Ahad, 4 Disember 2011

Sehari Di Pulau Mutiara

.
kembali lagi ... continue citer jejalan di bandar Penang ... bangun pagi jer .. biasalahh bujang kan ... memang sembang nak bangun awal pagi bagai ... bila dah bersiap terus fikir kat mana nak breakfast ... :-?

erkk kat mana yek kitorang sarapan ... serius blur ... oh kedai area Penang road jer ... itu pun sebab kitorang duk gi usha usha kawasan untuk nak tau kat mana pasar ... hahah senang nanti nak membeli belah ... volleh :P

so bila dah settle sarapan ... terus amik kereta and planning ke Bukit Bendera ... wallawehhh serius aku tak pasti kat ner ... tapi tu lahh dengan konsep yakin pada diri berpandukan signboard yang ada ... hantam sajhe lahh ... akhirnya sampai gak kat Bukit Bendera ... yahhhooooo kagum jap pada diri sendiri ... :D

tapi yang tak bestnya kitorang tak naik pun kereta cable tu ... sebab ... sebab tak sanggup nak beratur ok ... itu baru nak beratur beli tix ... belum lagi nak beratur naik cable car tu lagi ... serius beb nasiblahh semua pernah naik atas ... so no big deal kalau tak dapat naik ... cuma tak dapat merasa cable car baru jer lahh mahal plak tu rm30 perhhh :-SS

bila dah sepakat tak ada hal ... aku terus gerak ... mencari sesuatu yang memang aku dah plan mau gi if aku turun Penang ... tapi ntah macam mana ... pusing punya pusing tak jumpa ... lalu singgah jap lepak kat Miami Beach ... wallawehhh :P
bila kat Miami Beach ... kalau ikutkan hati nak jer terjun ke laut tu ... hahaha tapi memandangkan tiada baju basahan ... so melepak snap snap gambar jer lahhh hahahha dah macam Malaysian Next Top Model dah ... hahahahaha ni nasib ngan Joker and Romie ... kalau ngan Adam mau nyer lebih over posse kitorang hahahah :D

tapi time duk kat pantai tu ... aku tetap mau pergi ke tempat yang ditarget tu ... bila cek balik google map .. dammed rupanya dah terlepas ... so bila pikir tempat tu on the way balik finally kitorang decide ke sini dulu .... :)
haaa kalau nak tau ... kat sini lahh aku terjebak dan terbeli FM yang mahal ... hahahahha serius beb ... tapi tak ada hal lahh minat punya pasalkan ... nak harap orang belikan jangan mimpi lahhh baik dorang beli untuk diri dorang sendiri ... :P

so bila dah selesai membeli belah di sini ... finally kitorang pulang semua ke area town ... and kali ni aku makesure aku jumpa tempat yang aku nak gi ... dan alhamdulillah ... ketemu juga ... Yieeehaaaa \:D/

ya inilahh tempatnya yang aku nak gi ... last time ketika turun Penang ngan parent aku ... aku tau iklan dia jer .. lepas tu tak berkesempatan nak gi ... lepas tu lagi tension bila tau si Kyra dah gi before aku gi ... cehhh mana lehh kalah ... hahahha tapi ... tapi ... yang tak bestnyer ... tak ada plak THUNDERCATS ... dan tak ada plak benda benda yang boleh dibeli untuk dijadikan kenangan melainkan gambar hemmmm :(

selesai xplore Toy Museum perut pun dah mula buat konsert ... so kitorang decide mau pekena Nasi Kandar ... dan pilihan kami ialah di sini ... :D

amik kau ... serius ramai yang beratur ... time ni aku dah mula fikir isshhh nasiblahh kitorang ni ingin cuba rasa kesedapan dan kepopularan Nasi Kandar Line Clear ni ... so sangguplahh beratur ... kalau tidak ... memang terus aku masuk kedai sebelah jer ... :P

tapi serius ... bila aku try ... hemmm nothing special pun ... ntahlahh maybe sebab aku amik ayam jer kot ... tapi ialahh karinya semua tu aku rasa sama jer ngan kari kat ASIBA ... hahahaha so memang sekali tu jerrlahhh after this tak adanya aku nak beratur panjang melainkan ada yang nak belanja aku ... hahahah ;)

bila dah kenyang ... mata mula lahh bermain main minta berehat ... kitorang pun pulang jap kat hotel ... berehat ... around kul 5 macam tu ... kitorang turun balik ... and jejalan lagi di town ... jejalan jalan kaki jer .. senang ... hehhehe sebab tu sempat duk possing kat Penang Road nyer signboard ... :)

then jejalan dari Komtar ... ke Perangin Mall .. then masuk 1st Avenue ke apa ... jejalan dalam mall plak ... bila nengok sama jerrr tak ada yang speciall ... cuma time tu ada lahh jualan murah ... bila dah settle kembali pulang menuju ke hotel ...

on the way ke hotel singgah area pasar ... time ni duk borong JERUK ... Penang katanya memang bohong kalau tak membeli JERUK ... sambil sambil tu aku sempat grab beberapa keychain untuk dibawa pulang as ole ole ... beli keychain jer murah sikit compare ngan FM ... matilahh depa kata aku kudukut ... hahahah :-SS

selesai membeli belah ... cehh macam banyak sangat jer membeli nyer kitorang pun lepak dinner .. tu pun just lepak depan hotel nyer mamak jer ... selesai makan ... naik hotel untuk berehat ... kebetulan malam tu ada Bola ... so layan kan jap ... tapi hanya si Romie jer layan aku membuta volleh tup tup tau tau gol .. tup tup tau tau kalah ... apa nak buat :(

after bola ntah macam mana tiba tiba rasa nak jejalan di malam hari ... tapi masalahnya gate tempat parking kereta dah berkunci plak ... mana tak nya dah midnite pun ... so decide jalan kaki jer ... amik ko gi ke Padang Kota Lama jalan kaki ... nak nengok malam apa ada ... sekali nothing dammed ... tiba tiba terpikir ingat ni KL ker apa hahahha :-?

time pulang terjumpa jalan ni ... hahahah terus snap ... actually aku pun tak tau kewujudan jalan nama macam ni ... aku tau pun bila aku ada beli FM yang berbentuk nama jalan ... tu yang bila aku jumpa ... ohhh wujud rupanya ... ingatkan depa sukasuki jer buat FM hahahhaha :D
finally dah penat berjalan ... sebelum naik hotel ... lepak pekena sup ayam dulu ... walla ... tapi tak lahhh sesedap mana pun ... biasa ajhe ... hahaha hantam ajher lahhh ... then finally dah kenyang mata dah ngantuk ... apa lagi naik bilik tido lahh wehhh esok mau drive pulang ke KotaLumpur .... :D

so nak tau citer seterusnya ... as usual stayTuned for next entry dari aku .... wallawehhhh ;)

*
tiba tiba terngiang ngiang bila dioffer sebegini ... mau kahh Vietnam China ... ngiarkkkk .... :-SS

TakSangkaYer ... :-t
.

2 ulasan:

awek_clubbing_pakai_skirtmakciklabuh berkata...

abg yg lepak kt sup hameed kan? wahh xsangke jmpe dlm blog ni

KeMatZ berkata...

perhhh ...... :-?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin