Ahad, 14 September 2008

Berbuka di Restoran Cheng Ho....

.
hemmmm last week on saturday... aku ngan beberapa member Resident17 aku telah plan berbuka di Restoran Cheng Ho yang terletak di Wangsa Maju... pada mula idea ni adalahh idea si Cical.... and dibantu oleh si Rafi... untuk menginvite semua budak budak Resident17... tapi ada gak bukan budak Resident17 yang dijemput juga....

aku pada mulanya pun agak malas nak join.. tak tau kenapa... tapi bila memikirkan restoran ni aku tak pernah pergi... dan aku pun agak lama tak jumpa member member ni.. so join ajhe lahh kan... hehehehe.... so aku gi ngan si Ana and PakTam... hehehehe.. malas nak drive... suruh PakTam drive...

sebelum gi ke sana.. sempat gak aku singgah di Bazaar Setiawangsa... time tu dah around 6.20ptg... niat dihati nak beli poppiah jati.. apakan daya.. sampai sampai... kedai pun tak ada.. coz dah habis berniaga... tapi selain tu aku turun nak beli kuih tepung pelita.. ehh betul ke nama dia... hemm memang kat sini sedap...

kalau tak silap aku last 2 years kot time aku duk kat AU3... ada 2 menu wajib aku beli kat sini satu kuih Tepung pelita ni... tapi time tu aku tak tau kedai apa nama dia.. cuma dia nyer tempat guna kayu... bukan besen kuning yang skrang banyak digunakan untuk susun kuih pelita tu.. kira kalau aku gi mesti dah bertinggkat tempat kuih berkayu itu... tersusun...

selain tu... nasi ayam kak ani.. ye ke kak ani.. tapi serius beb.. nasi ayam dia memang sedap.. dah lahh tu banyak plak tu... tapi time aku gi ni.. aku tak nampak pun.. so aku just beli ajhe kuih tepung pelita ni kat satu kedai ni... tapi rasanya.. sedap... dan pekat.. tak cair macam kat bazaar ttdi.. hehehehhe.. ops... tercakap plak...

so settle ajhe around 6.45 macam tu... kitorang terus gerak... sampai kat ChengHo tu... terus masuk.. nengok dorang dah reserve.. so kali ni makan ala buffet.. so aku padamulanya just berbuka kuih dan air soya ajhe.. coz malas nak beratur kan... hehehe tapi bila dah line clear.. tibalahh masanya... hehehhe.....

hemmm.. aku tak tau apa aku makan.. just aku rasa ajhe apa yang dihidangkan... antara lauk yang aku leh ingat lahh... ayam merah... nasi putih.. mee goreng.... lemak gulai.... daging masak kicap.... sayur apa ntah memang aku tak ambil port... dan kuih muih serta buah buahan.... so kat bawah ni ada benda yang aku makan....

hemmmm..... oleh kerana ingin make sure 30hinggit tu berbaloi... aku rasa aku make sure.. ianya cukup... hehehehe.... walaupun rasanya tak lahh berapa nak best kan... tapi apa nak buat.. dah makan.. hantam ajhe lahhh... dalam hati aku... kalau 30 better aku makan kat william.. Nasi Goreng Smoke Duck ngan ribena Blended.... lagi sedap... wakakkaka...

sambil makan.. sambil borak... sambil gossip.. sambil menonton bola... boleh.. layan MU lawan Liverpool... around kul 9 mcam tu kitorang pun bersurai... dorang still ajak continue lepak kat NZ... tapi aku ni kan tumpang si PakTam and Ana... so tak dapat join.. coz si PakTam ni nak gi ke Jalan TAR... cari butang baju melayu... gigih...

sebelum gerak sempat bergambar.... ops... si Shashe pun sampai... coz dia nak join lepak layan bola kot... heheheheh tak apa enjoy ok... aku ngan PakTam and Ana.... terus ke Jalan TAR..... penat gak ronda cari butang baju melayu si PakTam ni... ishh cerewet... lepas dah tak jumpa kitorang pun balik... aku ambil kereta aku terus gerak... so gitulahh citernya aku berbuka on Saturday yang lepas... so StayTune... ok.....

TakSangkaYe...
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin