Khamis, 8 Mac 2012

Masta Pasta @ Charlie's Cyberjaya

.
last night aku berkesempatan duk dinner kat Masta Pasta @ Charlie's Restoran di Cyberjaya ... idea ni pun mai time aku duk sibuk melayan kerjaku ... tup tup si Lolly sms ... and ajak lepak sini ... :-?

so actually apa yang ada and apa kelebihan Masta Pasta ni sampai beria si Lolly roger aku ngan si Hadek untuk cuba try test kat sini ... so selepas google google rupanya owner dia ialah peserta MasterChef Malaysia ... si Nik Michael Imran ... :D

memandangkan before this aku ngan si Hadek pernah gi cuba try test kat restoran Chef Zubir judge untuk rancangan rialiti memasak tu ... so why not skrang kitorang ngeTest peserta nya kedai plak kan heheheh :P

so sesampai jer kat Restoran Charlie's tu ... ku sangkakan Charlie's ni memang si Chef Nik yang punya ... rupanya dia hanya buka stall kat restoran tu yang diberi nama Masta Pasta ... so bila purpose utama mai memang nak rasa masakan MasterChef nyer peserta so aku pun orderlahh kat stall dia ;)

Carbonara MeatBall
[
menu yang aku ngan Lolly order
cuma Lolly without MeatBall
]

Aglio Olio
[
menu yang diorder oleh Hadek
ngan member Lolly (lupa nama dia
:P )]

opss !! sempat juga aku snap pic ngan Chef Nik ... heheheheh so tentang menu yang kitorang order ... Aglio Olio ... menurut rasa si Hadek dan member dia ... not bad ... good taste ... kira mereka berpuas hati lahh ... heheheh WOW :D

jika ditanya aku ... tentang Carbonara MeatBall ... hemmm pada aku Carbonara dia not bad ... cuma mungkin aku ni dah terbiasa dengan style Warung William nyer Carbonara yang creamy tu so mungkin kureng sikit lahh pada aku ...

tapi dia punya MeatBall memang aku tak berapa nak in lahh ... not sure why mungkin MeatBall tu still sejuk so ada rasa mcam icekepal gitu ... ngiarkkk apa aku sembang ni :-?

selain dari menu di atas tu ... kitorang turut order 2 menu dari another peserta MasterChef yang turut ada sediakan menu pencuci mulut untuk kitorang nikmati ... :)


Red Velvet - MasterChef Mastura

Creme Brulee - MasterChef Azlina

pasal menu pencuci mulut ni pula ... pada aku ... Creme Brulee memang sedap lahhh ... membuatkan kitorang siap order lagi ok ... hehehehe if aku mai lagi confirm aku akan order benda ni gak ... for the RedVelvet pada aku ... just nice and biasa jer lahhh ... pada aku maybe yang KaKLisa buat lebih sedap kot ngiarkkk tetiba kan ... mau kembang bila KakLisa owner pada SuaRasa HomeMade Cake baca blog aku ni :-SS

so gitulahhh kisah kitorang gi terjah Masta Pasta @ Charlie's Restaurant Cyberjaya ... so if ada kalian ingin rasa ... why not korang gi jer terjah ke sana ... mungkin kena dengan citarasa korang mana tau heheheh :P

as usual stayTuned for next entry dari aku ... ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin