Khamis, 5 April 2012

Siri Jejalan 2012 Pulau Mahsuri - Episode 1

.
kembali memblogkan diri ... so kali ni aku nak citer pasa Siri Jejalan aku plak ... sambung lagi citer kan ... well citer ni pun kalau diikutkan dah basi dah ... bust sajhe jer nak sharing kat sini ... apaadahal ... :D

Siri Jejalan kali ini ialah ... jejalan di Pulau Mahsuri ... well benda ni memang aku dan housemate aku dah plan since awal tahun hari tu ... time balik dari siri jejalan Perak ... and unexpected bukan just aku ngan housemate aku si Khai jer ... member groupie aku si Hadek pun join ;)

so siri jejalan ke Pulau Mahsuri ni telah berlangsung dari 22hb sampai 24 March ... tak lama pun just 3 days ... so flight kitorang time tu merupakan flight di awal pagi gitu ... so around kul 3 pagi aku dan si Khai dah bergegas ke KL Sentral ...

memandangkan awal pagi so aku just suruh anak buah aku yang bakal jaga MyBooku tu drop by kat KL Sentral jah ... from KL Sentral naik bas sampailah ke LCCT ... sampai lepak lepak dulu coz baru around kul 5.30 pagi gitu ... :

sementara tunggu Hadek sampai ... kitorang duk pekena Coffee dulu bagi segar sikit mata ... wallawehhh padahal malam tu aku memang tak tido sangat ok ... dan konon kononnya dalam flight nak tidolahh kan ... tapi apakan daya ... aku lupa yang si Khai ni ada order set menu breakfast gitu ... :P

amikkau ... tetap nak pekena Nasi Lemak kan ... tak dapat nasi lemak cikgu ... Nasi Lemak Pak Nasser kitorang bedal ... huhuhuh so penerbangan dari KL ke Pulau Mahsuri ni bukan lahh lama benor ... bukan macam ke Borneo ... memang ngam ngam after makan tup tup dah landing ... so memang tak leh nak tido :|

sampai kat AirPort well fefeeling jalan ala ala pelajar AF kena singkir dengan duk tarik bag gitu ... and bila settle semua ... tiba masa untuk find kereta sewa ... well betul kata kawan aku dont worry pasal kereta sewa ... dorang akan cari ko .. huhuhu tapi memang betul pun ... dah macam jual barang apa dah ... and finally kitorang dapat kereta Nissan Latio pada harga rm240 untuk sepanjang kitorang berada di Pulau Mahsuri tu ... berbaloikann ... :D

dengan bebekalkan Map yang diberikan ... serta dibantu dengan GPS si Hadek .. kitorang pun memulakan perjalan tour kitorang ni ... for the first day ni aku serahkan pada Hadek untuk drive ... first thing kitorang buat ialah breakfast kat area Cenang .. coz si Hadek dia tak sarapan lagi ... tak macam kitorang huhuhuh :P

memandangkan tak boleh nak check in hotel lagi ... so kitorang decide memulakan tour the Island ... wahhh ... apa apa pun isi minyak dulu ... tak yah banyak just RM30 cukup hehehhe ... dan tempat pertama yang kitorang singgah ialah di sini ... Pemandangan Indah ... :-/

actually tempat ni macam Look Out Point lahh ... ala ala yang macam ada kat tepi Highway Utara Selatan if korang perasan ... cuma view dia boleh nampak Airport lahh ... dan kebetulan time kitorang sampai tu ada one flight yang nak berlepas ... tapi bila aku duk usha usha kawasan ni tetiba aku nampak one selekoh yang kembali membuatkan aku teringat time aku mai dulu ngan member diploma dulu :D tapi time tu tempat ni belum ada lagi lahhh :P

selesai snap snap bagai ... kitorang pun terus menuju ke first destinasi kitorang ... tempat yang memang aku dah set nak pergi if aku mai ke Pulau Mahsuri ni ... layan Langkawi Cable Car ok ... \:D/

beli tiket bagai ... then beratur ... naik gondolah sampai ke atas ... dan akhirnya kitorang sampai juga ker kawasan tertinggi di Pulau Mahsuri ni ... heheheh bila dah sampai atas ... apa lagi yang boleh dibuat .... just posing posing jer lahhh =))

settle posing posing ... dan dah rasa tak tau nak buat apa lagi ... kitorang turun semula ke bawah duk ronda ronda kat gerai gerai yang ada kat bawah tu ... so sempat lah grab beberap FM untuk koleksi peribadi :P

selesai ronda ronda gerai kat bawah tu ... kitorang meneruskan perjalan kitorang ... pusing pusing kampung dan konon kononnya nak cari tempat lunch ... last last tak jumpa ... tapi entah macam mana boleh ke sini ... :-?


Teluk Yu ... ya last time aku mai ... memang aku tak tau kewujudan tempat ni ... but bila aku jejalan ke depan rupa rupanya ianya berhampiran dengan Pasir Hitam ... heheheh if korang perasan kat gambar di atas aku ada berdiri betul betul atas Pasir Hitam ... yang aku sendiri tak tau kenapa ianya boleh hitam .... compare dengan tempat lain ... :-/

bila kat sini ... kitorang memasing fefeeling Ombak Rindu gitu ... hahahhaha fefeeling Alison Harvard pun ada juga ... motip sangat kan ... hahah dah puas bergambor ... sampai tak pasal pasal kasut pun basah kan ... kitorang pun menuju ke Tanjung Rhu ..

sampai kat sini ... kitorang lepak berhenti pekena Laksa dan Cendol ... but aku time tu order Air Kelapa ... dammed memang feel habis lahhh duk pekena Laksa yang tak ada sayur tu ... sambil menikmati tiupan angin laut di Tanjung Rhu ... perhhh heaven sangat ok ...:D

bila dah settle makan .. kitorang pun meneruskan perjalan kitorang ... nak tahu ke mana next destination kitorang ... stayTuned for next entry dari iols ok .. ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin