Selasa, 27 Januari 2009

Travell To Parit Buntar.....

.
so cuti chinese new year baru baru ni... aku yang sememangnya tiada plan apa apa... (walaupun ada actually... hehehe) finally decide join si Mally balik kampung dia.... wah... kampung sendiri tak nak balik... tapi leh gigih merayap ke kampung orang.... hehehe... apa nak buat.. ada sebab kenapa ianya terjadi....

so seperti plan... on malam pada jumaat... si mally mai umah pickup aku and gerak aroud midnigth.... before that si mally or adam arjuna... gigih mereport diri kan team DFC dia mengatakan dia balik kampung... wah kagum ngan semangat DFC dorang ni.. very the caring... occay....

so selesai dia mereport diri... kitorang pun terus gerak.... tak silap aku around kul 12malam.. kitorang keluar dari tol apa nama dia tu ye... guna highway Gutrie... yang arah ke puncak Perdana tu... ahh what ever lahh kan....

so.. tiba tiba aku teringat 2 tahun lepas... di mana time cuti raya cina gak.. aku pernah drive bersama family aku untuk ke Kedah... jammed dia... nauzubillah.... macam gam***g.... so aku hopefully gerak malam tak ada lahh macam tu gak kan... tapi.. amik ada gak beb....

nasib baik bukan aku yang drive... hehehehhe... pelik gak biasa kalau aku balik johor malam sure tak manyak kereta... heheheh.... so sempat gak kitorang berhenti hentian Tapah kot.. untuk relax jap... isi perut... then continue...

start ajhe continue... tu aku pun membuta... wakkaka tup tup si mally pun behenti kat hentian mana tuk membuta gak.. wakakka... so kitorang sampai kat parit buntar... tak silap around 6.30pagi.... amik ko.... 6 jam setengah gak lahh kan...

so... esoknya... mean lepas bangun tido.. agendanya ialah... attend wedding si cousion Mally ni.. aku tak sure cousin sebelah family dia yang mana... hehehehhe.. aku ikut ajhe.... so sampai tempat wedding... benda ni diadakan kat dewan kuaters Marin....

so sampai.. makan.. then tunggu pengantin mai.. sementara tunggu tu... inilah antara yang kitorang buat.....

ehhh apa artist ni cuba lakukan.... hemmm... setahu aku dia ni kena perform kat stage... awat dia duk main telur kat sini... opss.. sorry.... duk susun telur untuk diberi pada hadirin... wahh... ada yang speku nanti benda lain kan... karang masuk plak kat CARI.COM... wakakakkaa....

oic.... dia ni.. ala ala turun membantu.. lahhh... agar majlis berjalan lancar gitu.... kelass occay.... artist jadi ala ala duk kat kauter registration bagai... wakkakaka... heheheh... janji majlis ni berjalan lancar....

ni dia gambar telur yang dimain oleh artist itu tadi... ops sorry yang disusun oleh artist tadi... longkang benor kali ni jari jemari ku menaip... wakkakakka... ada yang kena saman nanti karang.... wakakkakaka......

tunggu punya tunggu... akhirnya around kul 2.30petang.. pengantin pun sampai.... so sempat lahh aku snap beberapa keping gambar kan.... just sajhe suka suki aku....

tu dia... gambar pengantin.. serta... kenderaan yang membawa mereka ke dewan tersebut... so kitorang pun still duk melepak... borak borak... mengarut mengarut.... aku pun duk lahh snap snap gambar gambar anak anak mami.. yang cute mute.... dan ada gak beberapa aweks.. yang sempat aku snap... wakkaka.. dasar tak ada kerja dah kan...

so settle majlis.. kitorang pun gerak lahh ke kampung Mally jap.. and malam.. lepas dinner... kitorang gerak pulang ke Parit Buntar.... hehehehe... apa activiti di Parit Buntar... memang tak ada aktiviti occay....

just lepak di rumah ajhe... kerana tuan Rumah iaitu En Adam... demam.. kesian.. apaNAKbuat.... pelik kan.. baru dua hari berpisah.. demam... time nak balik bukan main cergas... gigih occay....

so nantikan cerita time kitorang sampai KL... dan apa kitorang buat.. so stayTuned....

p/S: Thanx to Mama Malie and KakNgah Malie.. coz tapaukan lemang and rendang... hehehe dah ala ala Raya lahh plak kan... hehehhe...


TakSangkaYe....
.

6 ulasan:

Adam Arjuna berkata...

anyway, thanks coz sudi teman and ikut aku balik kg yerk... hehe

sorry la sbb tak dpt nak buat byk aktiviti kat sana. byk plan aku asalnya, tp memandang cuti raya cina lak tu and comfirm2 kedai pon byk tutup, ditambah lak aku pon demam gila baban time tu, so aktiviti pon terbatas. sorry la yerk.. Hopefully ko tak nyesal ikut aku.. hehhe..

btw, yg kawen tu sedara aku sblh mak aku. dia kan org penang and aku plak kan cucu mami. dpt la ko usha cousin and adik bradik aku yg anak2 mami tu.. aku ni kira tak pure da...byk campur2 dah pon.. ekekke...

skali lagi..tenkiu..tenkiu..

KeMatZ berkata...

thanx.. sebab ajak aku...

tak sangka ye....

Adam Arjuna berkata...

huhu...

tak sangka ker...??

KeMatZ berkata...

erkkk...
habis tak kan...
baekkk punya...

wakakakak

Tanpa Nama berkata...

rasa macam nk menitis jer airmata aku melihatkn pengorbanan kamu berdua...sob..sob..sob (eh knp mata aku masuk abuk lagi ni?)

mesin.kira

KeMatZ berkata...

erkkk..... tiba tiba aku
mushkil bin pelik bin blur...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin