Selasa, 3 Julai 2012

Jejalan Jakarta with Buku Fixi - Day 3

.
ok kembali continue cerita jejalan di jakarta bersama FIXI ... :D di hari ketiga ... selesai jer breakfast kitorang terus naik teksi dan menuju ke Kompas Gramedia .... kira ni one of publisher terbesar di Indonesia lahh ... kira kalau kat sini ala ala Karangkraft gitu ... :P


sampai jer kat Kompas Gramedia ... kitorang actually salah block plak ... so kena lahh menapak ke block sebenar yang kitorang kena gi ... so berjalan kaki lahh kitorang menuju ke bahagian marketing aku rasa ... :-/

lihat gambar yang snap ... si Amir duk jinjing beg FIXI yang mengandungi buku FIXI ... heheheheh sure dia tak perasan aku snap gambar ni ... hahahhaha :D

akhirnya kitorang sampai gak ditempat yang dituju ... perhhh kat pintu masuk jer ada toko buku ... ni yang ada membuatkan aku keluarkan duit untuk membeli lagi ni ... tapi relax dulu ... tahan nafsu membeli ok :P

gambar atas ni ... perbincangan si Amir dengan Pak Puspo ... kira si Amir akan melihat check list buku buku yang boleh dibawa pulang dah ditranslatekan ke bahasa melayu ... kira ala ala macam publisher PTS buat lahh heheheh but nice kan ... coz apa yang aku perhatikan di sana memang banyak buku buku english yang ditranslate ke bahasa indonesia :)

so aku kurang ingat ... berapa buku ye kitorang dapat bawa pulang if not mistaken 6 ke 7 kot ... hahahahha dan ada satu buku tu berada dengan aku ... dan sampai laa ni ... masih tak habis habis baca ... maybe sebab bahasa kot ... kena betul betul faham so tak leh dan sekali pandang macam baca buku bahasa melayu =))

bila semua dah settle ... PakPuspo belanja kami makan ... heheheh lunchie di warung berhampiran dengan Kompas Gramedia ... duk pekena Nasi Padang :D

tuuu dia Nasi Padang di Jakarta .... hahahah ok aku yang sayur sayur tu confirmlahh aku tolak ke tepi :P ... selesai makan jer ... kitorang pun plan apa nak buat ... si Amir plan nak gi jumpa member dia and nengok dorang shoot filem ...

aku ... aku plak fikir mana nak gi untuk aku cari buah tangan untuk dibawa pulang ke Malaysia ... finally aku decide kitorang berpisah dan aku gi jejalan secara solo ke Tanah Abang ... :-SS

serius ok ... dengan situasi yang tak berapa nak best sangat time kat sana tu ... aku pun ala ala beranikan diri jer jejalan secara solo ... coz bila aku fikir if aku join si Amir confirm aku tak ada benda nak dibeli and bawa balik kan ... hahahah :P

Alhamdulillah ... aku still selamat ... jejalan sendiri di Tanah Abang yang aku rasa ala ala jejalan kat GM ... coz barang kat sini semua ko kena beli more than 3 item ... tapi itu amat sesuai untuk aku yang sememangnya mencari baju I LOVE JAKARTA ... hahahah tapi aku tak beli banyak pun ... nasib lahh pada mereka yang dapat ;))

so bila aku dah blank and tak tau nak beli apa ... aku pun decide pulang semula ke Hotel ... ini adalah another pengalaman yang aku rasa tidak mungkin aku akan lupa ... timing nak dapatkan teksi ... memanglah aku berada kat tempat yang memang orang tengah tunggu teksi ... tapi rupanya ada ulat yang akan dapatkan ko teksi ...

tapi time aku ... aku tak perasan dan aku main tahan jer teksi yang kebetulan kosong ... so aku terus jer naik ... tetap naik teksi BlueBird ok ... tup tup si ulat tu ala ala marah ... nasib tak bergaduh ngan bapak teksi ... :-SS aku duk pikir gak salah aku ker or salah bapak teksi ... or sebenarnya tak ada yang salah ... :-/

bila sampai kat Hotel ... aku lepak lepak ... hilangkan penat ... then aku kembali gi jejalan ... dan kali ni aku decide nak jejalan kat Thamrin City and Grand Indonesia jer ...

bila aku turun ke Thamrin City ... dammed rupanya kat bawah ni pun ada jualan gak ... tapi tu lahh if ko datang dengan group perempuan pasti senang untuk korang decide membeli ... ni bila ko jejalan sesorang ... finally apa yang aku putuskan ... TAK PAYAH BELI LAH ... :D

kat Grand Indonesia Mall pun aku just jejalan pusing pusing ... konon konon nak cari toko Gramedia ... sekali jumpa tapi dorang tengah restructure balik layout ... so ala ala macam leceh nak buat pemilihan buku ... :|

last last pusing pusing ... cari FM untuk member member yang benar benar collector ... bukan yang jenis orang kumpul depa pun nak kumpul ... tapi tu lahhh macam susah plak aku jumpa ... jumpa pun macam ala ala tiada mengatakan itu Indonesia or Jakarta ... tapi aku belilah juga kan coz its looks Bali sangat :P

jejalan cari kedai CD pun ala ala aku gagal ... tak tau lahh maybe aku terlepas pandang ke apa aku pun tak pasti ... dapat masuk kedai CD tapi ala ala kedai CD Ketuhanan ... so macam salah masuk kedai gitu hehehehhe ... :|

bila aku dah letih tak tau nak buat apa finally aku decide balik ... ohhh pada mulanya aku plan nak jumpa Amir kat Reading kat area mana aku kurang pasti Kemang kot ... tapi memandangkan aku rasa penat so ... aku just sms and mengatakan aku tak join just lepak hotel jer ...

so sampai hotel ... beli makanan dan lepak lepak sambil layan tv dan WIFI ... hahahah ohh lupa ... kat sana aku aktif berFB ... berISTIGRAM ... berWHATSAPP bila di hotel dan tempat yang ada WIFI jer ... hahahah selebihnya aku off phone aku yang sememangnya tiada langsung line kat sana ... nasib mycelcom aku boleh roaming kat sana ... jadi XL :D

so begitulahh kisahnya ... dan as usual stayTuned for last entry pasal jejalan ni ok ... ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin