Ahad, 1 April 2012

Siri Jejalan - SouthParkZ

.
kembali memblogkan diri ... still lagi meneruskan cerita jejalan ke SouthParkZ ... actually if korang yang still blur blur apa yang aku maksudkan SouthParkZ ialah hometown aku ... iaitu KLUANG :D

so aktiviti pada hari ahad kitorang more spent kat area Kluang jer ... memandangkan kitorang dah set mau pulang ke Kota Lumpur after dinner nanti ... so pada siang hari aku decide bawa member aku jejalan area SouthParkz ni jer lahh :P

mengikut perancangan awal mahu aku ajak mereka breakfast di luar ... tapi bila aku bangun jer ... unsangkerable parent aku dah sediakan menu breakfast ... so kitorang pun breakfast di rumah sajhe ... settle breakfast ... first place yang kitorang tuju ... ialahhh di sini GERAI IDAYANA :)

tujuan ke sini haruslahh membeli kerepek ... itupun sebab ada member office yang pesan ... kalau ikutkan aku ... aku memang jarang membeli kerepek bagai ni ... melainkan parent aku belikan then aku tinggal bawa jer pulang ke Kota Lumpur ... best tak :D

tapi bila dah ada member yang follow aku pulang ... aku kerap plak bawa mereka ke sini ... tu yang ada memesan supaya kitorang belikan beberapa kilo untuk diorang ... coz katanya rasa kerepek di sini awesome sangat ... wallawehhh tak pasal pasal aku buat promosi kerepek secara percuma plak di sini ... :P

tapi memang tak boleh disangkal pun ... even tanya family aku pun dorang more prefer kitorang beli kerepek di sini compare beli di Air Hitam ... heheheh so kitorang ni follow jer kata kata orang tua kan ... heheheh :D

after membeli beberapa jenis kerepek ... then kitorang menuju ke Pekan Air Hitam ... ni pun ada tujuan kerana ada yang memesan pun membeli anak patung Elmo katanya ... so kitorang pun gi lahh sana karang nanti ada plak yang sentap kata kitorang tak gigih mencari ... :P


bila dah sampai Pekan Air Hitam ni .... amik kau ... si Wahida ni plak over ok ... kalau boleh semua benda dia nak beli ... hahahah tak sangka sekental kental dan segagah gagah dia mendaki gunung bagai ni bila sampai kat area makcik makcik totaly terus berubah menjadi makcik makcik felda gitu .... =)) matilahhh aku kalau dia baca entry aku ni :P

so setelah hampir ke semua kedai kitorang masuk duk cari ... dan sampai ada sorang tu siap beli dolphin besar ... ni pun macam tak plan ... amik kau sampai kat pekan ni semua nyer duk membeli ... hahahah aku ... aku pun hampir hampir gak nak grab TABUNG untuk letak kat workstation aku senang nak masukkan syiling aku yang bersepah ... tapi biasalahh aku ... pegang letak pegang letak last last harammmm tak beli punnn =))

kat kedai terakhir akhirnya kitorang jumpa ELMO yang dipesan oleh si kak eye ni ... heheheh untunglahhh dia ... beli satu percuma satu ... nasib lahh aku tak markup kan ... :P bawah ni gambar ELMO yang aku snap time aku nak serahkan kat dia .... [
sila abaikan benda benda lain selain dari 2 ekor ELMO ni yek :) ]

selesai meroyan kat Pekan Air Hitam ... kitorang kembali semula ke Kluang ... perut dah mula melakukan konsert Metallica ... jadi aku memang dah decide nak kembali kan Nostalgia zaman zaman Nirvana gitu ... iaitu pekena Nasi Daun Pisang di Restoran NSM Kluang ... :D

serius ... benda ni memang Nostalgia lahhh ... tiba tiba aku teringat zaman zaman aku lepak ngan member STK aku .. si AhYih ngan Murali ... if kitorang lapar sangat memang sini lahh tempat yang kitorang tuju

lagi pun lately ramai benor member FB aku up citer pasal makan kat Nasi Daun Pisang ... xpecially kat area BANGSAR ... so bila aku balik SouthParkZ aku pun cuba lah nak kembalikan nostalgia makan kat sini :P


nasib juga lahhh kali ni kawan kawan aku si Udin, Wahida dan CikNor ni jenis tak memilih sangat bab makan makan ni ... so senang nak deal ... hehehhe cuma CikNor jer lahh dia tak join makan time tu ... coz katanya dia on DIET ...

hahahahah diet lahh sangat ... padahal nak makesure dia dapat menikmati menu petang yang mungkin kalau dia makan Nasi Daun Pisang ni akan membuatkan dia kekenyangan dan tidak dapat menikmati menu petang nanti .... :-/ maybe

ohhh nak tahu apakah seterusnya cerita hari hari terakhir siri jejalan kitorang di SouthParkZ ni ... seperti biasalahhh stayTuned for next entry nanti yek ... ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

2 ulasan:

HaZiFah berkata...

kerepek cm sedap~~

KeMatZ berkata...

ehehehhe

biasa kalau parent aku belikan kerepek utk aku ... kat sini lahh dorang beli :P

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin