Isnin, 9 Julai 2012

Oksimoron

.
kembali memblogkan diri ... perhhh finally berjaya juga aku menghabiskan menelaah novel yang aku pinjam dari AmirMuhammad time kitorang dapat novel ni dari Gramedia ... OksiMoron .... :D

almaklumlahhh penulisan nya menggunakan bahasa sana ... so ianya memang tidak mungkin untuk ko baca sekali imbas ... ada kalanya aku kena baca dengan mengikut loghat sana lagi ok ... tapi ada juga beberapa part yang aku tak paham ... tapi aku abaikan jer ... :D

so actually pada mulanya aku pun agak agak blur apakah itu Oksimoron dan setelah aku baca novel ni ... apa yang aku leh katakan ... maybe oksimoron ni sebagai sesuatu yang indah tetapi ada juga ketegangannya ... hemmm apa yang aku cuba sampaikan ni ... :-/

seperti dalam citer ni ... sekiranya dibaca pada mulanya memang mereka happy ... dan amat melucukan ... sehinggalah tiba satu issue dimana mereka bagaikan berada dalam keadaan yang tegang dan hampir berlaku perpisahan ...

so apakah kesudahan untuk Oksimoron ni ... haruslahh korang dapatkan novel ni ... tapi aku pun sendiri tengah pikir macam mana nak dapatkan novel ni ... coz time aku kat Jakarta hari tu cuba gak usha kat Toko Gramedia tapi ... gagal ... :(

jadi aku mengharap kalau kalau FIXI akan menterjemahkan buku ini ... tapi itupun kalau lepas ... almaklumlah sebelum diterjemahkan confirm ada panel panel yang akan mengreview akan OksiMoron ni kan ... kalau ikutkan aku ... OK JAHHH ... tapi tak tau lahh mereka yang lebih pakar ... :)

gitulahh untuk kisah novel Oksimoron ni ... banyak juga kata kata yang boleh kita gunakan sebagai panduan dalam kehidupan kita ... heemmmm dan kata kata yang kita akan terfikir akan relevennya kata kata itu ... maka kata kata itu bukan sekadar sampah :D

so as usual ... stayTuned for next entry dari aku ok ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin