Selasa, 2 Oktober 2012

Siri Jejalan Kota Singapura - Novena - Chinatown - Night Safari

.
memblogkan diri ... kali ni aku nak sharing citer pasal siri jejalan aku yang unexpected cehhh wahhh .... kira ni last minutes punya plan nyer citer ... bila si housemate aku EnKhai tiba tiba ajak gi Kota Singapura ... so aku pun on jah ... :D

so timing pun pada mulanya just gi 23 hb and balik 25hb September ... tapi tup tup ... amik kaw 22hb kitorang dah terbang dah ke Kota Singa naik JetStar hihihihi .... thanks tu Adam kerana sudi hantar aku ngan member aku ke KLIA and jaga mybooku ... :)

opss lupa plak ... kali ni trip aku ke Singapore selain aku ngan enKhai ... kitorang turut disertai oleh CikKef dan CikYatt ... :) flight kitorang around kul 8.40 pagi ... dan selamat mendarat di Kota Singa around 10 pagi macam tu ... then amik cab ... and terus menuju ke Novena Lodge

actually Novena Lodge ni kira rumah company one of dari kawan kitorang cikLinda ... yang kebetulan time tu tengah on site gitu ... so kitorang pun apa lagi mengambil kesempatan yang tersedia dan itu hal lah yang menyebabkan ianya last minutes plan ... hahahah ;))

sampai rumah kononnya nak terjun swimming pool dulu ... ceh wahhh apakahh ko nak terjun time panas panas terik ni ... so lepaking dulu borak borak ... kebetulan si cikLinda tak kerja ... jadi setelah hilang penat lelah dari KL so perut pun dah berbunyi lalu cikLinda ajak kitorang gi ke Novena Square ... :P


so kitorang pun lepak lunchie kat foodcourt ... and kebetulan ada masakan indonesia so kitorang on jah ... time tu aku just amik set yang ada ikan ngan sotong ... hehehehhe :P

so selesai makan makan ... kitorang pun plan lahh apa aktiviti kitorang time tu ... dan memandangkan masa memang banyak so terfikir nak cari ole ole ... motipkan first day dah gi cari ole ole ... hahaha so cikLinda suggest kitorang gi Chinatown ... perhh aku dah terpikir ala ala Petaling Street ker :-SS


serius bila aku sampai Chinatown memang rambang mata aku dibuatnya dengan price yang dioffer ... cuma time tu sila jangan sesekali korang convert duit korang ke RM ketika korang nengok price yang terpampang ... serius kamu akan rasa mahal ... tapi kalau still in SinDollar ... perhhh memang jatuh rahang ko dibuatnya :D


aku biasalahhh usha usha ... and grablah apa yang patut untuk mereka mereka yang bertuah hahahah tak bleh blahh ayat aku ... ialahh budget tak banyakkan ... so perbelanjaan harus dicatu gitu ... kena plak hari tu baru first day :P 

tapi apa yang aku leh katakan ... Chinatown di Kota Singa memang best dan ko rasa selesa nak membeli belah compare dengan Chinatown kita ... serius ... ko masuk usha usha tanya harga pun still tiada paksaan untuk membeli barang tersebut ... malah dorang sendiri offer barang tu murah murah ... so ko pun ala ala selesa menikmati urusan jual beli ... wahhh gituuu ayat ko ... ;))


dah puas jejalan ... dah dapat apa yang patut ... akhirnya kitorang kembali semula pulang ke rumah ... and will be continue untuk aktiviti malam ... so pada malamnya kitorang berempat ke Night Safari :D yang dalam hati aku agak risau ... kalau kalau ianya mengecewakan seperti di NST :(


dan serius ... apa yang aku leh katakan ... memang jauh bezalahh dengan NST ... serius ... dengan show yang mantop .. memang puas hati ko malam tu ... heheheh ... bila dah selesai hampir aku tak pasti berapa jam ntah ... 3 jam lebih kot akhirnya kitorang pun pulang ke pangkal jalan ... ;))

sampai kat rumah masing masing kelaparan ... lalu ke 7E berhampiran beli maggie ... time beli maggie pun ala ala leceh coz kena makesure boleh dimakan ... beli balik umah si cikYatt duk masakkan ... masakkan lahh sangat padahal rendam jer kan ... hahaha apapapun terima kasih cikYatt :D

so bila selesai makan ... mata pun dah berat kitorang pun tido lahh ... and continue untuk aktiviti esoknya ... so nak tau apa citer keesokkan hari ... as usual stayTuned for next entry dari aku ok ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin