Jumaat, 2 Disember 2011

Last day di Balung Tawau

.
di hari terakhir aku di Balung ... tiada apa yang menarik untuk dilakukan ... mood bosan dan berat hati mau pulang mula bercampur aduk ... kan best kalau boleh postponed lagi balik esok nyer ker ... minggu depannya ker ... well still tak puas spent time ngan parent aku ialahh ... 2hari timing terbuang ngan event wedding jer kan .. hheheh

so pagi tu aku follow abah aku ke bandar ... wallawehh serius wehh dah lama aku tak guna words turun ke bandar nak nak kat kota lumpur ni ... jarang sekali ko akan berbual ngan member member nak ke mana ... nak ke bandar jap ... hahahahha :P

pulang dari bandar sempat gak kitorang beli ayam tua ... untuk dimasak roast oleh ibuku ... hahahha ini pun merupakan permintaan anak bujang ni sorang ... haruslahh si ibu buatkan kan ... hahahahha pada anak buah aku sila lahh jelous yek ... dan yang best ayam ni ... aku sendiri pegang untuk disembelih oleh abah aku ... hahahah aku tukang pegang jer ...

serius lama giler tak pegang ayam ok ... rasanya time duk kat ladang dulu jer kot ... time ayah aku ada bela ayam bagai ... lepas tu mana ada beli ayam semua dah siap process ... hahahah :P dan kali ni mak aku sendiri duk cabut bulu ayam tu bagai ... memang mesti lagi feel kan ... aku ... aku tau makan jahh ... hahahah :P

sementara tunggu mak aku masak aku duk packing barang aku ... amik ko packing packing penuh ... tak pasal pasal aku kena bawa beg bawah ni ... benda yang sebenarnya aku kurang gemar nak bawa beg ni ... tapi nak buat macam mana kan siapa suruh berbelanja tak beringat hemmmm :(


amik kau ... ni pun penuh ok ... time tu dalam otak aku duk pikir ni lepas ker tak ni berat kargo ni ... nasib baik aku decide nak tambah luggage sebab aku fikir sure aku akan bawa balik barang banyak nanti .... lagi satu aku dah lahh kena bawa beg si Adam lagi ... wallawehhh lepas ke tak ni ... tak apa ... abaikan dan berserah hahahah :P

so selesai jer .... then menu utama sudah siap ... tapi hidangan ni untuk makan malam ... so memandangkan flight aku flight terakhir dari Tawau ni ... arund kul 9 lebih baru so aku atleast kena ada kat airport around kul 7 malam ... so kul aku dah start makan malam bagai ... hehehe dan bestnya inilahh menu aku ayam masak roast cara cocos wallawehhh pada anak buahku ... silalahhh nangis yerrrr :P

so around kul 7.30malam aku dah kat airport ... settlekan luggage bagai .. alhamdulillah finally lepas gak timbangan barang tu ... walaupun aku kena keluarkan sedikit barang masuk dalam beg kecik lain ... hahahahha tapi cuma malam ni penjaga nak masuk bilik perlepasan tiada pulak ... so tak lahh strict macam hari before this yang menyebabkan si Adam kena tinggalkan beg dia kat aku ... :|

around kul 12++ gak lahh akhirnya selamat pesawat airasia membawa aku pulang semula ke Kota Lumpur dari Tawau ... sampai jer di LCCT kelihatan si Wahab dan Khai dah tunggu aku kat McDonald ... ohh pada mulanya aku ingat nak suruh dorang pickup aku kat Sentral jer ...

tapi memandangkan barang yang aku bawa seperti gambar di atas ... terus aku minta tolong suruh pickup di LCCT ... kalau tak jenuh lahh aku nak pikul naik bas bagai ... sampai 3 bag ok ... kelakar jer pikirkan balik ... pergi just 1 bag balik amik kau ... 3 bag gitu ... ko ni borong apa wehh Kematz hahahahhaha :-?

so begitulahhh berakhirnya cerita cuti cuti aku di Tawau Sabah ... serius beb ... walaupun jasad aku ada di Kota Lumpur tapi jiwaku tertinggal di Balung sana ... perasaan tu time itu yek ... bukan sampai skrang ni ... hahahahha nanti ada plak yang kata pelik benor aku ni ... hahahahha :P so bila lagi aku akan pulang ke sana ... nanti kan lahhh yek ... kalau ada cuti dan wang akan aku pulang lagi ke sana heheheh :P

so as usual ... stayTuned for next entry dari aku ok ;)

TakSangkaYer .. :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin