Ahad, 17 Jun 2012

Siri Jejalan 2012 Kelatan + Pahang - Last Episode

.
kembali memblogkan diri ... kali ni entry last episode siri jejalan aku ke Kelantan ... last day dammed ... rasa macam tak puas jer duk lepak lepak kat area kampung ni ... hihihihi ;))

around kul 10 kitorang gerak ... before gerak pulang ke Hutan Batu ... kitorang menyinggah kat Pasar Besar Tanah Merah untuk last kopek nyer shopping .. shopping apakah kat pasar choii ... :P

bila aku masuk pasar tu ... tetiba aku fefeeling kat Tawau plak ... hahahah jenis setiap level ada jualan jualan masing masing ... cuma kat sini penuh dengan keropok bagai kan ... kat Tawau penuh dengan amplang ... :P

serius aku memang blur blur time tu ... no idea nak beli apa ... beli beli makanan ni macam ada orang makan ... last last aku decide beli keropok segera jer ... hahahaha yang selalu member member kelantan or terengganu aku bawa tu ... senang ;))

settle membeli belah ... wahhh macam gi shopping complex jer ayat kan ... kitorang pun cargon ... tup tup Abe nak singgah kat pasar Machang nak beli apa ntah ... aku ikutkan jer lahh dia yang drive :P settle urusan kitorang terus gerak menuju Hutan Batu ... :|

sampai area Gua Musang ... singgah jap kat RnR ... relax relax and kasi settle segala urusan bagai semua ... then settle everything ... kitorang continue perjalanan kitorang ... dan time ni si Abe boleh plak past kat aku balik tugasan as driver ... katanya perjanjian dah tamat ... choii ...

sampai kat satu persimpangan ... aku ternampak signboard best ... hahahaha mula mula aku tanya Akak ... nak ke situ tak ... Akak jawab dia ikut jer kalau ada yang bawa ... chantek ... then aku tanya Abe ala ala just tanya walaupun aku tak perlukan jawapan dia ... hahaha sapa suruh kan ko past kat aku tugasan drive ni kan ... aku terus jer membelok menuju ke destinasi ini ... :P

amik kaw ... boleh plak melencong ke Cameron Highland ... hahahaha so siri jejalan aku ni tup tup ada 2 negeri plak dahhh ... so jejalan kat Cameron sampai dah tak ada idea nak buat ... and then pulang menuju Hutan Batu ... :P

dan time tu aku sekali lagi decide nak ikut Tapah ... hemmm nasib baik fobia aku dah hilang coz before this aku dah pernah guna laluan ni time aku balik dari Penang last year ... so kali ni tak lahh sefobia before this ... ;))

around kul 10.00 malam gak lahh akhirnya kitorang sampai kat Kota Kemuning ... lepak lepak dulu kat umah Abe kasi ilang penat ... then aku pun pulang ke pangkal jalan ...

alhamdulillah ... tak sangka akhirnya terlaksana gak planning aku ngan Abe ni yang kitorang plan secara senyap senyap ... walaupun akhirnya terkantoi pada last day aku kat sana ... hahahaha so bersedia lahh kena bahan after this ... mau ada yang sentap seminggu tak cakap .... apa nak buat ... redha jerlahhh :P

apa apa pun ... thanx a lot bro ... kerana sudi bawa aku and sudi menjadi tour guide aku selama 3 hari kat sana ... hehehehehe :D insyaALLAH maybe ada lagi next trip yang bakal menjelma ... tapi tak tahu lagi lahh kan ...

begitulahh kekdahnya untuk entry Siri Jejalan 2012 aku kali ni ... so as usual stayTuned for next entry dari aku ok ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin