Sabtu, 31 Mac 2012

Siri Jejalan - Segamat & Mc Dota

.
continue memblogkan diri dengan cerita ke mana hala tuju kitorang selepas selesai melakukan jejalan melawat kawasan bersejarah ... wallawehhh ayat tak bleh blahh ... :D

so finally kitorang decide ke bandar Segamat ... well aku pun agak dah lama kot tak ke bandar Segamat ni ... if tak silap aku bila ntah lahh aku pun tak pasti bolehh ... mungkin juga time aku part 1 degree ketika ada kunjungan ke UiTM Segamat ... maybe :-SS

so bagi aku nothing special pun Segamat ni if nak compare dengan SouthParkz kan ... hahah sial jer statement aku mau dengar dek orang segamat baca mau aku kena bambooo ... but bila aku dah sampai di Segamat ni ... one thing bermain diminda aku ... NOSTALGIA PLACE ... wallawehhh apakahh :-?

so aku sembang ngan Udin yang pakar di Segamat coz Segamat ni memang tempat dia bermain jatuh tergolek bagai ... so setiap ceruk dia tau lahhh hehehehe ... ini kalau dia baca mau aku kena langgar jap lagi :P

jadi aku keutarakan niat aku mau pergi ke satu restoran ni ... well actually dahulu kala restoran ni memang ada wujud kat SouthParkZ ... zaman zaman remaja aku gitu ... kira selalu lepak kat situ ... ohh nak tau apa nama kedai tu ... ini dia kat bawah gambar dia ... :P

Nostalgia tak ... pada mereka yang duduk di SouthParkZ or Kluang mesti korang rasa nostalgia kan ... nak nak if korang ni memang genarasi 70an and 80an nyer budak ... serius kenchinglahh kalau korang tak pernah tau pasal McDota ni ... kalau dulu kat sekolah selalu dapat Coupon Makan kat sini kan ... kan ... :D

so akhirnya jumpa juga lahh ... walaupun setelah penat berjalan kaki meredah bandar segamat tu ... siap tanya orang bagai ... dan hampir kecewa pada mulanya kerana gagal jumpa di mana sebenarnya restoran ni :(

ntahlahh aku pun macam tak terpikir coz ku sangkakan si Udin tahu Restoran yang aku maksudkan sehinggalah aku tunjukkan gambar Logo kedai tu ... baru lahh dia ingatan dia kembali dan sekali masuk satu lorong tu terus jumpa ... \:D/

perhhh giler rare kedai ni ... if orang yang tak tau pasal kewujudan or kenostalgiaan dia ... sure confirmed aku berani jamin ... korang tak akan masuk kan ... betul tak ... tak caya tanya pada si Wahida ... sure dia tak masuk lahh .. ni pun sebab dia join kitorang dia nak masuk kalau tak jangan bermimpi lahh dia nak gi kedai yang nampak choii begini ... :P

sampai apa lagi ... order lahhh ... actually aku pun dah lupa macam mana rasa ayam ni ... sampai aku teringat kat one of member Groupie aku yang belajar kat UiTM Segamat tu kata ... ala rasa macam Ayam Goreng Kunyeet jahh .... :P

tapi bagi aku ianya tetap memiliki satu rasa yang tersendiri ... perhhh dan dan jer aku kan ... tapi apa apa pun aku dapat kembalikan nostalgia aku heheheh :D

so apa apa pun ... terima kasih pada Udin kerana telah membawa aku ke sini ... akhirnya tempat yang aku ingin tuju sudah terlaksana ... MISSION COMPLETED .... :P

gitulahh ceritanya ... after dari makan di McDota kitorang terus shoot balik ke SouthParkz .... but siri jejalan ni still tak habis ... nak tau apa kesudahan ceritanya ... as usual StayTuned for next entry ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

2 ulasan:

udin berkata...

ko mmg nak kene lggr kan????

KeMatZ berkata...

ehhh motip nak langgar aku .... hahahahah :D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin