Ahad, 2 September 2012

First Experience with MASwings

.
terus memblogkan diri .. as aku mention kat previous entry aku ada nak sharing padal MASwings kan .. so now aku buat entry khas ... wahhh gitu ... almaklumlahhh this is first time aku nak naik pesawat kecik ATR ... ialahh nak naik FOKKER dah tak ada ... dulu pernah gak naik FOKKER ni hehehe :D

so pengalaman pertama aku ni membuatkan aku bertambah gedik gedik dengan ambil route jauh ... ialahh bukan tak boleh pun aku nak beli tix dari KK terus direct ke Tawau ... tapi biasalahh kata mengada ngada so aku pun beli tiket yang flight nyer dari KK singgah sebentar di Sandakan and continue ke Tawau ... gedik tak ;))

tapi ntah apalahh nasibku ... ianya bermula dengan time aku mula mula checkin tiket aku ... mengikut jadual asal ... flight aku sebenar around kul 2 ... ok fine bila aku check in tup tup keluar around kul 3 plak ... ok nevermind ...

so melepak lahh aku kat Airport Terminal 1 Kota Kinabalu tu ... dah lah transit dari Terminal2 ke Terminal1 pun price teksi dia dah around rm30 ... itu kalau aku turun bandar ntah berapakan :-SS

sekali lagi membuatkan aku hangin time aku nak drop bagasi aku ... tup tup tiketing person tu kata ... flight delay lagi ke pukul 5 yek ... aku dah macam what tha ..... nasiblahh puasa kan ... time tu aku dah terfikir ... memang tak dapatlahh nak berbuka dengan orang tersayang aku ... :(


so nak tak nak ... melangut lahh aku kesengalan duduk menanti flight kecik yang kalau langgar awan mahu luruh jantung ko ... kena plak bulan puasa ... apa jer ko boleh buat ... selain lepak tido .. nak minum minum tak lehh ... nak jejalan malas ... :|

time tunggu kat bilik perlepasan pun tetiba dapat lagi info yang kapal terbang kecik ni delay lagi ... apakah bangsat lahh ... dah lah cuaca time tu dah macam nak ribut .. confirmlahh memang scary marry ... seriau plak aku nak naik time tu ... tetiba rasa nyesal ... kalau beli tiket AirAsia sure dah kat umah dah ... tak yah tukar tukar terminal ... sentapppp :|

finally ... yang dinanti nantikan ... muncul tiba ... hemmm aku pun kurang pasti kul berapa akhirnya penerbangan aku ke Tawau yang kena Transit kejap kat Sandakan tu berlepas ... 5.40 petang kot ... hemmmm :|

dan planning untuk berbuka bersama 2 orang tersayangku di rumah berkecai ... dan aku berbuka di atas awangan ... dalam pesawat kecik ni di kawasan Sandakan ... menu berbuka ... kacang dan air epal ... oklah kan ... janji ko dah berbuka ... sampai rumah ko bedal lahh ayamRost masakan bonda ko sepuas puasnya ... :D

dan akhirnya around kul 8 baru aku selamat mendarat di Lapangan Terbang Tawau ... hemmm serius ... dah lama aku tak naik kapal terbang kecik ni ... time langgar awan memang gegaran dia perhhhh scary marry ok ... dengan hujan bagai ... memang pengalaman susah nak lupa lahhh hahahahha nasib selamat gak mendarat ... dua kali mendarat dua kali berlepas ... syukur ... :)

so gitulahh kisah nyer first experience aku naik MASwings ... serius dengan apa yang terjadi ... membuatkan aku berkata ... ini first and last aku naik ... melainkan aku terdesak jer akan aku naik MASwings ni lagi ... serius ... dan aku sampai sekrang pelik kenapa delay lama macam tu ... dan jawapan yang kitorang terima "Minta Maaf atas Kesulitan yang dialami ... ianya berpunca dari penerbangan pertama" tapi tak tau apa puncanya ... :-/

jadi ... as usual stayTuned for next entry dari aku ok ;)

*
perhhh naik ATR pun dah scaryMarry ... belum lagi naik Twin Otter mesti lagi scarry :-SS

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin