Sabtu, 15 September 2012

Nasi Putih Telur Mata Kicap

.
semalam ntah macam mana time petang petang lepas layan LaksaPenang ... tup tup aku lehh tersembang pasal teringin nak pekena Nasi Putih dengan Telur Mata serta Kicap ... perhhhhh :D antara menu simple yang dah lama aku tak nikmati ... seriuss ... tetiba terasa nak sangat pekena menu ni ...

tup tup entah apa mimpi si Udin leh offer plak ajak makan kat rumah dia ... kebetulan dia tengah bujang ... so dia ajak lahh mai rumah dia dinner ... aku plak memang dalam mode StandBy kat office ... so aku biasalahh ala ala ... ehh tak yah lahh susah susah ... hahahaha poyo :P

around kul 9 si Udin roger suruh mai .. so aku ngan si Fateh pun gerak ke rumah dia ... and menu yang aku teringin nak sangat nikmati ... ada tersedia ... perhhh seriussss TERIMA KASIH diucapkan :D


tapi si Udin ni memang ... aku request benda atas ni ... tapi yang dihidangkan untuk kitorang ... ambikkk kaw ... memang meriah ... so aku ngan Fateh ala ala langkah kanan ... dan terima dengan perut terbuka ... hahahahha =))

meriah kan .... ada telur sambal ... ada ikan goreng ... ada Sambal Ketuk or Sambal Totok or Sambal Gesek ... macam macam nama aku dengar ... pun ada... hahahahha memang malatopp lahh malam tu punya menu untuk bujang bujangan ini ... ;))

bila dah kenyang ... mula lahh mata berat ... tup tup MIB3 layan kitorang hahahah ... nasib aku tak layankan ngantuk aku ... kalau tak mau terus ke siang ... hahaha around 11.30 kitorang pun cargon .. :)

so gitulahhh citernya ... akhirnya dapat gak aku menikmati menu yang aku tetiba teringin ni ... pelik kan ... ntahapapantah ... mesti ada yang kata ekkk elehhh menu tu jer ker ... hemmm lantak lahh kan selera masing masing huhuhuhu :P so abaikan sajhe ye ... as usual stayTuned for next entry dari aku ;)

*
tetiba aku teringin nak pekena nasi putih berlauk ikan kembung serta sisa minyak ikan ditambah sedikit garam ... perhhh ni lagi Nostalgia kalau aku ingat ingat kembali time aku duk ngan parent aku ... ni yang rasa nak balik rumah my2ndMasterChef ni ... itupun kalau cara dia goreng ikan sama ngan style ngan cara my1stMasterChef :D

TakSangkaYer ... :-t
.

2 ulasan:

Kopi Susu berkata...

ceeiitttt...makan nasik putih ngan telur mata kerbau pn nak cilita.......ntahape2...:P

KeMatZ berkata...

haruslahhh lagipun ni kan blog hampehhhh ... so macam macam ada ...

motip just nak buat entry makanan western jer ... choiii sangat ko kan ;-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin