Jumaat, 9 Mac 2012

Bunohan

.
semalam aku berkesempatan menonton movie yang tengah hangat diperkatakan skrang ... movie yang telah banyak bertanding dalam Festival Movie di luar negara ... perhhhh tu dia ... BUNOHAN sebuah movie arahan oleh Dain Said pengarah yang telah mengarah filem DUKUN yang tak dapat ditayangkan ...

so setelah aku selesai menonton .... apa yang aku lehh bagi rate dari 5 bintang aku bagi 4 bintang ... pada aku ... cerita ni memang superb lahhh ... coz dah lama rasanya tak ada cerita yang cara penceritaan dia macam ni ... benda yang ko akan tertanya tanya ... ko kena berfikir dan memang kena focus lahh ...

tetiba bila aku nengok Bunohan aku teringat pada Filem Filem arahan Arwah Yasmin Ahmad ... dan terima kasih pada Dain Said kerana telah mempersembahkan sebuah movie yang sebegini ... dari segi pengambaran amatlahh menarik dan lain dari yang lain ... :D

lakonan mantap dari otai otai seperti Faizal Hussein, Zahiril, NamRon, Ameru, Bront, Sofi Jikan dan yang lain lain membuatkan cerita ni ada value tersendiri ... bravo semua ...

tapi dalam keseluruhan movie ni ... ada gak pada aku ... part part yang aku kurang mengerti ... apakah kaitannya dengan cerita ni ... kenapa perlu scene tu ... dan pada aku kalau tak ada scene tu ok kot ... gantikan ngan scene lain ... hehehehe tapi aku bukan pengarah ok ... tu terpulang lahh pada pengarah kan ... :P

tapi apa apa pun ... walaupun member aku still dalam keadaan blur bertanya macam macam kenapa dan mengapa ... aku still seronok layan movie yang sebegini ... terima kasih pada semua Crew Bunohan di atas penghasilan BUNOHAN yang mantap ... [
no wonder dicalonkan pada Festival Filem Luar Negara ]

so pada kalian yang ingin menonton ... apakata gi jer serang pawagam berhampiran dan saksikan BUNOHAN ... mungkin anda akan pening dan blur juga ... heheheheh aku ... ntah ntah akan gi menonton untuk kali kedua kot ... hehehehe ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin