allahamdulillah... finally... aku dan abgLong aku berjaya juga bertemu dengan pakcik kami.. yang rasanya.... dah lama tak berjumpa... selepas pakcikku ni dipindahkan bertugas di Pulau Pinang...

so seperti planning aku dan abgLong aku... on 28hb.. malam.. kami bertolak ke SungaiPetani.... aku pickup abgLong aku di Sungai Besi around kul 1030malam gitu... then gerak ke Sentul untuk pickUp cousin aku si Ezan... dia pun mau join....

then kami pun gerak.... bertiga kami... berehat kejap di RnR SungaiBuluh untuk makan malam.. coz abgLong aku belum makan lagi... so kitorang lepak.. but yang tak best nye kebanyakkan kedai kat RnR tu banyak dah tutup pelik kan... tinggal FastFood ajhe.. nasib baik ada satu kedai buka lagi... so lepak makanlah..

duk lepak makan.. sambil berborak bertiga... duk cerita... pasal pakcik aku ni.. bila dia last day berada di sabah... bak kata cousin aku... rasanya time kakak nye yang second kahwin... pakcik ku ni still ada di sabah... hemm... kira aku ajhe lahh yang masih tak dapat bayangkan macam mana pakcik aku ni....

so... settle... aku nengok kul tepat kul 12malam... kitorang gerak dari sgBuluhnye RnR.... singgah kejap isi minyak... dan abgLong aku nak merokok dulu.... kat rnR Tapah.... then continue lagi.... terus ke Sungai Petani...

ya... tepat kul 4.30 petang.... kami sampai di susur keluar tol Sungai Petani Selatan.... hemmm.. so relax jap kat tepi.... buang apa yang patut... abgLong aku sempat membakar 2 batang rokok.. aku pun sempat snap snap gambar... ntah apa apa ntah... hehehe.. then continue... mencari.... rumah pakcikku pulak...

pusing pusing.. nak mencari Hospital Sultan Abdul Halim nyer pasal... ajhe.. mau sampai sejam... hehehhe... siap tanya orang bagai... hehehehe... apa nakbuatkan... then dah jumpa Hospital masalah nak cari taman AmanJaya plak... finally... around kul 6 gak.. kitorang sampai di rumah pakcikku ni.. dimana anak sulungnya... AbgZul... duk tunggu kitorang di Trafficlight AmanJaya...

ni dia rumah pakcikku.. kawasan baru rupanya... kalau ikut plan aku nak ajhe redah... tapi apakan daya.. aku rasa.... memang kena call gak... coz tempat ni memang baru.. dan kawasan umah ni pun baru ada 3 keluarga yang duk.. lainnya masih kosong.... so sampai ajhe... aku ngan abgLong aku agak confuse pada mulanya....

siapa yang ambil kitorang... adakah pakcikku atau anaknya... aku lagi memang tak tau.... tak tau pun rupa pakcikku tu.... tp abgLong aku peliklah kan.. kata baru operation kaki.. takkan dah lehh bawa motor... bila sampai rumah.. nasib baik adai si Ezan.. bila si AbgZul buka helmet... Ezan kata tu bukan paman Wedd... so bila masuk ke rumah.. baru kitorang jumpa pamanku... di dalam bilik.. tengah menanti kehadiran anakbuah nya ini...

ya atas ni lahh paman ku... Paman Weddty.... adik kepada ibuku... hemmm... then si Ezan dan abgLong aku kata memang sudah susut badan pamanku ni.... ialah rupanya bila tau cerita.. sudah 3 bulan lebih di hospital... akibat sakit diabetis.... ni pun baru ajhe keluar.. lepas operation kakinya.... terdiam gak aku melihat kaki paman ku... walaupun hanya dipotong 2 jari ajhe... tapi di atas pergelangan kaki... tu.. siap dibuang dagingnya... ditampal dengan dari baru.. yang diambil dari pehanya....

ada actually gambar aku snap... tapi tak nak lahh aku tepek diblog ni... hemmm.. just buat simpanan peribadi... hehehehe.... so bila dah sampai... seperti biasalah... berboraklahh... pelbagai... cerita.... dari pasal penyakit... pasal kerja yang dah 7tahun kot... di Penang..... citer pasal abgLong aku kecik kecik... semua lahh... sampai lahhh ke pagi....

ya... disana... kami tak ada pun jalan jalan... just banyak membuang masa dengan duk berbual dengan pakcikku ini.... sempat gak lahh keluar ke bandar SungaiPetani tu... ke Tesco.. untuk cari sedikit lauk untuk makan tengahhari.... dan petangnya... lepak ngan Abg Zul di NasiKandar Pelita Sungai Petani... tak sangka kat SP pun ada Pelita.... tapi sini tak ada artist lahh.. tak macam Pelita Bangsar... hehehehhe... artis bersepah.... wakkakaka...

memang puas hatiku... sebab finally dapat juga aku jumpa pakcikku ini yang selama ni aku memang tak dapat bayangkan dia yang mana.. hehehhe... pelikkan... maybe aku jumpa tapi kenal... or tak dapat ingat.. ialahh aku pun kecil lagi kan... heheheh... ya penting puas hati... dapat juga aku past phone kat pamanku ni.. untuk berbual ngan kakak dia.. iaitu mak aku.. hehehhe... itupun aku suruh anak buah aku call dari rumahku ke phone aku.. wakkaka....

kami di SungaiPetani just sampai ahad... coz masing masing isnin kerjakan... so ahad.. kul 10pagi.. kami dah gerak pulang... coz ingat mahu singgah sebentar di Ipoh... pekenar ikan siakap sweet sour..... heheheh sambil jenguk anak buah ku si Kyra.... sebelum gerak sempat snap gambar kenangan bersama pamanku....

diharap... penyakitnya cepatlahh sembuh... agak dia boleh bergerak... dan maybe lehh ke johor untuk bertemu kakaknya... hehehehe..... ya... sepanjang... duk 2 hari.... bersama pamanku... banyak juga cerita... ketika zaman zaman abg² ku kecil dia cerita... hehehe bila dengar aku ngan si Ezan hanya gelak ajhe lah.... memang karektor kelucuan pakcikku ni tidak hilang lagi.... bak kata abgLong aku.. yang sememangnya... dari kecil.. orang kata apa.. kamcing dengan pakcikku ini....

InsyaALLAH... kalau ada masa lagi... tiada masalah untuk kami kembali ke SungaiPetani jenguk pamanku ini.... rumah semua dah tau dah dimanakan... diharap penyakitnya cepat sembuh insyaALLAH....

so gitulahh citernya... ala ala jejak kasih kan... heheheh.. apa apapu mision aku dan AbgLong aku berjaya.... mission complete... tulahh tinggal satu pakcikku yang polis ni ajhe belum... lagi kitorang nak cari... tapi yang ni nanti nantilahh... bila bila lehh cari... lagipun tak berapa penting pun pada diriku... sioot ajhe statement aku ni kan.. wakakka.... oklahh stayTuned... untuk cerita aku di Ipoh bersama Kyra.... ehh adake... entah..

TakSangkaYe...
.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah Kematz.. finally jumpa juga dengan pakcik kematz.. bangga dengan usaha kematz selaku anak sedara...

hopefully pakcik kematz cepat sembuh ye..

KeMatZ berkata...

thanx... sebab turut mendoakan kesihatan pakcik saya...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin