Khamis, 4 September 2008

1st day Puasa ku di Kluang....

.
so nak bercerita plak... hari pertama aku berpuasa di kluang... hemmm apa yang aku buat... biasalahh dah nama pun puasa.... tak ada apa yang menarik pun... melainkan ikut abah aku... ke tempat simpanan lintah yang dia bela... boleh... hehehehhehe...

seblum gerak ke tempat tu... abah aku ambil 2 ekor ikan keli sebagai makanan pada lintah tu.... ikan keli ni dibela dalam akuarium... ishh... baik masak sia sia ajhe ikan keli tu mati dihisap darah nye... oleh lintah lintah itu....

look 2 ekor ikan keli dalam balang tu... so gerak lahh aku bersama abah aku serta turut serta... abang aku yang ketiga bersama isterinya dan anak buah aku 2 orang.....heheheh sempat gak aku poss depan kawasan simpanan kolah lintah tu...

actually banyak orang join program ni.. ala ala bela lintah.. bila dah besar bagai... jual pada pembeli dan akan diexport ke China... hemmm betul ke... ye kot... aku pun apa yang ayah aku citer bukan aku ambil kisah... tapi memang bagus gak program ni... ehehehe look kat bawah ni adalah kolah lintah kepunyaan abah aku... sorry ye aku capture dari sudut tepi.. coz berjaring...

hemmm... sempat lagi abah aku ambil seekor lintah... untuk aku nengok depan mata... dan aku snap gambar... kat tangan dia... heheheh nasib baik ada sarung tangan... kalau tak sure dihisapnya darah tangan abah aku tu....

gambar atas ni.... adalahh dimana.. ikan keli yang dibawa tadi.. dimasukkan dalam sangkar tu.. dan diletak ke dalam kolah lintah itu... dan.... mula lahhh lintah ini menyerang dan menyedut darah ikan keli itu... hehehehhe..... mula mula aku ingat sangkar tu buat apa... rupanya untuk letak ikan keli kat dalam.. so dia tak lehh menyelamatkan diri dia... ala ala serah diri gitu...

aku sempat gi ke kolah orang lain... dan aku nengok bukan ikan keli ajhe jadi mangsa... nengok pada gambar... owner tu hidangkan belut sebagai santapan lintah lintah dia... hehehhee.... belut pun jadi.. hehehehhe.... sempat lahh aku jenguk jenguk kolah kolah lain.. ada yang sikit ajhe lintah dia.. ada yang banyak.. ada yang masik kecil ajhe.... dan ada yang banyak....

nengok lahh abah aku... tengah nak masukkan seekor ikan keli sebagai hidangan makanan tengahari buat lintah dia tu... ishh tak puasa plak lintah ni... hehehehe... sajhe ajhe.. jokes.... aik macam mana ada terselit si budak kecik ni... ada ajhe.. macam berani ajhe dia ni nengok lintah... hehehhe....

so bila dah settle.... kitorang pun gerak balik... sebelum balik singgah jap kat Giant.... beli barang untuk berbuka nanti... singgah jap kat Kedai Ayam.... kat area rumah aku tu.. untuk beli ayam... coz aku suruh mak aku masak nasi ayam... boleh.. hehehe... biasalah sekali sekala balik... hehhehehe.....

nengok budak kecik... sempat ajhe dia poss dalam kereta... aku plak memang suka snap aksi budak kecik ni... dia ingan dia Tyra Bank ke... hehehehehhe.... apa apa ajhe lahhh Kyra.... hehehehehhe so sampai umah... lepak.... dan aku plak ala ala tak tau nak buat apa... last last tertido di sofa.....

then bangun bagai... abangNgah aku pun sampai ngan family dia... so duk borak borak... sambil tunggu waktu berbuka..... nak hidangan berbuka first day memang best... Nasi Ayam.... hehehhe siap ada Belacan goren lagi.. mak aku buat... belacan ni permintaan abang aku yang ketiga tu... hehehehhe...... serti murtabak... and air soya.... ni memang menu tetap kalau abangNgah aku berbuka sekali di rumah parent aku.....

hehehehhe bila dah settle berbuka semua... perut pun dah kenyang... so aku pun relax jap... around kul 9 macam tu... aku pun bersiap and gerak pulang ke KL... apa nak buat... nak kena kerja kan... bukan dapat cuti macam Johor Melaka or Kedah... yang dapat cuti replacement untuk 1st Ramadhan.... hehehehhe....

so gerak balik... bapak jammed kat seremban.... siap ada accident lagi kat Nilai... mat motor tu masih lagi terbaring kat situ aku nengok... ish ngeri apa dia langgar pun aku tak sure... so aku sampai kat Sunway... around kul 1 gak lahh... sampai terus flat.... hehehhe... so gitu lahh citer cutiku di Kluang... hehehhe...

So nantikan lahh another story if ada lahh... heheheh ok StayTune...

TakSangkaYe....
.

5 ulasan:

princess~syeena berkata...

Kematz,

saya tau itu program bela lintah itu...chewah chewah...saje je nk menyibok kt blog nie...hehehhe

sukahati berkata...

wooo...bapak ko ader buat bekam lintah tak?? mcm nak terai :p

Hudd Pique Lovato berkata...

eiii..geli plak aku nengok...ish..

KeMatZ berkata...

syeena... wahh..selamat menjenguk ke hampeh dot com zone... hehehehe a`ahh program bela lintah.... bukan... kementerian ko handle ke... syeena... dan dan ajhe aku ni hembus...

sue... ayah aku tak buat lahhh bekam... just bela... then bagi kat kat orang tengah... untuk di export ke China... ye ke... dan dan ajhe aku....

hudd... heheheheh yang ni jinak hudd ko lehh belai belai macam kucing... wah beria aku...

princess~syeena berkata...

hahahha...

btul!!!
in fact proposal paper utk projek tue syeena yg wat!!!

selamat b'lintah la ye....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin