Sabtu, 8 September 2012

LegoLand Malaysia

.
wokkehh ... kali ni aku nak sharing citer yang aku rasa agak lambat untuk aku sharing ... ialahh benda ni aku gi layan last week kot ... time 31 ogos ... hahahahha so now baru aku sempat nak buat entry ... setelah dah beberapa entry lain aku publish dulu hahahah :P

oklahh nak citer pasal aku gi layan LEGOLAND MALAYSIA di JOHOR BAHRU ... yup ... memang ianya belum open secara official ... dan mereka akan open secara official pada 16hb September ni nanti ... so if korang nak more details ... leh usha kat sini ... LEGOLAND :P

so aku punya citer ... bila pada 31ogos lepas ... ianya dibuka untuk staff staff LegoLand ... so kebetulan anak buah aku sorang ni memang kerja kat sana ... jadinya dia pun offer kan aku tiket ... cuba nengok tiket kat atas tu ... banyakkan ... hahahahha so aku memang tak lepaskan peluang ... terus kata WOKKEHHH MAMAN TURUN :D

so on that day ... aku bersama KakTia bersama sama anak buah aku serta kawan anak buah aku gerak ke JB dari Kluang ... so berjumpa plak ngan anak buah aku sorang ni ngan abangNgah aku di JB di rumah keluarga angkat si anak buah aku ni ... :D jadinya keluarga angkat dia pun join gak kitorang ...

lepas makan tengah hari around kul 3 baru kitorang sampai kat LEGOLAND ... lagipun opening dia kul 2 petang ... sampai jer boleh ramainya yang mai ... mana tak ramai imagine staff LEGOLAND tak silap aku ada 600 orang maybe ye ... dan aku dengar sorang leh request atleast 10 ada yang request 40 tiket ... so buatlah calculation sendiri ... hahaha :P

hemmm bila aku sampai ... actually banyak lagi yang tak siap ... tapi ada lahh beberapa yang boleh dijenguk ... dan paling menarik minat aku miniland dia ... perhhh semua dicipta menggunakan lego ... so korang boleh lahh nengok semua bangunan bangunan popular dalam bentuk lego memang style lahhh ... :D

kalau citer pasal theme park dia ... bagi aku sama jer ... dengan tempat tempat lain ... macam Genting mahupun Sunway ... dan aku rasa Genting and Sunway more better kot ... maybe pada aku lahhh ... tapi maybe juga sebab tempat ni belum fully open and siap kan .. so nantikan lahh bila ianya benar benar fully siap :D

as aku mention aku kan dapat tiket dari anak buah aku ... so haruslah orang kata percuma hahahahha ... tapi kalau untuk beli aku tak sure berapa harganya around 100++ gak kot ... tapi serius kat situ price barangan semua hemmm boleh tahan mahalnya ... maybe sebab brand or depa kata barangan yang ada memang just kat situ jaah ada ... kat luar memang tak ada version lego ni ... katanya lahhh :P

so time bab shopping ... aku pun tak ada beli apa pun ... just satu keychain dan FM jahhh ... FM pun aku beli untuk diri aku jahhh ... kalau aku beli untuk orang lain pun sebab depa pesan and claim balik ngan dorang vollehhhh .... hahahhaha ialahhh harga dia tak lehh blahhh hahahahhaha :-SS

so andai kata korang tanya pendapat aku yang dah gi ke LEGOLAND apa aku rasa ... hemmm adakah OREN or STRAWBERRY ... hahahah ehhhh apakahh aku mengarut ni ... so aku pun tak tau nak cakap ... coz bagi aku biasa biasa jer lahhh ... maybe sebab satu ianya terlalu baru ... maybe ianya belum fully siap ... or aku pun tak tau nak buat apa kat situ ... selain shopping beli FM ... dammed :D

ini pun aku rasa aku dah macam nak terjebak dengan hobi baru jer ... emmmmm ntahlahhh kalau jadi memang masaklah aku ... nasib baik ada anak buah kan ... so kalau jadi boleh gunakkan dia jadi dapat harga murah hahahaha =))

so gitulahh kisahnya ... so if ada kalian yang ingin ke sana ... silalah serang LEGOLAND yang bakal dibuka secara rasminya pada 16hb September ni ... perhhh sure ramai kan ... kena plak dapat sambutan dari Singapore ... memang masaklahhh nak tunggu giliran main permainan yang ada ... sedangkan open day for staff pun jenuh nak beratur ... hahaha ni kan open kan ... :-SS

so apa apa pun selamat enjoy your holiday di LegoLand nanti ye ... as usual stayTuned for next entry dari aku ok ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin