Isnin, 9 April 2012

Siri Jejalan 2012 Pulau Mahsuri - Last Day

.
continue memblogkan diri ... dan kali ni aku nak settlekan cerita siri jejalan Pulau Mahsuri aku ni ... so pada last day ... bangun seperti biasa ... seawal pagi untuk menikmati breakfast yang disediakan oleh pihak resort ... :D

actually dah set time dah nak bangun awal breakfast bagai coz nak gi mandi laut ... huhuhu tipulahh kan or rasa macam tak lengkap if ko mai ke ISLAND ... tup tup ko ala ala takut mau mandi di lautan :P

selesai breakfast ... time for floating dia lautan ... well pekara ni aku memang suka lakukan ... hehehehe gi tengah tengah then float ... tup tup tertido seketika ... heaven .... sehinggakan si Khai bilang siap ada 2 orang cina duk sembang tunjuk tunjuk kat aku kot kot takut lemas ... :-ss tapi memang heaven dowwhh floating di tengah laut ;)

lepas mandi kitorang pun siap siap nak checkout ... sebelum checkout kitorang jejalan kat gerai gerai yang kitorang dah target nak membeli perlbagi souvenir bagai kan ... sambil sambil sempat aku snap beberapa keping gambar Pekan Pantai Chenang ... xpecially AB Motel ... :D


look signboard dia ... aku rasa still maintain yang dulu punya walaupun aku rasa resort dia ada perubahan tapi board dia ... perhhh lemau sangat ok ... mungkin nak tunjuk dorang dah lama kot kat situ heheheh nanti aku try compare sama ke tak [ rajin lah plak nak cari gambar zaman dip bagai kan ... dah lahh dulu still guna filem :| ]

then around kul 11 pagi kitorang pun check out ... dan misi kitorang hari tu ialah ke Pekan Kuah ... tetiba terus tukar mode makcik makcik nak beli mangkuk pinggan bagai kan ... hahahha tak bleh blah ... :P

time on the way ke pekan Kuah singgah jap kat kedai Perusahaan Gamat ni ... kat sini nothing sangat membeli nyer ... just grab sebotol jer kot minyak gamat hahahahha .... coz time tu aku pun tak tau nak beli banyak banyak buat apa ... nanti ada yang sentap kalau aku bagi ole ole kat dorang minyak gamat bagai kan .... :P

settle kat situ ... terus gerak ke Pekan Kuah ... kat Pekan Kuah memang bukan untuk membeli pinggang mangkuk yek ... but kitorang shopping sakan membeli COKELAT ... yaa ... yang sakan membeli ialah si Khai ... huhuhuhu aku just beberapa packet jer ... itupun untuk mereka mereka yang terpilih jah ... :)

selesai membeli ... kitorang gi jumpa Helang Besar ... bak kata Khai ... if tak ke sini macam tak gi Langkawi gitu ... tapi ada benarnya kan ... macam tak lengkap siri jejalan kalau ko tak gi mercu tanda PULAU LANGKAWI ni kan ... :P

dengan terik matahari yang amat ... kitorang duk berpossing bagai kan tapi apa nak buat ... bukan selalu pun ... nasib tak possing ala ala fefeeling ada garuda nak grab ko ala ala citer dongeng MERONGMAHAWANGSA yang kitorang dengar time mangrove tour ... :P

dah puas berposing bagai ... perut pun kembali lapar ... dan no idea nak melantak kat mana ... finally decide kembali ke Pantai Chenang ... sambil sambil tu ... sempat lagi kitorang last kopek punya shopping hahahha :D

bila everything settle ... dan timing pun dah menunjukkan around kul 3.00 petang kot ... kitorang pun decide untuk terus ke AirPort untuk kembali ke Kota Lumpur coz flight kitorang around kul 4.30 petang :(

so begitulahh berakhirnya Siri Jejalan Pulau Mahsuri atau Pulau Langkawi kitorang ... untuk kali ini ... dan kitorang maybe decide untuk kembali semula untuk menikmati pekara pekara yang kitorang tak lakukan kali ni ... but bila ... itu tidak pasti yek ... tunggu wallet kitorang semua tebal baru plan hahahha :P

SELAMAT TINGGAL PULAU MAHSURI ....... :(

gitulahh kekdahnya ... as usual stayTuned for next entry dari aku nanti yek ... ;)

TakSangkaYer ... :-t

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin