Isnin, 1 Disember 2008

MyBooKu... Meragam....

.
hemmm pasti korang tertanya pasal thread ni kan.. itupun kalau korang baca terlebih dahulu thread sebelum ini.... ya... selepas selesai aku dan cousin aku si Ezan menghantar abgLong yang pulang ke Johor... so naik ajhe kereta... aku cuba untuk menghidupkan myBoo aku tup tup tak lehh... dammed.... battery aku flat....

so bila rasa blank... time tu.. kebetulan si cousinku ni bagi suggest untuk call member dia.. aku on ajhe.. coz dengan harapan aku lehh guna jumper untuk charge battery aku ni.... so tunggu lah kitorang kat situ..... sementara tunggu sempat lahh aku membuang masam ngan my belovely.. G9.... snap sana snap sini...

hemmm suasana kat bawah.. jammed gitu...walaupun time tu jam dah menunjukkan kul 9.15minit malam..... lehh... tengah duk nengok nengok bawah sambil borak ngan cousin aku sepanjang menanti kehadiran kawan cousin aku ni... tiba tiba aku perasan taxi di bawah ni...

actually dia buat uTurn.. boleh... slumber badak dia ajhe.. uTurn kat situ.. aku just sempat snap pic ni ajhe.. dah lahh jalan jammed tapi.. dengan slumber ala ala jalan tu parent dia yang punya... dia slumber ajhe uTurnkan... biasalahhh pemandu taxi....

so around 9.30malam member cousin aku tu sampai... sampai kitorang pun cuba lahh gunakan jumper.... yang sememangnye ada dalam kereta aku... try juga start... tapi gagal... dammedit.... kemudian kitorang try tolak... tolak hanya sempat hidup beberapa saat ajhe.. bila ko free gear dia mati balik....

so try lahh pelbagai cara... nak tukar battery guna battery perdana rasa macam tak confident ajhe.. lehh ke.. battery perdana masuk ke myboo ku ni... so finally.. lepas kami hampir kul 11 lebih gak lahh gagal nak startkan myboo aku tu ambil keputusan tinggalkan saje.. dan try cari battery kalau ada....

try cari kat station minyak.. kot kot ada.. tapi tak jumpa... biasalahh bila time kita nak memang sukar nak jumpa... kan... so finally ambil keputusan.. keesokkan hari ajhe lahh settlekan benda ni.... so nak tak nak tepaksalah aku EL/MC....

so tadi.. cousin aku ngan kawan dia mai pickup aku kat umah aku then terus gi lahh mencari battery.... koyaklah wallet aku... tak pasal pasal kena spend untuk battery pulak... dan lahh nak plan buat passport... cit.... apanakbuat.... myBoo ku punya pasal.. apa apa ajhe lahh ku sanggup....

sampai ajhe... kat pudu... keluarkan battery lama.... then tukar ngan battery baru... gambar di atas tu battery lama.. guna air... aku tak tau nak buat apa ngan battery ni... tapi aku simpan lagi dalam bonet kereta aku... ehehe... dan gambar bawah ni plak... battery baru yang aku baru beli.. yang ni lahh sel kering...

hemmm so bila dah pasang ajhe... aku pun cuba start... Alhamdullillah... dapat gak hidup kembali MyBoo aku... so dah settle semua.. gi settle pasal parking nye fee plak... hambik ko.. kena sampai 30hinggit.... ialahh dari malam tadi kan... apaNakBuat... so settle.. kitorang pun gerak pulang.. cousin aku si Ezan dan kawannya pun gerak pulang ke rumah dorang dan aku pun pulang ke rumah aku...

so pada cousin ku Ezan dan Kawannya... thanx banyak banyak... dan sorry bangat susah susahkan korang ye.. xpecially kawan pada si cousin ku tu... thanx lahh spend time tolong aku ni... hehehhe... terima kasih banyak banyak.... nanti aku belanja teh Tarik....

so gitulahh finally cerita ku.... MyBoo ku meragam... apaNakbuat.. dah time dia kot.... so nantikan for new story ok... itupun kalau aku ada idea lahh nak memblogkan diri aku ni ok.. so StayTuned....

TakSangkaYe...
.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kesian kematz.. ingatak siapa tadi MyBoo tu... jaga myBoo baik baik...

KeMatZ berkata...

heheh thanx...

Tanpa Nama berkata...

eh kematz..battery lama dok dlm bonet kete ek??xelok simpan kat situ, nnt takut air battery tu tumpah..silap2 leh reput seat kete..huhu..(penah kene camtu..)

KeMatZ berkata...

emma... a`ahh ada lagi dalam bonet... ehh ye ke... nanti malam ni kena kluarkan lahh kan... hehehehe thanx 4 da info...

sukahati berkata...

bateri lama tuh ko bleh jual balik weh...ader la dlm 30 hengget kot org amik...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin