Rabu, 3 Oktober 2012

Siri Jejalan Kota Singapura - Cable Car - Sentosa - Universal Studio

.
continue memblogkan diri ... so on 3rd day kitorang kat kota Singapura ni merupakan misi utama kitorang atau orang kata TUJUAN UTAMA kitorang menjejakkan kaki di Kota Singapura ni ... ya ... Day for UNIVERSAL STUDIO SINGAPORE :D

seperti biasa bangun pagi ... saing dengan cikLinda yang time waktu untuk bersiap ke tempat kerja ... tapi kitorang berempat bersiap nak berjimba jimba ... hehehe try gak hasut cikLinda untuk join sekali ... tapi jiwanya tetap kental dan dia terlalu sayangkan kerjayanya ... gituuuu :P

memandangkan kitorang gerak awal ... so kitorang gi layan Cable Car Singapore dulu ... hahaha yang ni ada kesilapan teknikal sikit ... hahahah ingatkan macam murah lahh kan nak naik Cable Car ni .. sekali amik kawww around $30 ok ... apa nak buat ... nasiblah memasing memang tak pernah melainkan aku ... itupun beberapa tahun dahulu ... zaman zaman aku sekolah menengah kot :-SS


so naik cable car and menuju ke destinasi pertama ... kira yang ni memang bawah dia jalan raya lahh kalau jatuh memang 200% arwah lahh hahahah melainkan ajal kamu tidak sampai jer lagi :-/

so biasalahh sampai lepak lepak snap snap picca and nampak benda yang boleh digrab kitorang grab ... heheheheh dan another things mencari air percuma seperti tertulis pada tiket :P


bila dah bosan ... kitorang naik semula cable car dah menuju ke Sentosa ... so kat Sentosa ni pun ... tak ada apa sangat ... melainkan Merlion tu ... dan Image of Singapore ... or maybe ada kot cuma kitorang jer tak xplore kot ... coz pada kitorang UNIVERSAL STUDIO dah tak sabar menanti kehadiran kitorang :D



tuuuu dia ... akhirnya kami sampai juga menjejakkan kaki kami di sini ... bukan setakat di luar pintu masuk ye ... kitorang siap beronok ronok menikmati permainan dan aktiviti yang disediakan hehehehhe gituuuu ;))


memandangkan time kitorang mai ni ... hari isnin pada mulanya kitorang ingatkan tak ramailah kan ... tapi tu lahh silap kitorang lupa yang sehari sebelum tu ada F1 kat sini ... so that mean dah ramai pelancong yang mai kan ... sure dorang alang alang mai layan F1 mau juga layan USS kan ... :-ss

so finally setelah melakukan perbincangan kitorang berempat bersetuju untuk beli xpress pass ... dan bila kitorang memilikki xpress pass ni kitorang pun ala ala DIVA JALAN DULU YE ... gitu ;))



hampir semua game and show lahh kitorang layan ... dari kitorang dalam keadaan kering sampai lahhh ke lencun ... sampai nak kering balik kitorang duk pusing pusing dalam Universal Studio tu ... :D
dan dalam banyak banyak games yang kitorang tak sabar nak naik ialah ROLLER COASTER ... :-SS
 

nengok tu ... dia ada 2 types ok ... satu Human dan satulah Cylon ... dan Cylon paling mencabar lahhh coz dia ala ala kerusi yang tergantung gitu ... mean tiada tapak untuk ko letak kaki ko ... so kaki ko tergantung gitu :-SS ...tapi alhamdulillah kitorang selamat naik dan turun benda alah tu ..

for the info for Cylon aku ngan cikYatt jer yang naik ... hahahah si cikKeff ngan enKhai tak larat katanya nak naik coz yang Human pun dorang agak scare and pening erkkk ... :-? nasib baik kitorang memang plan benda ni last punya aktiviti ... kalau awal awal dah naik sure hilang selera jimba jimba kitorang semua hahahha =))

tapi sebenarnya bukan roller coaster benda last kitorang naik ... tapi Transformers The Ride ... hehehehe itu pun yang 2nd time hahahah so kitorang sempat naik 2 kali benda Transformers ni memang awesome ok ... :D


settle aktiviti games and show ... last thing yang kitorang buat ialahhh SHOPPING ... cehhh macam lahhh beli banyak sangat kan ... hahahaha tapi time kalau kat wallet aku ada $1000 confirm hampir semua aku grab ok ... hahahahhaha tapi tu lahh bila dipikir pikir semula ... ada yang aku balik nanti makan pasir :P

so around kul 7 gak lahh akhirnya kitorang keluar dari USS tu ... dan plan mencari port nak dinner ... tapi before that ... aku memang dah set selepas aku buat goggling yang mengatakan kat situ pun ada benda ni ... so apa lagi ... operasi dilancarkan :D

ya ... Hard Rock Cafe Sentosa ... hehehhe dan biasalahh bila dah di HRC sendiri mau tau lahh apa benda yang aku grab kan ... hahahaha dont worry nanti ada time aku sharing ye ... :P

selesai urusan di HRC ... finally kitorang decide dinner kat KFC jah ... dan selesai dinner kitorang naik Cable Car semula untuk pulang ke seberang ... :)
 

time kat dalam cable car bila nengok suasana USS rasa berat hati plak nak tinggalkan ... dan rasa macam nak mai lagi jer .... xpecially bila aku fikir banyak benda yang aku nak grab bolehhh hahahah tapi terpaksa aku control nafsu membeliku itu :D

so apa yang aku leh katakan xperience di USS ni ... bagi aku ... RollerCoaster dia memang AWESOME ... dan Transformers The Ride memang SUPERB ... serius yang lain bagi aku biasa jer lahhh dan yang paling hambar ialah Treasure Hunter ... time ni bagi aku memang berbaloi pakai xpress pass ... mana taknya if ko beratur lama lama sekali nengok game dia hambar giler dammed ... :(

and bagi aku show paling bosan plak yang Donkey apantah show tu ... serius yang tu aku hampir nak tido ok ... hahahah yang lain oklah kira puas hati ... hahahahha tapi tu bagi aku lahh tak pasti untuk korang macam mana kan ... :P

so dari Sentosa tu ... kitorang menuju ke foodcourt mana aku kurang pasti ... coz kebetulan cikLinda ajak lepak dinner and dia baru balik dari kerja ... so kitorang pun join lahh kan ... then time nak balik tu sempat gak aku singgah kat Bugis Street ... and sempat gak aku grab something kat situ ... hahahah gilerr lahhh pantang nampak apa pun tak boleh ;))

sampai rumah ... terus flat ... dan esoknya merupakan last day kitornag so nak tau apa cer ... as usual stayTuned for next entry dari aku ok ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin