Selasa, 23 Disember 2008

Channel [V] Nidji at Zouk KualaLumpur

.
occay... continue memblogkan diriku ini.... so settle ajhe event kat Summit USJ tu... aku nengok jam dah kul 5.30petang... janji ngan dorang nak jumpa kul 6.30 kat Zouk.... damm sempat ke... so aku pun terus shoot.... ke KL... dari USJ.... singgah jap isi minyak... then cari roti.. dammed lapar beb...

so on d way... masuk ajhe federal... hujan plak.. lebat plak tu.. so jalan apa lagi.. jammed lahh.. but finally aku sempat gak sampai kat Zouk.. parking kat depan SalomaBistro... so menapak.. sampai nengok si Lolly... Inspire and Aleng sudah mai... kitorang gi layan.. Showcase Nidji... sempena promosi lagu Shadows for OST Heroes Season3 kat Zouk KualaLumpur....

ya.. event ni.. kira under Channel[V] hemm... kira event ni dirakam untuk ditayangkan pada hari Rabu 24hb.. kul 6.45petang kat Channel[V] saluran Astro... no saluran aku tak sure... 714 kot... hhahahha... if aku tak silap lahh kan... hehehe..

sebelum menunggu pintu dibuka... sempat lahh duk berborak bagai... usha usha aweks.. wahh... kali ni macam tak berapa ramai macam awal tahun hari tu.. yang showcase Nidji kat Rumms... hemm ntah... but tak kisahlahhh janji enjoy.... ke sebab masih awal.. kitorang ajhe gigih mai awal... hehehhe... kiasulahh katakan... hehehhe..

hemmm.. nengok sempat lagi bergambar ngan tiket yang banyak... heheh siap ada yang terlebih lagi.. maklumlahh yang diajak ada busy lahhh ada yang tak dapat mai lahh.. ada yang segan lahh... so tak pasal pasal tiket terlebih.... hehehehe.... gambar atas tu si Lolly yang taken... so pic dia tak ada.. but credit to Lolly lahh... heheheh... and time ni si AbeRob... pun belum sampai.... dia on d way kekdahnya...

so tunggu punya tunggu... around kul 8.30 malam baru masuk... lambat tak.. kata kul 8 kan... tapi kul 8 rasanya yang menang quiz kot dapat masuk dulu... kira pemegang tikets VIP dari Channel[V]... tapi biasalahh mana ada event yang punctual kan.. nak nak rakaman... memang lahh tak punctual... hehehe...

so bila dapat masuk... terus cari port yang boleh aku snap snap gambar... and duk capture video... hehehehe... so aku ngan Aleng plan duk area anak tangga... kira tinggi sikit dari peminat kat depan tu kan.. lagi pun stage dia tak lahh besar mana pun... so easy lahh nak capture video....

so EmCee pada malam tu... merupakan 2 dj dari radio ERA.... si Nana and Burn... hhehehe... kira dorang berjaya gak lahh mengawal stage and audience ngan lawak dorang.. dan sementara tunggu performance... pelbagai soalan mudah disoal untuk memberi hadia goodiebag dari ERA... HEROES... dan CHANNEL[V]....

so sebelum group yang dinanti nantikan perform... terlebih dahulu satu band Indie membuat persembahan ala ala pembuka majlis gitu lahh kan... dan band yang membuat performance pembukaan ialahh... Band PESAWAT....

not bad gak.... performance band ni... cool man.... aku sempat gak capture 2 video dorang.... time tu dorang perform 3 lagu... hehehhe.... kira oklahh 2 lagu yang aku ingat Mirage... yang memang sekarang selalu berkumandang di corong corong radio... dan new single dorang Hitam....

settle ajhe dorang perform.. si Nana and Burn take over... so sambil membuang masa mereka still continue memberi hadiah kepada hadirin... yang dapat menjawab soalan soalan mudah.... so... aku tak ingat kul berapa.... penampilan yang dinanti nantikan pun muncul....

Nidji.... hehehhehe..... cool beb... aku tak sure berapa lagu dia perform... but yang aku ada capture more than 7 lagu... tidak termasuk lagu yang dorang remix lahh... lagu cover like Imagine.. perhhh memang layan beb.. tapi boleh aku tak capture... hampeh sungguh... hehehehhe....

another benda yang aku benar benar kagum.. dan selute pada Giring.. performance beliau memang superb lahhh... dengan superactive beliau... dapat memeriahkan peminat peminat yang hadir.... ya.. bukan senang nak perform sambil terlompat lompat... bagai kan.. memerlukan penafasan yang begitu mantap occay... hehehhe.. macam ni punya performance yang kita nak... hehehehe.....

hemm... tup tup melayan keseronokan persembahan mereka tak sangka dah penghujung... pada aku.. malam tu mereka memang all out lahh bagi performance... dan bagi aku yang hadir.. aku rasa puas hati bangat... dengan performance kalian.... selute pada korang...

so bila dah kluar... lepak jap.. chat bersama si AbeRob... sempat gak lahh kitorang duk poss bagai.. heheheh... antaranya.... seperti bawah ni... masing masing membuat symbol LOVE.... heheh dimana tadi si Giring ada membuat symbol ini buat peminat peminat beliau yang hadir...

gambar atas ni... gambar kanak kanak riang... wakakka gembira habis layan performance mantap NIDJI... hehehehhe.... so habis ajhe tu.. kitorang semua pun balik lahh.. rumah masing masing.. almaklumlahhh nak kerja keesokan hari nya kan... so.... hehehehhe.. gitulahh kesudahan ceritanya..... so stayTuned.. occay.... selamat melayan.. clip yang sempat aku capture....

---:::: Thanx to Lolly and Inspire kerana memberi tiket kat iols... heheheh....

TakSangkaYe...
.

2 ulasan:

Unknown berkata...

bestnye...apesal aku tak tau ek psl konsert nih??kesiannye aku tertinggal...
owh ya ko g ngan ebi skali keR??ker terjumpa kat sn??huhuhu..tetibe jerk ebi yg aku tnye..hehehehhe

KeMatZ berkata...

hehehehe.... kitorang memang gi sesama ngan dia... cuma dia mai lambat sikit dari kitorang... heheheh.... tak lahh macam kitorang kul 6.45petang dah ada... hehehe....

ko tak gi summit ke.... kan ada nubhan...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin