Selasa, 11 September 2012

Suami by S.Mara GD

.
memblogkan diri lagi ... and kali ni pasal novel FIXI again ... heheheh well kalau before this aku ada sharing pasal novel keluaran FIXI yang dialihbahasakan ke bahasa malaysia dari novel S.Mara GD bertajuk ISTERI ... and now another one bertajuk SUAMI :D


untuk SUAMI ni plak tajuk asalnya ialah Misteri Rahsia Seorang Suami .. oh before aku citer lebih lanjut apa yang aku leh katakan novel SUAMI dan ISTERI ni memang tiada kaitan langsung kecuali pasangan penyiasat Ketua Polis Kosasih dan rakannya Gozali yang merupakan seorang bekas perompak .. dan sebab itu aku pun kurang pasti which one yang lebih dahulu diterbitkan samaada SUAMI or ISTERI ... :P

tapi seperti kalian semua tahu aku baca ISTERI dulu baru SUAMI ... :) so setelah selesai aku telaah SUAMI ni ... apa yang aku leh katakan SUAMI ni more best lahh dari ISTERI ... dari segi jalan cerita dia ... kalau nak diikutkan sama juga dah separuh baru watak 2 penyiasat ni wujud ... memang cara penulisan si S.Mara GD kot ... maybe

ending dia memang unexpected lahhh ... dari mula sampai ada time kau rasa ehhh siapa sebenar yang membunuh ni ... dan tup tup time ending .... danggg .... erkkk dia yang bunuh ... perhhh memang serius unexpected ... hahahhaha sampai time aku endingkan bacaan aku tu ... lehh aku kata SIOOTTT lahhhh :-SS

serius ... bagi akulah SUAMI more better dari ISTERI ... so if korang nak tau sendiri macam jalan cerita dia ... korang lehh lahh gi cari kat kedai kedai buku berhampiran dengan korang ye untuk dapatkan novel ni ... ohh seperti biasa nak diingatkan ... tak yahh lah korang gi usha kat POPULAR ... coz risau tak ada buku buku keluar FIXI kot kat sana ... heheheheh [
sempat lagi aku duk lahar issue ni kan choiii sangat =)) ]

oh lupa bila tanya pada rating dari 5 bintang berapa aku lehh bagi ... aku bagi 3.6 lahhh heheheh ... ni pada pendapat aku lah ... tak tau citarasa korang macam mana kan ... bab tak ada hal lahhh janji if korang nak tau how jalan citernya ... korang kenalahh dapatkan novel SUAMI ni dipasaran segera ... wahhh takut kehabisan ... :P

bila dah baca 2 keluaran S.Mara GD ni ... tetiba aku minat plak dengan pasangan penyiasat si Kosasih dan Gozali ni ... hahahha nak nak bila baca perbualan dorang yang ada kalanya membuatkan ko tersenyum dan ... ehhh lucu gak 2 penyiasat ni ... serius ... ni yang rasa nak request pada FIXI untuk terjemahkan lagi another buku buku S.Mara GD yang lain tu ... boleh tak ... PLEASE :D

so gitulahh untuk entry kali ni ... hope FIXI akan terjemahkan another buku S.Mara GD untuk kitorang semua ... ehehehhe well as usual stayTuned for next entry dari aku ok ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin