Rabu, 3 Oktober 2012

Siri Jejalan Kota Singapura - Orchard Road - Marina Bay Sands - Arab Street

.
continue memblog diri dengan kisah jejalan di kota singa ... so on 2nd day ... kitorang bangun jer tup tup sarapan pagi dah tersedia ... wahhh gituuu ... thanx cikKeff kerana sudi sediakan menu breakfast untuk kitorang ... ;))

so untuk hari kedua ... kitorang just plan jejalan ala ala diva kaya raya di Orchard Road ... gitu curtlastt kan ... duk usha usha barang barang bagai ... nak membeli memang tak lahhh hahahahha :P memandangkan 2nd day tu merupakan hari Ahad ... so agak meriah juga lahh kat Orchard Road tu ... :P

kena plak time tu ada konsert artist dari Philippines ... so aku rasa dah macam kat Manila pun ada gak ... hahahaha =))


time duk jejalan bagai ... tup tup teringin nak pekena ice cream potong ... so aku ngan si enKhai and cikYatt beria membeli ice cream potong dengan harga $1 ...  then kitorang pun jejalan lahh pusing pusing area Orchard Road yang terlalu banyak sangat mall mall nyer :P


dan jejalan dari satu mall ke satu mall ... and the same time bebudak ni teringin nak usha Iphone5 ... gitu ... aku lupa plak mall mana yang kitorang jumpa ... tapi serius beb kebanyak booth yang kitorang jumpa semuanya SOLD OUT ... dengan display display tak ada :-SS


nasib gak akhirnya ada jumpa ... so time ni aku just mampu pegang jer lahhh ... nak milikki memang tak lahh ... tunggu lahh dapat bonus 10bulan ... baru aku fikirkan nak angkat ke tak iphone5 tu ... ringan memang ringan lahh hahahaha :D



time jejalan ronda ronda tu ... tup tup aku terfikir nak gi one place ni ... then sajhe tanya cikLinda kita ... then dengan usaha beliau dan geng geng lain yang duk mengGOOGLEkan place yang aku nak gi akhirnya ... aku ketemu juga ... :D



tuuu diaaa ... Hard Rock Cafe ... heheheh thanx geng coz sudi sama sama pening pening mencari di mana terletaknya HRC ni .. heheheh bohonglah kan aku tak membeli kat sini ... haruslah ada yang aku grab kan ... :P

selesai di HRC .. kitorang pun lunchie kat Forum Mall ... lepak kat Secret Recipe gitu ... amik memang hari tu memasing fefeeling diva kaya gitu .. hahahhaha =)) dah selesai makan ... kitorang pun macam tak ada idea nak buat apa and then plan balik rumah dulu untuk relax ... then around petang continue jejalan lagi ... ;)

sebelah petang ... kitorang menuju ke Marina Sand Bay ... kat sini boleh plak aku jumpa shop Victoria's Secret ... ahahaha tetiba aku rasa fefeeling Andriana Lima gitu ... wahhh motip sangat kan ... hahahaha =))



biasalahh aktiviti kitorang just bergambar gambar jer lahh nak shopping memang tak mampu lahh kan ... sedeyyhhh :( pada mulanya konon mahu ke Merlion Park ... tapi memandangkan malam tu final F1 Singapore ... so banyak jalan yang tutup dan hasrat nak ke Merlion dibatalkan ... 

so kitorang lepak lepak jer kat Marina Sand Bay sambil layan bunyi bingit F1 ... serius ... kedengaran jelas ok dari seberang ni ... tetiba rasa nak simpan duit nak layan next year kat grandstand bolehhh ... :-SS

bila dah bosan duk lepak lepak ... nak ke Merlion Park pun tak lehh finally kitorang decide ke Arab Street untuk dinner pekena murtabak kat Singapore Zam Zam Restoran :D


sampai kitorang order 2 murtabak ngan 1 biryani ... amikkaw memang marvelous lahhh ... bila dah kenyang ... dan timing pun dah ala ala menyuruh kitorang untuk pulang ke pangkal jalan ... so kitorang pun cari bas and balik semua ke Novena Lodge ... perhhh memang jejalan sungguh kitorang on 2nd day tu ... :)

so nak tau apa citer on 3rd day ... as usual stayTuned for next entry dari aku ok ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin