Selasa, 2 September 2008

Kluang RailCoffee...

.
so... seperti yang aku citer in thread sebelum ni... heheheh niat aku nak gi breakfast kat Kluang Railway... tercapai... around kul 8.45pagi macam tu aku dah bangun... heheheh turun bawah.. jenguk mak aku.. and inform aku nak kluar breakfast ngan abang aku... around kul 9pagi... abg aku yang first... call... coz aku dah remind dia untuk kejut dia.. takut aku hanyut... heheheh...

so around 9.30pagi... kitorang gerak ke... bandar.... time on da way... abang aku yang ke 3 plak sms.. tanya apa cerita aku just jawab... tak ada apa just nak gi breakfast... rupanya dia on d way balik dari perak... katanya tak jadi mula mula... berbual betul... sampai ajhe stesen try call abang aku yang second... ajak dia.. kot kot nak join... so dia pun on and akan mai nanti....

heheheh.... ni lahh dia actually Kluang RailCoffee ni merupakan cafe kat Station Keretapi Kluang... dan keistimewaan dia.... memang semua orang di Kluang tahu kelebihan Kopi dia... dan keistimewaan Bun dia... hemmm.. aku memang sejak kecik dulu ayah aku selalu bawa aku ke sini... kalau balik dari sekolah ke.. or weekand...

dan satu yang mencabar di sini ialah.... cafe ni senantiasa full house... hehehehe... so kena lahh tunggu meja kosong... hehehe apa nak buat.... macam aku ni... tak kira aku tetap nak gak... pekena breakfast kat situ... coz aku nak return setelah pekena bun yang tak sedap di Kluang Station di Ikano.... bikin malu ajhe....

so bila dapat tempat..... kebetulan 3 orang kawan abang long aku join gak... apa nak buat... hehehe aku peduli apa... janji aku buat hal aku... wakakaka.... seperti biasa lahh kat sini sure nye harus pekena kopi ais dan bun bulat....

look.... menarik tak.... xpecially bun dia... cuba perhatikan butter dalam tu...tebal kan... compare ngan Kluang Station yang ada di KL... mahupun di Kluang sendiri... hehehehe jangan harap ko dapat setebal itu... hehehehe itulahh kelebihan nye Kluang RailCoffee... hehehehe....

kat bawah ni.. antara menu sampingan... like... telur.... mee siam and nasi lemak... yang rasanya still maintain sejak aku zaman sekolah dulu.... bak kata abang aku... rasanya still sama macam dulu.. walaupun kuantiti dia skrang ala ala ciput ajhe.. maklumlah nasi lemak 70sen... wakakakakak.....


hemmm... gitulahh kira tercapai gak hajat aku nak breakfast kat sini... dan yang bestnya... esokkan hari nye aku gi lagi... bila aku tanya buka tak on MerdekaDay... dorang kata buka... hehehh kali ni abang aku yang ketiga pun ada join sekali.... kira puas hati lahh aku... balik kluang... hehehehe..... walaupun aku sampai time tu kul 5.30pagi dan kul 8.30pagi aku bangun balik hanya untuk pekena breafast kat sini....

so pada korang yang tersesat ke Kluang.... jangan segan.. dan jangan sesekali melepaskan peluang untuk menikmati... the ORIGINAL KLUANG STATION.... yang lebih dikenali Kluang RailCoffee.... ok... tu aku ada tepek masa operasi mereka lagi... hehehehe so... apa lagi... hehehehe..... layan....

TakSangkaYe.....
.

4 ulasan:

sukahati berkata...

whoaa....kene cuba neh nnti

KeMatZ berkata...

ye.. sue... harus cuba... hehehehe....

mesin.taip berkata...

aku dilahirkan di kluang....dulu aku pernah gak aku ikot bapak aku gi sini rasanya...aku suka kopi o dia yg kaw...pastu makan ngan telur 3 suku masak....

pergghhh....

boleh batal pose aku ni...

KeMatZ berkata...

arbain... heheheheh ohh ko asal kluang ke... baru aku tau.. hehehe.. tu lahh situ memang special beb... hehehehe... bila ko nak turun mengeTEH sama sama.. kalau tapau teh tarik still dalam tin tu beb....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin