Sabtu, 23 Ogos 2008

What Tha RoadBlock...

.
wahh... motif thread aku kali ni... apa itu roadblock... hemm sudah tentulah sekatan jalanan yang dilakukan oleh pihak berkuasa... hemmm so apa tujuan dia.... wahhh dan dan ajhe aku ni... depand lahh normally speedtrap... dan ada gak pasal maybe area situ ada kecurian or ingin mencari suspek suspek yang terlibat dalam kes jenayah.. or check sama ada pemandu ada lesen or check roadtax kenderaan dah expired or not...

wahhh panjang plak aku explain benda kat atas... tapi apa sebenarnya yang menyebabkan aku nak membuka thread ni... hemm ok lahh... actually benda ni berlaku tadi... time aku duk membantu housemate aku nak survey jalan kat area bukit jalil.... then on the way balik... depan petronas... aku nampak sekumpulan polis... baru nak buat roadblock.... betul betul hadapan petronas... so oleh kerana baru nak buat.... so jalan pun mula lahh ditutup dari 3 lane ke 1 lane.... so oleh kerana sesak.... aku suruh si housemate aku ni lalu guna petronas.. coz benda tu baru nak set up... hehe..

ok then actually yang aku nak citer... aku sebenarnya kena pickup parent aku kat petronas tu... so kebetulan on the way balik umah.. abah aku sms.. kata dah area serdang... so.. sampai umah.. aku terus ambil kunci kereta aku.. coz tadi aku naik kereta housemate aku... so terus... cargon.. nak ke petronas highway sungai besi tu... pickup parent aku... yang mai ke kl dari kluang....

so sampai ajhe... biasalahh kan roadblock tadi.. menyebabkan jammed tak hingat... hemmm... so aku pun bawa.. coz memang nak tunggu kat petronas so... aku pun masuk petronas.... hemmm.. then berhenti tepi jalan.... dalam fikiran aku.. mana parent aku ni.. tak nampak pun... adakah tak sampai sampai lagi... dammed dari pj aku sempat sampai ke petronas.. dorang dari serdang tak muncul muncul... APAKAH...???

borring nye pasal.. snap gambar... untuk bertanya pendapat pada korang yang sudi membaca ruangan HAMPEH DOT COM ZONE ni... ehehhe... sajhe jeh ye...

hemmm... actually ni gambar ni aku just snap ikut suka aku... cuma kat sini aku duk terfikir apa tujuan roadblock ni diadakan.... kenapa aku tanya soalan ni kan... coz... sepanjang 20 minit aku menunggu parent aku.... aku perhatikan tak ada satu pun kereta di tahan... malah pihak berkuasa tak ada pun check... roadtax ke.. lesen ke... apa ke kan... memang tak ada..... semuanya dilepaskan tampa periksa... hemmmmm....

satu lagi persoalan... kenapa dia buat kat tengah tengah tu.... tidak ke dorang fikir.. andaikata... ada suspek yang bersalah ke... like orang tak ada lesen ke... roadtax mati ke... lehh ajhe masuk ke petronas... sebagai jalan pintas.. coz tak ada pun sekatan nak masuk ke petronas.... then nyusur keluar after roadblock... coz roadblock tu betul betul kat tengah antara jalan masuk ke petronas dan jalan keluar dari petronas.....

jadi kat sini timbullah persoalan... apakah tujuan roadblock itu.. adakah untuk membuat jammed tak hingat... sampai tol sungai besi occayy... menurut kata parent aku lahh.. keluar tol ajhe terus jammed... apakah... itu ajhelahhh... hemmmm kadang kadang aku pelik.. kenapa suka sangat buat jammed...manalah tau ada orang urgent ke.. apa ke... tak ke payah... ntahapapantah

hemmm tullahhh.. kali ni... sajhe ajhe buat topic ni(actually ngeri) tapi apa aku kisahkan... aku just menyatakan benda yang benar.... dan menanyakan benda yang perlu... 20minit aku duk situ.. survey.. wah macam buat research plak.. hehehehhe... apa apa ajhe lahhh.. so Renung Renungkan... Selamat Beramal.....

TakSangkaYe...
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin