Selasa, 12 Jun 2012

Siri Jejalan 2012 Kelantan - Tanah Merah - Rantau Panjang

.
kembali memblogkan diri ... kali ni aku nak sharing cerita pasal Siri Jejalan aku ... dan kali ini Negeri Kelantan merupakan Siri jejalanku kali ini ... :D

walaupun kali ni misi aku bukan jejalan melancong macam time aku gi Langkawi yang lepas ... but kali ni more Jejalan menenangkan fikiran yang serabut dengan kerja kerja yang memeningkan kepala ... huhuhuh :P

aku mulakan perjalananku dari Hutan Batu ni menuju ke Tanah Merah pada pukul 11 malam ... as planning aku gi ke Tanah Merah bersama clix AntaraBandar aku si AbeIse ... actually balik kampung dia :)

selain aku ngan AbeIse, si Amri adik pada AbeIse pun ada gak ... so kitorang bertiga ... pada mulanya aku drive ... ini memang perangai aku coz aku nak rasakan drive jalan jauh ni ... but sampai Gua Musang aku past kat Amri ... itu pun sebab dia memang nak take over ikutkan aku lehh jer nak drive terus hahahha :P

finally kitorang selamat tiba di Tanah Merah around 6.30 pagi ... sampai juga aku akhirnya kat rumah AbeIse ni yang terletak kat Bukit Panau ... sampai macam biasa lahh relax relax lepakan diri ... dan tup tup aku tertido hahahah :D

ni dia Homestay yang aku duk ... homestay lahh sangat hahahah ni lahh dia rumah AbeIse ... around kul 9 aku dah terkebil kebil ... biasalahh kat rumah orang bukan leh tido lama sangat hahahah motip sangat kan ... tapi bila aku bangun Abe tak ada plak di gi umah mertua di pickup wife ngan anak dia ...

so aku buat hal aku lahh ... mandi bagai ... around 9.30 Abe sampai ngan family dia ... so kitorang breakfast ... amikkaw aku dihidangkan nasi berlauk ... well kat sana memang popular nasi berlauk ni :P

time breakfast bermula lahh planning ... and first tempat yang kitorang plan nak gi ialah ... Rantau Panjang :D

sampai sini ... wow memang banyak kedai kedai jualan .... macam macam ada jual kat sini ... tapi aku tak sure apa kena pada aku ... satu apa pun aku macam kureng berminat nak membeli hahahhaha ... so pusing pusing ... nengok nengok ... angkat tak ada juga ... :-SS

serius ... baju kat sana memang tak yah citer lahhh ... Jersy lagilahh dengan price dia ... tapi ialahh tak lahh ori orang katakan ... tapi untuk pakai sekali sekala ok what ... tapi tu lahh masalah nyer pada aku ... bab size memang selalu tak menyebelahi aku :(

aku rasa ... apa yang aku dapat kat Rantau Panjang ialahh ... kad ATM MU ni ... hahahah bolehhhh .... ntahlahh apalahh nasib boleh plak kad ATM aku crack time kat sana ... nasib urusan tak lama ... heheheh so aku rasa ni jer lahh kot kenangan yang aku lehh ingat time aku jejalan kat Rantau Panjang :P

settle jejalan kat Rantau Panjang kitorang pun pulang ... sebelum tu AbeIse bawa aku gi pekena Sup Kedah .... ehhh motip plak bro ni bawa aku pekena sup kedah kat kelate ... hehehehhe tapi apa nak buat dia TourGuide aku ... aku ikutkan ajhe ... :D

selesai melantak ... kitorang pun pulang rumah untuk berehat ... giler lahhh baru sampai jer aku dah terus ke Rantau Panjang ... hahahahha memang style lahhhkan ....

so nak tau apa benda lain yang aku buat and aku rasa .... as usual stayTuned for next entry dari aku ok ... ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin