Khamis, 12 Julai 2012

Memoir bukan Memoir - Pekin Ibrahim

.
kembali memblogkan diri ... dan kali ni sekali lagi aku nak sharing pasal buku yang aku beli time kat KLAB baru baru ni ... kalau before this aku duk citer pasal buku LimeLight - Faizal Hussein keluaran Merpati Jingga ... kali ni sama juga keluaran Merpati Jingga cuma tajuk lain dan orangnya pun lain ... tu dia Memoir Bukan Memoir - Pekin Ibrahim :)

selepas aku selesai membaca buku ni ... apa yang aku leh katakan memang best ... serius best ... bagi aku Memoir Bukan Memoir ni more better dari LimeLight [sorry to say that] coz buku ni menceritakan bagai mana pahit manis liku liku kehidupan si Pekin di ibukota ...

perjalanan beliau dalam mengejar cita cita beliau dan bagaimana beliau boleh survive hidup di ibukota merupakan sebuah pengalaman yang bagi aku pasti sukar untuk beliau lupakan begitu saja ... walaupun aku rasa skrang beliau sudah boleh bediri dengan teguh atas usaha gigih beliau ... :)

serius siapa sangka beliau dengan Danny ni dulu pernah kerja di A&W kan dan siap pernah menjadi orang kena pakai costume Bear A&W lagi ... tapi itu dulu lahh skrang mereka ni telah dikenali ramai ok ... :P

mungkin juga cara penulisan si Pekin ni membuatkan aku tertarik dengan Memoir bukan Memoir dan andaikata benar adanya sequence untuk buku ini ... sudah pasti aku tidak akan melepaskan peluang untuk memilikinya ... :D

so pada kalian yang ingin mendapatkan buku ini ... silalah dapatkan di booth booth buku yang ada jual buku keluaran Merpati Jingga ... aku kurang pasti sekiranya adakah penjualan buku ini secara online seperti FIXI or Sindiket Soljah ... so pandai pandailah kalian yang ingin dapatkan buku ni tanya pakcik GOOGLE mana tau ada kan :P

gitulahh kekdahnya untuk entry kali ni ... as usual stayTuned for next entry dari aku ok ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin