Khamis, 15 Januari 2009

MauT....

.ya.. aku baru ajhe selesai menonton movie arahan Bade Hj Azmi.. yang berjudul MAUT.... seperti yang korang tau.. kalau korang maybe ada membaca mana mana blog tentang movie ini... ianya menampilkan 3 cerita yang sememangnya tiada kaitan pun atara satu sama lain...

ala ala SEPI dan Cinta lahh.. cuma atleast 2 cerita tu terjadi dalam masa yang sama... kali ni 3 cerita ni memang tak ada kaitan langsung ok....

so bila aku sudah melihat cerita ni.... pada aku lahh.... dalam 3 cerita tu.... kisah yang 3 memang aku suka.... dengan para pelakon semua memang berjaya menghidupkan watak mereka... dan aku benar benar faham jalan ceritanya.... walaupun ada sesetegah pihak agak pelik dan kurang faham dengan kehadiran... budak kecil dan si perempuan bertudung hitam di hospital.... tapi aku paham... wakkaka..

kisah kedua... pada aku... biasa ajhe.... cuma babak kena seksa tu memang pada aku benar benar ngeri beb... satu kelaianan yang aku pernah saksikan.... dan aku pun faham jalan ceritanya.... walaupun sebelum tu pelbagai persoalan bakal aku cuba mencari jawapan setelah aku membaca review dari pengreview filem...

contohnya pasal bila si Farah yang tiba tiba ke masjid dengan telekung bagai.. bila mendengar azan di dalam radio keretanya.... maksudnya mana datangnya telekung tu tiba tiba kan... ni ramai confuse... bila aku tunggu sampai ending babak tu.. baru aku faham tentang tu... ianya hanya sinambungan antara azan subuh mahupun azan maghrib or isyak... coz dalam cerita tu kan... berlaku ketika ramadhan... so...

setahu aku lah... perempuan biasanya ramai ke masjid or surau.. normally kalau mereka berterawih aje... jarang rasanya time subuh nak ke masjid... tapi bukan tak ada lahh... cuma ni orang kata apa... normallahh kannn... entah maybe aku paham macam tu kot...

babak pertama yang lakonan si Liyana Jasmey ni... satu ajhe aku tak puas hati dalam babak ni.. cara dorang komunikasi.... satu si Liyana tu memang cara macam tu ajhe dia cakap.. spesen ajhe dari histeria pun cakap ala ala slow....

watak lain... semua cakap... memang nampak sangat berlakon.. walaupun aku memang tau korang tu berlakon.. tak lehh ke buat real.. mean... cakap secara normal... nak nak Reza... aduh.. dari bab sedih.. membuatkan aku gelak.... tak tau lahh... yang pembaca berita pun satu.... susah sangat ke nak berlakon as pembaca berita... hem.... ntahlahh..

dan jalan citer ni.. macam tak ada kaitan ngan MAUT... hemmm coz citer ala ala roh tu meminta tolong pada si Su... untuk mencari mayatnya.... then ending untuk babak ni.. pun macam tak berapa best... hanya dengan tiupan angin yang kuat ajhe.. tup tup tamat babak tu...

apa salah buat ala ala hantu tu bantu plak si Su.. dengan sediakan soalan soalan bocor ke... kan si Su tu tengah study... hehehe... ahh... statement ni.. just idea aku yang hampeh... apa aku ingat ni citer ala ala Scary Movie... Epic Movie... wakaka... so statement ni jangan ambil port ye.. sajhe ajhe aku nak ngarut...

wahh panjang plak aku memblog kali ni... so.. pada aku... walaupun orang kata citer ni macam tak berapa nak best.. bagi aku sekadar boleh tonton lahh.. untuk kembali untuk kali kedua.. mungkin tidak.. sure aku akan tunggu dvd aje nanti....

so gitulahh ye..... ni semua dari mata aku.. yang pergi menonton dengan mengeluarkan duitku sendiri... mean tiada tajaan occay.... so stayTuned... for other story...

TakSangkaYe...
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin