Khamis, 6 Disember 2007

Bday Party Ebi Kornelis At Izzi Restaurant

.
Nak citer pasal Bday Party Ebi... kat Izzi Restaurant Bukit Bintang.... Majlis ni diadakan pada 24hb November yang lepas.. walaupun birthday sebenar mamat ni on 14 November.... tapi nak oleh kerana kehidupan artist yang busy (iake... hehhehe) so hanya 24hb ajhe dapat perlepasan dari pihak maestro untuk arrange majlis tu.... kira ok lahhh buat pun on Sabtu... kul 2 petang.... Pelbagai persiapan telah dijalan kan... dan hari yang ditunggu tunggu pun tiba..(hari tu lahh)....

On that day... aku gi sana ngan Ika... dia pun on ajhe nak join benda ni... coz dia pun dah kenal ngan beberapa team fc kerana Ika kan one of bowlers EbiFc.... hehehhehe so time tu aku gi ambil dia kat Shah Alam... coz nak mintak tolong dia balut hadiah aku... aku mana reti balut hadiah ni bagai... heheheh so aku suruh lahh dia balut kat rumah dia... so kitorang gerak dari Shah Alam around kul 1 macam tu... keadaan nak masuk ke KL memang jammed coz time aku on da way ke Shah Alam jammed tak ingat nye nak ke KL coz ada roadblock kat federal highway lepas Jambatan Penang (sunway).... jammed sejak keluar dari tol Batu 3... so aku cakap memang tak lehh lalu situ... so aku pun ikut highway utara selatan... bolehh... kluar kat Jalan Duta.... lepas tol Duta tu pun ada roadblock... cis ni semua gara gara pasal rusuhan and perhimpunan haram tu lah... memang menyusahkan orang ....

so oleh kerana Izzi (tempat berlangsungnye bday party) kat Bukit Bintang... so aku plan naik monarail ajhe.. park kereta kat pekeliling... and naik monarail... heheheh lagi pun si Ika ni... biak tak pernah naik monarail... so bagi peluang lahh kat dia rasa naik monarail... then aku try call Aleng and Zie.. tanya dorang dah sampai ke... dorang semua dah sampai... aku inform aku lambat... sebab memang plan nak mai lambat pun... hehehe... sampai kitorang duk meronda dulu kat sungai wang coz si Ika nak cari apa ntah.... then baru kitorang gi ke Izzi.... sampai ajhe kat situ tiba tiba aku ternampak kereta Vios plate AGE 1411.... oic si Ebi dah sampai.. tapi dia tak masuk lagi....

hehehe then aku pun naik... ingat dah ramai rupanya belum sampai lagi... so aku mai... register bagai... sambil tu KAKGIE siap tanya kenapa lambat.. aku pun jawab biasalahh kakgie... jammed keliling KL.... hehehehe..... then kitorang lepak minum sementara menunggu ketibaan artist bagai... bila semua dah mai... kalau tak silap aku 2.45 macam tu kot... si Ebi mai... aku pun tak sure sebenarnya kul berapa... so majlis pun berjalan... dengan si Vee (betulke ejaan aku ni) sebagai MC... so lepas ajhe si Ebi salam ngan semua hadirin.. then dia diminta bagi speech... so after that tiba lahh masanya kejutan yang dibuat oleh pihak FC... aku pun tak tau kejutan tu... Kehadiran kedua dua orang tua Ebi yang diterbangkan khas dari KK agar dapat bersama meraihkan majlis ulangtahun anak mereka yang ke 24 tahun....

selain makan makan... ada bacaan puisi oleh KAK GIE.... dan beberapa games yang telah dijalankan... antaranya... catwalk berpasangan bersama epal di dahi.... mencari beberapa barangan dan memakai ditempat tak sepatutnya kemudian catwalk... dan makan epal sambil mata ditutup... (iake... aku kurang pasti games ketiga ni...) selain games tipulahh kalau si ebi tak menyanyikan... hehehehhe dia sempat menyanyi lagu Bailamos... sambil berdansa bersama beberapa FC yang sporting seperti Serpico... Jayn2u (dari KK ni).... Ayull (betulke spell aku ni) and kunyeet..... serta beduet nyanyi lagi Kasihnya Laila... bersama adik Faizal.... selain tu baru aku ingat... Kak Charm turut mendendangkan sebuah lagu... apa ye.. tak ingat tajuk... hehehehe sporting gak KakCharm menyanyi.... habislahh yang lain KakCharm dah caras korang... hhehehehehhe

turut diadakan juga cabutan bertuah.... dan beberapa FC yang bertuah dapat lahh hadiah masing masing.... Selesai sessi games nyanyi cabutan bertuah bagai... seperti biasalahh sessi bergambar ramai ramai... dan sessi sign autograph (kata artis).... hehehehehe aku seperti biasa lahhh duk makan.. sambil snap snap pic and menyentel dimana ada orang bergambar... sedang duk bergambar... ngan zie and ika tiba tiba loly inform aku Nikki sampai... what... terus aku gi nengok... perhhhh cute and seksi gitu... heheheheheh tak lepaskan peluang bergambar ngan one of malaysian Idol nye perserta yang aku minat... hehehehheeh......

then majlis pun habis around 6 lebih.. tapi kitorang gerak kluar around 7.... hemmm letih gitu .... tulahhh finally berjaya gak majlis ni... Aku turut tak sangka... ada juga yang mai dari BORNEO... mean dari Brunei and Sabah.. untuk bersama celebrate party ni... dan ada juga yang dari Utara Selatan... heheheheh dan ada gak yang baru ajhe sampai dari Utara... hehehehe siapa terasa tu... jangan marah aaa..... heheheh tapi hari tu memang meriah.... seronok.... dan pada hari selasa kot selepas event tu... kluar berita pasal birthday ni kat KOSMO... hehehehehe..... gitulahh citer nye pasal bday party ni... sorry lahh baru sekarang aku citer... hehehehehe coz aku ikut urutan nak siapkan cerita sebelum ni... hehehehe so layan.... ok.... nanti aku continue citer lain.. aku rasa banyak ni... tapi tak tau nak citer ke tak...... wakakakka..... ok see yaa... next blog..... sambil tu layan gambar ok.....

Happy Birthday Ebi Kornelis

Antara menu time bday party.... Epal tu... sesuatu sangat...
~ TRAGEDI BUAH EPAL ~

Perserta CatWalk Bday Party... Sporting Habis

Berdansa dengan iringan lagu Bailamos
Ebi berduet ngan Loly and Faizal
KakCharm Nyanyi... KakGie Baca Puisi

Ebi Kornelis bersama mereka yang bertuah....

Ebi & Family bergambar bersama AdHoc AJK Majlis

Aku dan Kawan kawan Ku....

.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hei..hai..Kemaz..Happy Birthday yah..(Hope is not late to say:))

Thats nice B'day Party...I've try Izzi,d first time Beef n Izzi Pizza and its delicious and,D cozy place.. Unforgetable..Mmm it makes me in love with Izzi :x So wanna have B'day Party in Izzi Bukit Bintang also..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin