Isnin, 2 Julai 2012

Jejalan Jakarta with Buku Fixi - Day 1

.
kembali memblogkan diri ... dan kali ni aku nak sharing kisah aku jejalan di Jakarta bersama BukuFIXI ... as aku mention kan before this time blog aku ni bercuti aku akan ke Jakarta atas kemenangan aku pada contest yang dianjurkan oleh BukuFixi ... :D

actually aku ke sana bukannya dalam group yang besar ... just gi ngan si AmirMuhamad owner FIXI jer ... so penerbangan kitorang around kul 10 pagi ... so planning jumpa around kul 8 pagi kat LCCT ... aku ke LCCT si Udin yang hantar coz nanti dia akan jaga Mybooku selama 4 hari :P

memandangkan time aku gi tu hari berkerja so .. si Udin drop by jer aku ... then dia akan shoot terus balik office ... atas tu bagasi yang aku bawa ... pada mulanya plan nak bawa beg sandang tapi bila dengar ada baggage terus bawa beg AF ... hahahahha =))

pada mulanya time checking imigresen aku ala ala scary gak ... ialah tup tup tak lepas nak keluar negara naya jer kan ... tapi alhamdulillah berjaya dan tiada masalah :P


around kul 12 macam tu kitorang dah mendarat kat Lapangan Terbang Antarabangsa Soekarno Hatta ... alhamdulillah pendaratan yang selamat ... sampai jer ada shuttle bas tengah menunggu dalam pikiran aku sure jauh bangunan terminal ni ... siap kena naik shuttle bas bagai :-/

rupa rupanya tak lahh jauh mana pun seberang jer ... wow ... kagum jap aku ... kira bagus plak services AirAsia Indonesia ni ... almaklumlah kalau kat LCCT mau ko menapak jauh bagai ... ialah kesian pada mereka yang berumur kan ...

bila dah settle semua urusan imigresen kitorang pun mula mencari taksi ... hahahah katanya kalau di Jakarta dinasihatkan naik teksi Blue Bird kerana mereka lebih arif dan tahu tempat yang ingin dituju ... kira kalau di sana BlueBird ni kira Otai Taksi kot maybe ;)

perhhh time on the way ke Hotel ... trafik amatlah jammed macam apa ... serius ... aku boleh stress kot kalau drive kat sana ... dengan bunyi hon yang setiap saat ... perhhh sebagai penumpang pun aku dah stress ni pula kalau aku drive ... OH TIDAK ... :(

akhirnya sampai juga kitorang kat Hotel Amaris Thamrin City ... checkin bagai ... then relax ... so aku apa lagi lepak lepak jap snap snap gambar hahahahah untuk sharing kat instagram ... hahahha =))

aku pun kurang ingat around kul berapa tup tup Amir roger ajak gi ker Institut Kesenian Jakarta ... katanya nak jumpa kawan dia ... so aku ikutkan jer ... lagi pun aku bukan ada idea nak ke mana mana kan ... so follow jer mana si Amir nak bawa ... hehehehe ;))

sampai sana ... lepak lepak ... sambil makan makan ... dan time ni gak lahh aku dapat merasa satu benda baru tu dia ... PEMPEK ... atau EMPEK EMPEK ... cuma yang kali ni kitorang order EMPEK EMPEK KAPAL SELAM ... coz ada telur kat dalam ... hemmm

bila rasa empek empek ni aku rasa macam kopok lekor direndam ngan kuah colek plak dah ... tetiba teringat colek perut kat tanah merah kelate bolehhh ... tu tak pasal pasal si Zubin tegur aku ... orang kelate ker ... hahahah memang tak lahh kan :P [
jap betul ker Zubin ni yang aku jumpa kat sana ... aku main linkkan jerkan :-SS ]

dan secara kebetulan kat situ juga ada pameran Energi Bung Karno ... so kitorang pun ala ala tak lepaskan peluang untuk lihat lihat apa yang ada ... so ada lahh beberapa lukisan dan seni yang ditunjukkan :D

atas ni antara bahan pameran yang aku suka ... dengan title Bangkit Menggugat sememangnya rare ok ... memang style ... perhhhh thats y aku tak lepaskan peluang amik gambar tu hehehehhe ;))

selain dari pameran tu ... kebetulan jumpa ngan one kakak ni ... aku tahu nama dia Kak Yati also dari Malaysia duk sana tengah buat research ... so dia yang ajak aku gi xplore Institut Kesenian Jakarta ni ... kalau di sini lebih kurang ASWARA lahh :)

perhhh memang style lahhh ... setiap dinding tembok semua dipenuhi dengan lukisan mural yang sememangnya mempunyai message message tersendiri ok ... dan aku pun apa lagi ... sempatlahh berpossing bagai heheheh walaupun kalau ikutkan tak dibenarin oleh pak guard ... NAKAL katanya :P

atas ni ... dorang punya dewan or studio ... kira kalau di Malaysia ala ala Istana Budaya gitu ... tapi aku tak masuk pun just amik snap snap gambar jer ... settle jer lepak lepak snap snap gambar ... Kak Yati pun gerak pulang ... then aku lepak kembali ngan Amir with kawan kawan dia ...

around kul berapa aku kurang pasti 7 kot ... 7 jakarta ok ... depa ajak gi dinner ... and pekena Nasi Giler ... :-SS

not bad gak rasa Nasi Giler ni ... hehehhe actually dia ala ala nasi ujang kalau kat sini kan ... ala ala basic thing lahhh nasi putih ada sosej ngan telur serta keropok ... hehehehe :P

sambil sambil makan makan sambil borak borak ... borak borak ngan mereka mereka yang more on Film Maker ... perhhh idea dan knowlegde memang gempak ... aku seronok mendengar mereka mereka berdiskusi hahahahha tak kiralahh what topic ... politik ... film ... keagamaan pun ada ... :D

so bila dah cukup time finally kitorang pun pulang ke Hotel untuk berehat ... so nak tau apa cerita di hari kedua ... as usual stayTuned for next entry ok ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin