Jumaat, 30 Mac 2012

Siri Jejalan - Bukit Kepong

.
continue memblogkan diri aku dengan citer siri jejalan selatan as previous entry ... so memandangkan wedding si member Udin tu di area Bukit Kepong ... so finally kitorang decide untuk menuju ke Balai Polis Bukit Kepong yang mempunyai kisah sejarahnya tersendiri ... :)

actually aku pernah pergi Balai Polis ni time zaman zaman belajar dulu .. cuma kali ni nasib tak berapa nak baik coz balai ni tutup ... so just lehh jejalan area luaran jer lahhh ... if dulu aku siap jejalan di bahagian dalam bangunan balai ni ... :P

cuma kali ni aku kurang pasti tentang kewujudan kapal dan kereta polis ni ... tak pasti plak last time ada ker tak ... lagi pun Balai ni aku perhatikan macam baru sajhe dicantikan semula ... ialahh if tak silap aku baru baru ni ada event diadakan di sini sempena memperingati kejadian Bukit Kepong dahulu ...:)

so kitorang ni tipulahh kalau tak pose pose kat Balai Polis bersejarah ini kan ... hehehehe siap boleh pose kat area sungai berhampiran lagi ... ialahh dulu sungai katanya merupakan salah satu aliran pengankutan di sini :P

kali ni kehadiran aku ke Bukit Kepong ni ... kira lengkap lahh ... if last time aku pergi aku tidaklahh sampai ke Tanah Perkuburan yang menempatkan mereka mereka yang gugur dalam memperjuang dan mempertahankan negara dari serangan komunis dulu ...


kali ni sempat lahhh ... dan if kalian lihat mereka ditempatkan dalam satu kawasan bersama ... serta mempunyai batu asas untuk memudahkan bagi mereka mereka yang ingin mengetahui di mana letaknya makam mereka yang telah terkorban dalam peristiwa Bukit Kepong ini ...

so di sini aku nak sedekahkan AL-FATIHAH kepada mereka mereka yang terkorban ketika itu ... dan mendoakan agar mereka ditempatkan bersama mereka mereka yang soleh ... JASA KALIAN AMAT BESAR UNTUK GENARASI ZAMAN SEKARANG .... TERIMA KASIH ... :D

so gitulahhh kisahnya ... dan ingin tahu kisah selanjutnya ke mana kami bergerak after Bukit Kepong ... as usual stayTuned for next entry dari aku ok ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin