Selasa, 20 Januari 2009

What Tha......

.
what tha...??? apakah topic aku kali ni... cuma aku sajhe nak sharing cerita pasal siang tadi di office aku ada menerima 2 panggilan... bukan panggilan hangit occay...

so first calling aku pun angkat... tertera no 0377274609... opss lupa nak mention gambar di atas sekadar hiasan ajhe occay.. tak ada kaitan pun ngan ini cerita.. coz kejadian berlaku ketika aku di office siang tadi....

bila aku nengok no. macam pernah nampak tapi bila ye... tup tup orang yang call perkenalkan nama nya... si Polan Bin si Polan... dari Fitness apa benda ntah.. oh baru aku ingat... wah gigih mamat ni bersungguh mau aku mai ke fitness dia untuk dengar talk pasal apa ntah... so ngan slumber kali ni aku jawab... en.. saya tak berminat lahhh dengan package anda.. dengar ajhe jawapan aku.. dia terus letak....

actually bukan aku tak nak.. sebab aku dah serik.. pernah aku pergi ke fitness apa ye nama tu.. celebrities fitness kot... yang kat One Utama tu... time tu aku duk ronda ronda.... ngan member aku.. so lalu depan fitness tu... then tiba tiba diorang kata ada free tour untuk kita nengok apa perkhidmatan dan equipment yang disediakan...

mula mula aku menolak.. tapi satu apek ni kata... free.. dan just for tour only... so aku ngan member aku pun ikutlah... sekali bila dah habis tour.. tiba tiba dia panggil boss dia... orang Putih... putihke persoalannya.. putih lahh juga compare ngan aku kan..

tup tup sibuk paksa aku amik package dorang... bila aku kata NO.. hangin dia... amik ko.. tak pasal pasal bertengkar lahh kejap kat situ... so finally aku blah ajhe... so mula dari situ aku dah memang tak caya apa apa tour fitness ni.. so pada mereka yang masuk fitness ni bagai.. tak payahlahh letak nama aku sebagai orang yang korang nak syorkan... jawapan aku sure tak interested.... kalau aku nak aku lehh buat sendiri pergi sendiri tak perlu nak dipaksa paksa...

SO HABIS CALL PERTAMA..... SAMBUNG PLAK DENGAN CERITA CALL KEDUA...

time ni plak... aku tengah duk pening kepala pikir kerja aku duk godek coding and pikirkan macam mana nak grab data bagai.... tup tup phone aku menerima satu call tampa number... just terpampang... Withheld... aku serius tak tau apa maksud dia dan malas aku nak google cari maksud dia... tapi aku selalu gelarkan panggilan dari hell... waakkakaa....

Perbualan antara aku dan MYC(Mamat Yang Cilaka)... lebih kurang begini bunyinye....:::::


MYC: Hello... En.. Muazam...
Aku: Ya Saya....
MYC: En saya... si Polan Bin si Polan dari apa Alliance ingin bertanya.... sama ada encik ada menggunakan kad Visa (aku tak amik port pasal nama dia.. malas...)
Aku: Ada... Kenapa...
MYC: Bank Mana tu?
Aku: hemmm Bank Harimau..
MYC: Ada tak Encik guna kad VISA selain dari bank tu.?
Aku: Tiada (satu dah lahh nak banyak banyak apakes)
MYC: OK.. sekarang kitorang sudah sedia untuk menghantar satu kad discount untuk pengguna kad VISA agar meringankan beban untuk membayar hutang... ini menyahut seruan kerajaan.. untuk membantu mereka yang overlimit menggunakan kad kredit... so sebelum kami menghantar kad ini... bila expired date kad encik.?
A
ku: (dengan slumber aku ngencing) Saya tak sure lahh... rasanya bulan 10... dan saya pakai MasterCard...
MYC: Ehh.. Encik.. kat sini kata Encik pemegang VISA....
Aku: oh ye. lebih kurang lah bulan 10 saya tak berapa sure...
MYC: En lehh check dahulu tak...
Aku: (belum aku jawap soalan dia aku kemukakan soalan lain..) benda kad discount ni free ke... wajib ke semua orang kena ke..
MYC: ye.. semua pemegang VISA Card...
Aku: ada kena bayaran tak.. mean charge apa apa lah..??
MYC: hemm.. ada.. macam registration macam tu... semua dalm 100++ macam tu...(dalam hati aku.. ++ ni 200 lahh ni kan)
Aku: Kalau macam tu saya tak berminatlahh...
MYC: Eh.. ni bukan minat ke tak.. Ni memang semua orang akan dapat.. dan bayaran akan ditolak terus dari Visa mereka..
Aku: Macam mana plak leh macam tu.. Bank saya pun tak ada inform apa apa.... tiba tiba awak kata kena.. macam mana ni..
MYC: Bank encik tu saya tak tau macam mana lah.. tapi kad ni memang dihantar dekat En.. dalam masa seminggu ni.. jadi sebelum itu kami ingin memastikan sama ada detail yang ada pada kami ni benar benar detail Encik..
Aku: Aikk boleh macam tu... kalau dah tau detail saya what for awak nak call tanya bagai..... Mana dia Hitam Putih pasal benda ni...
MYC: ni lahh masalah customer.. sentiasa tanya HITAM PUTIH.... sebelum saya terangkan discount card ni punya tujuan.. encik dah tanya pasal bayaran...
Aku: Haruslahh... awak ingat benda ni... kita bayar pakai air... ke... suka hati ajhe nak amik duit orang mesti ada Hitam Putih... mula mula awak tanya bila kad saya expired.. lepas tu.... no kad saya bagai.. then no 3 angka terakhirkan.... betul tak...
MYC: Encik setakat no kad encik yang 12 ke 16 angka tu semua saya dah ada encik..
Aku: So kalau dah ada buat apa awak nak tanya lagi kan....?? (memang bodoh.. dah tau tanya lagi.... cilaka tahap cipan cipan pun tak cilaka macam mamat ni)
MYC: Macamni lah En.. saya pun dah rasa malas nak layan encik yang tak faham concept Marketing.... baik encik tanya cikgu encik suruh ajar marketing...
Aku: Pulak...(tapi aku memang tak berapa minat paper marketing... dulu selalu ajhe skip kelas...hehehhe nak ajhe aku jawab benda tu...) so skrang macam mana....
MYC: tak apalahh saya tetap akan post kad tersebut dan akan tolak terus dari account anda...
Aku: hemm.. occay..


so Mamat yang cilaka yang tiba tiba hangin tu... letak phone... aku pun pelik dia plak yang hangin... patut aku lahh kan... dan lahh slumber nenek tiri mak bapak dia.. kata aku kena belajar marketing bagai apa kelencut ko telefon customer macam tu.... nampak sangat ko nak menipu.....

settle ajhe calling dari mamat cilaka tu... aku sajhe survey.. tanya member member aku yang ada VISA card... semua jawab tak ada... dan dan memang penipu..... tu lahhh... so skrang ni aku nak duk tunggu seminggu adakah aku akan dapat kad itu... dan haru aku usha sama ada dia tolak ke tak dari VISA aku tu... sebab aku memang tak bagi tau no aku tu.... giler ke apa.....

tapi andaikata tiba tiba.. account aku tup tup ada credit 100++ mean rm200 tu... memang cilaka bangat lahh aku lehh cakap... just apa yang aku leh doakan agar kau.. akan balik accident.. kena langgar lori vavi.... memang ko tahap umat manusia yang cilaka gitu.... kenapa lahh ko berada di dunia ni.... so ko jawab lah nanti di KUBUR occay....

Gitulahh kisah 2 calling yang actually malas aku nak layan... kalau orang call... pasal anda dijemput hadir ke... itu... ke ini... apa bagai kan.... so jawapan aku selalu macam ni...

Saya tak berminat...
Saya tak sure bila saya lehh datang.. jadi sorry lah ye...
Saya busy...

oklahh so pada korang if... ada dapat calling ala ala dari mamat yang cilaka tu.. carefull lah ye..... so stay Tuned...

TakSangkaYe...
.

5 ulasan:

sukahati berkata...

encik, lain kali jawab, "saya mmg tak blaja marketing, ngok!"

romi flizz berkata...

wakakaka..aku suke story ke-2 tuh..
very the vasssss...

KeMatZ berkata...

sue... kan... sebab aku ni malas layan orang cilaka macam tu.. ikutkan aku nak ajhe aku jawab.... "tulahh... saya tunggu mak engkau ajar saya marketing!!" bolehh....

romie... kan... macam cilaka... ada juga manusia macam tu di dunia... harus disumpah kena langgar lori vavii....

Hudd Pique Lovato berkata...

aku pon penh dpt dr witHELL tuh..tp xpenah angkat..mls layn..kalo numbr yg aku tak kenal pon aku takkan angkat...

KeMatZ berkata...

hudd... tu lahh aku pun actually malas nak angkat.... tapi aku memang suka melayan dorang tu... and finally jawapan aku mesti keciwakan dorang... hehehehehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin