Jumaat, 6 April 2012

Siri Jejalan 2012 Pulau Mahsuri - Episode 2

.
ok kembali memblogkan diri ... and continue citer jejalan kat Pulau Mahsuri or Langkawi Island ... :D selesai ajhe kitorang pekena Laksa tu ... kitorang pun plan untuk gerak ke Pantai Chenang untuk check in coz if not mistaken time tu dah around 3 petang dah ... so dah boleh Check In ...

tapi dalam perjalanan kitorang meredah kampung kampung tu ... tup tup ternampak signboard ke Kota Mahsuri ... so why not kitorang tak terus jer singgah kan ... hehehehe well dah mai ke Langkawi ni ala ala tipu gitu kalau tak gi ziarah Makam Mahsuri ... ;)

bila sampai apa yang aku leh katakan ... WOW dah ada perbezaan compare dengan time aku mai zaman diploma dulu ... if tak silap dulu dari luar dah boleh nampak Makam Mahsuri tu ... but now ... ko kena masuk ke kedai kedai dia baru lah jumpa kawasan makam ... sempat sedekahkan AL-Fatihah buat Mahsuri ... dan kitorang pun jejalan melihat apa yang ada ... tup tup .... nampak gambar ni :-SS

aikkk macam mana lehhh ada Puan Ana ni ... huhuhuhu ... takSangka kedai gambar yang snap gambar kenangan di situ ada simpan 2 keping gambar si Ana yang telah diframekan dalam frame and pinggan ... [betulkan ala frame pinggan tu :P ]

kat situ gak kitorang sempat gak duk gi kat Telaga Mahsuri ... well bila dah kat Telaga ni fefeeling kampung gitu ... duk timba air bagai ... and kononnya duk cuci muka agar aura kecantikan Mahsuri meresapi kitorang ... gituu ... dan dan jer kannn nak fefeeling chantekk ala ala Mahsuri ... =))

dah seronok main air .. then kitorang jejalan ke rumah Mahsuri ... oh sayang rumahnya mcam tak berapa nak terjaga ... don't know why ... maybe lebih ramai duk melepek kat area kedai souvenir kot ... walaupun aku usha tak ada pun FM pasal Makam Mahsuri heheheh :P

tapi apa yang aku leh katakan area Makam Mahsuri memang dah berubah ... rasanya dulu bukan KOTA MAHSURI dorang panggil ... dan if tak silap aku Makam Mahsuri pun rasanya macam ada berubah dia punya batu nisan ... hemmm ni yang rasa nak buka balik file gambar zaman diploma dulu ... if ada aku akan sharing ngan korang .... kalau ada lahh yek ... :P

then bila dah tak tau nak buat apa ... kitorang pun cargon gerak ke Pantai Cenang untuk check in ... dan resort yang aku duduk ialah kat sini ...


ya .. Sandy Beach Resort ... dan yang aku paling unexpected tu no bilik yang kitorang dapat tu ... cuba lihat the numbers ... ni kebetulan ker apa .... hahahahah ;) pasal dalam bilik malas aku nak citer coz tak berapa nak menarik lahh hahahhaha ...

dan dapat bilik ... lepak lepak jap ... around petang kitorang keluar lepak lepak kat tepi pantai ... dammed baru aku perasan rupanya sebelah Sandy Beach ni AB Motel tu ... tetiba aku rasa environment dulu dan skrang memang jauh berbeza ... serius ok ... :P

duk jejalan tepi pantai ... then finally roger si Hadek untuk dinner ... opss lupa nak roger coz si Hadek dia duk kat Resort lain tapi tak lahh jauh selang 2 resort jahhh ... :P ni pun coz dia kan last minutes join this trip heheheh :P

so makan malam tu tak ada lahh best mana so nothing much to cerita habis lepak makan ... kitorang lepak jap kat bilik si Hadek layan WIFI ... choii kan nampak sangat kat tempat aku duk tak ada WIFI dan lahh UMOBILE death kat Langkawi ... :(

ohh lupa time lepak lepak makan kitorang plan something untuk esok harinya ... nak tau apa ceritanya ... as usuallahh stayTuned for next entry dari iols ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin