Isnin, 1 Jun 2009

Aku Ke Pekan Frinjan ...

.
sabtu lepas... aku berpeluang spent time aku gi merelax kepala otak.. dengan melayan puisi jalanan dan petikan akustik.... well bila event seperti macam ni haruslahh yang menemani aku tidak lain tidak bukan.. si SueSukaHati.... wakakkaka...

si Sue pickup aku... coz event ni kat shahAlam kan... so giliran dia lah plak pickup aku... sampai ajhe... event baru ajhe start.. dengan persembahan puisi dari Adam Kasturi... ya.. mamat ni kalau perform sambil diiringi muzik memang menarik... seperti biasalah... lepas sorang sorang perform... hahahaha....

hemmm... tapi dalam banyak banyak.... yang menyampai puisi mereka tu... aku hanya tertarik pada penyampaian si Adam Kasturi dan Rahmat Haron ajhe... mungkin cara dorang menyampaikan tu memang dengan gaya dorang yang tersendiri... dan yang pasti membuatkan korang terdiam melayani dan cuba memahami apa yang dorang sampaikan... berbanding dengan hanya membaca text... dalam intonasi yang sama... erkkk..

dan apa yang aku perhatikan... penonton pun semakin ramai ok... bila time Rahmat Haron perform.... erkkk.. aku tak tipu... tak caya tanya si Sue... wakakkaka... tak tau kenapa... mungkin oleh kerana penampilan si Rahmat Haron ni kot... yang kelihatan ala ala sampah ajhe... (actually dia penulis sampahseni)... tiba tiba bila perform bukan main lantang suaranya kedengaran... ya.. tu yang menarik tu... dan apa yang penting berisi....

settle sessi puisi... menanti plak sessi akustik.. di waktu malam... start around kul 8.30 malam... so aku ngan sue.. lepak lepak kat Plaza alam sentral... makan makan... sambil berborak berdua...

so around kul 8.30mlm... aku ngan sue.. dah tercongok betul betul depan stage tu.. kononnya nak dapatkan view menarik untuk aku capture video... heheheh.. look aku snap dari camera si sue... time aku duk merakam persembahan Mysthicus....

Beeha

Wani Ardy

Meor & Black

hemmm.... selain si Mysthicus... ada gak beberapa kumpulan... macam Arus... DewanggaSakti... Jayzuan.... Beeha... Wani Ardy dan Meor and Nik... hehehehhe....

Ya persembahan Beeha memang menarik... suara dia lunak.... tapi view aku telah dirosakkan oleh beberapa gadis.. yang tiba tiba main duk ajhe depan aku... tanpa... bagi signal or atleast say tumpang lalu ke apa kan.. ni main terjah ajhe... so memang agak upset time tu... nasib baik aku cool... kalau tak sia sia ajhe lagu band ARUS tu menjadi kenyataan... iaitu... KAKIKU DIBIBIRMU....

Wani Ardy.. aku memang dah biasa follow... and malam tu pun not bad.. cuma aku upset battery camera aku flat time lagu LAMPU JALAN... dammit.... dan finally... MEOR and NIK... ya.. sekali lagi dorang perform lagu Syuhada Memali... perhhh memang layan lagu tu...

so settle ajhe Meor perform.... kitorang pun cargon.... opss.. lupa... sepanjang aku berada kat PekanFrinjan tu.. finally aku terjebak membeli cd Mysthicus.... hahahahha.... tapi aku rasa berbaloi lagu dia memang best.... nak nak BIDADARI.....

so.... lepas event tu.. tak sangka lehh jumpa si Ana... and kebetulan dia bawa tiket untuk event ahad... so.. terus amik tiket... and member aku si Romi terjebak nak follow untuk event ahad tu.... hehehe... lepas borak borak... kitorang tiada plan... finally decide nak ke LEPAQ CAFE....

nak tahu cerita pasal LEPAQ CAFE.... stayTuned.. for next storyMorry occay... video akustik pekan frinjan... akan disharing nanti ye... so tunggguuuu...

TakSangkaYe...
.

2 ulasan:

Unknown berkata...

la cik tikus dh ada kt shah alam ke before die smpi kt lepaq tuh??
so dlm mlm yg sm ko layan ciktikus n wani dua kali la yer??huhuhu
gigih

KeMatZ berkata...

unexpected kekdahnya.....

first... tak tau plak mysthicus tu perform gak kat lepaq cafe....

second... ingat wani dah perform dah kat lepaq cafe...


rupa rupanya... disebalik....
wakakakka...

so layankan ajhelahh... hhehehe..

nasib baik persembahan wani di lepaq berlainan.... coz dia tak petik guitar... wakkakaka

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin