Sabtu, 13 Jun 2009

Malam Puisi Utusan di Istana Budaya....

.
hemmmm bercerita pasal Malam Puisi Utusan... so finally aku decide nak gi... after duk sembang chit chat ngan si Sue.... actually pada mulanya plan aku nak gi layan GADOH tapi bila pikir balik kena amik pass bagai so terus decide gi layan malam puisi... lagi pun line up agak menarik.. kena plak si Hadek pun gigih nak mai so member ramai sikit kan... so apa lagi... berangan Nusantara jap lah....

seperti biasa.... after work aku terus gerak... dammed memang tak tau kenapa kan.. jammed kalau ahad... mesti like hazab.... tapi dengan timing yang betul... so aku sampai around 8malam.. then janji ngan si Sue and Hadek jumpa kat warung tepi simpang... coz nak melantak dulu... around kul 8.30mlam terus ke laman santai... wOw sambutan hangat...

ramai gak yang mai... tau ada makan makan.. better terus jer mai sini amik port bagai kan.... and makan kat sini choii sangat... tapi ntah lah apa murah rezeki malam tu.. si Sue duk usha tempat.. jumpa sorang pakcik ni memang duk sorang.... so pakcik tu pun memang tak kisah kitorang join dia kata dia pun bosan sorang sorang...

dan nak dijadikan cerita lagi... pakcik ni siap belanja TehTarik dan Roti apa ni nama dia... aku rasa macam Puri pun ada... heheheh.. tapi memang sedap... bak kata pakcik tu... ala ala penghias meja gitu ialah ko duk meja kosong macam tak kena ajhe kan.... hahahah..

tapi pakcik tu tak lama... coz maklumlahh orang tua dia pulang awal.. walaupun niat dia nak menonton persembahan Siti Nurhaliza... tapi yang so sad... baru beberapa minit pakcik tu beredar Siti pun perform... ala so sad... nak cari pakcik tu pun tak tau kat ner dah... hemmm tapi apa apa pun pakcik thanx coz belanja makan... heheheh...

well kitorang pun terus melayan... so ada gak beberapa video aku capture... as usual akan aku sharing nanti di lain thread kan.. hahahha... so layan walaupun pada aku kali ni tak dapat nak berapa focus... maybe environment yang tak berapa nak kena... hehehe... maklumlahh ko sambil makan ko nak dengar puisi bagai... apakah.. apa yang ko leh focus.. hahaha..

tapi apa apa pun persembahan bro Khalid Salleh... dammed supperb.. dengan puisi beliau Selesema Babi..... heheheh pelbagai sindiran yang diberikan... heheheh time ni aku rasa menyesal plak tak capture video... serius beb... memang menarik.... apa nak buat.. tak apa maybe next event kalau ada rejeki lehh layan lagi...

so seperti biasalahh kan.. after event.. harus sessi bergambar... bergambar ngan ahli sasterawan negara bagai semua... hehehehe so aku pun amik kesempatan bergambar ngan bro Khalid Salleh... hehehe.. habis event tu... apa lagi... masing masing dah penat.. coz semua baru habis kerja terus shoot situ kan.. so pulang lahh masing masing...

tapi adagak beberapa benda yang aku kureng sikit semasa perjalanan majlis tu... antaranya.... slang bahasa... hemmm ntahlahh mungkin benda ni ada yang tak perasan kot... mungkin kerana orang kata terlalu syok sendiri sampai lupa style penyampaian masing masing.. heheheheh..

tapi ada gak beberapa yang rasa menarik.... macam penyampaian puisi dari artist macam Hujan... Hafiz... Siti Nurhaliza... well walaupun dorang ni bukannya orang kata more tu penulisan coz mereka pun baca hasil penulisan orang lain... tapi cara penyampaian dorang tu.. kira ok lahh compare ngan ada event aku gi.. penulisan sendiri.. tapi cara sampaikan.. ala ala baca buku kemahiran hidup tingkatan 1...

dan another benda aku rasa macam upset... tak dapat nengok jambul TokTi... choii motif aku nak nengok jambul dia bagai.. wakkaka yelahh teringin nak nengok secara live.. ehehhehe.. matilahh aku suka suki buat statement ni kan.. hahahhaa.. last last nengok kat banner ajhe lahh kan.. hhahaha..

so gitulahh ye.... citernya... memang bagi aku rasa menarik juga event ni... video??? nanti aku sharing so tunggu ajhe.. tapi tak banyak pun. berapa jer aku capture.. hahahha..

oklahh stayTuned for next storyMorry...

TakSangkaYe...
.

6 ulasan:

ndr berkata...

tok ti foever in my heart,,lama tak tgk die perfome,,best2 die tetap superb walopon ko tak pat tgk jambul die,,agaggaga ade ke aku kesah

KeMatZ berkata...

hahahhaha....

jawapan aku plak... ada aku kisah dia superb ke dan ko dah lama tak nengok di perform...

wakakkakak

sukahati berkata...

silap...port tak berapa menarek

KeMatZ berkata...

itulahhh port tak menarik kan.
choiii sangat...

Amylea Azizan berkata...

nape takde video my fav songwriter yg lagunyer dinyanyikan oleh diri ini dgn arrangement baru pada mgg 1st oiam3 dan my fav guitarist yg autographnyer terpampang pada guitar selepas ia di main oleh diri ini semasa 2nd week oiam3 sekaligus membolos imunity tu
?
shorter version..

nape takde video noh dan ag? huhu

KeMatZ berkata...

amy.... tu lahh time dorang perform iols tengah mencari cari tempat nak capture video... finally dah separuh jalan dah....

rugi gak tak dapat capture... bukan senang nak nengok si Noh berpuisi... hehehehhehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin